Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

Konfigurator produktów

Air-com Pneumatyka Automatyka jest liderem na polskim rynku, który dostarcza zaawansowane rozwiązania z obszaru automatyki i pneumatyki. Wyróżnikiem Air-Com jest potężna oferta produktowa, obejmująca ponad milion pozycji asortymentowych. Wśród nich znajdują się zaawansowane i złożone technicznie kategorie, takie jak różnego rodzaju siłowniki czy czujniki, które wymagają precyzyjnego doboru parametrów. Air-Com aktywnie inwestuje w rozwój kanałów sprzedaży online, stale optymalizując procesy sprzedażowe, by w pełni odpowiadały one specyficznym i wysokim wymaganiom klientów biznesowych oraz detalicznych.

Problem klienta 

Air-com posiada w swojej ofercie produkty w wielu wariantach – mogą one mieć nawet kilkadziesiąt tysięcy kombinacji. Tak duża liczba opcji produktów generowała ogromne obciążenie obsługi klienta. Proces zamawiania wersji specjalnych nie był w żaden sposób zautomatyzowany – wymagał ręcznych zapytań.

Wymagania względem projektu:

  • możliwość konfiguracji złożonych produktów online,
  • automatyzacja zamawiania produktów w wielu wariantach,
  • integracja konfiguratora z backendem e-commerce.

Nasze rozwiązanie 

Postawiliśmy na nowoczesne narzędzie jakim jest konfigurator produktów, który zdecydowanie przyspieszył i usprawnił proces sprzedażowy oraz obsługę zamówień specjalnych.

Najważniejsze aspekty tej realizacji to:  

  • Konfigurator produktów dla klientów
    Dzięki interaktywnemu interfejsowi klienci samodzielnie dopasowują produkty do swoich specyficznych potrzeb i wymagań, nawet w przypadku najbardziej złożonych wariantów. Umożliwia wybór parametrów technicznych i automatyczne generowanie SKU.
     
  • Obsługa masowej liczby wariantów
    Narzędzie jest w stanie obsłużyć i zarządzać nawet 30 tysiącami kombinacji jednego produktu.
     
  • ​Integracja z backendem systemu
    Po skonfigurowaniu produktu klient uzyskuje natychmiastową cenę oraz aktualną informację o dostępności danego wariantu. Ta integracja zapewnia spójność danych, eliminuje opóźnienia związane z weryfikacją cen i stanów magazynowych.
     

Harmonia w biznesie – co zyskał klient?

Wdrożone rozwiązanie zautomatyzowało oraz zoptymalizowało proces sprzedaży i obsługi klienta.

Produkty w sklepie naszego klienta potrafią mieć dziesiątki tysięcy wariantów. Konfigurator to jedyne narzędzie, które pozwala mu zarządzać tą skalą w sposób efektywny. Pełna integracja z systemem e-commerce klienta, dająca natychmiastową wycenę i dostępność, zmieniła złożone zapytanie w prosty i szybki proces.
– Anna Wolanin, Lider ds. Rozwoju i Strategii E-commerce, Ideo Software

Co zmieniło się po wdrożeniu?

  • Klienci samodzielnie konfigurują produkty według swoich potrzeb.
  • Automatyzacja procesu redukuje liczbę ręcznych zapytań, co zdecydowanie odciąża dział obsługi klienta.
  • Większa precyzja techniczna eliminuje ryzyko błędów w zamówieniu.
  • Nowoczesne rozwiązania e-commerce wpływają pozytywnie na doświadczenia użytkownika, co z kolei przekłada się na wzrost sprzedaży.

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*