Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

Jak wygląda polski rynek e-commerce? Raport E-commerce 2019

W raporcie Interaktywnie.com został omówiony polski rynek e-commerce.
Anna Wolanin
Anna Wolanin
E-commerce, Automatyzacja procesów
Porozmawiajmy

Wydany niedawno raport Interaktywnie.com to szczegółowa analiza dotycząca obecnego stanu rynku sklepów internetowych. Uzupełnieniem zebranych danych są praktyczne porady, a jednej z nich udzielił Wojciech Szymański, prezes zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force.

Jak Polacy kupują w internecie?

To, co powinno cieszyć przede wszystkim właścicieli sklepów internetowych, to fakt, iż polski rynek e-commerce cechuje się jednym z największych wzrostów, w skali świata. Plasuje się on na 13 miejscu, a do 2022 r. jego wartość ma się zwiększyć o kolejne 6 mld dol.

Dobrym drogowskazem jest również liczba konsumentów kupujących online – 15 mln. To naprawdę wysoki wynik, który teoretycznie daje 15 milionów szans na dokonanie transakcji. By jednak jeszcze lepiej trafić do klienta, dobrze jest znać jego nawyki oraz preferencje. Jeśli zatem jeszcze nie zainwestowałeś we właściwe RWD, lepiej nadrobić zaległości. Co drugi internauta realizuje swoje zakupy poprzez urządzenia mobilne – to aż 45% wszystkich użytkowników. W Polsce zakupy tą metodą dokonywane są poprzez smartfony, co warto mieć na uwadze przystosowując swój sklep internetowy. Do najczęściej nabywanych przez telefony produktów zaliczają się ubrania i akcesoria, rozrywka (książki, muzyka, bilety do kina) oraz elektronika.

Wart podkreślenia jest fakt, iż do zakupów poprzez urządzenia mobilne, klienci bardzo chętnie wykorzystują w tym celu aplikacje – przyznało się do tego aż 82% ankietowanych. Jednocześnie daje to drugie miejsce w skali Europy, po Rosji i Hiszpanii (83%).

Sprzedaż w internecie – co o tym decyduje?

W darmowym raporcie Interaktywnie.com E-commerce 2019 nie tylko został omówiony polski rynek e-commerce, ale również zawarte zostały cenne dla właścicieli sklepów internetowych rady.

O komentarz poproszony został Wojciech Szymański, prezes zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force. Poniżej publikujemy jego wypowiedź:

Jakie narzędzia promocyjne przyczynią się do zwiększenia sprzedaży?

Do tej kwestii można podejść w sposób dwojaki – poprzez podanie konkretnych rozwiązań lub prezentując podejście ideologiczne. By zrealizować pierwsze z nich, wystarczy w wyszukiwarkę wpisać „narzędzia wspierające sprzedaż w ecommerce”. Wówczas otrzymamy pełną paletę przydatnych rozwiązań. Osobiście jestem zwolennikiem wszelkiego rodzaju testów, dlatego zachęcam do wypróbowania wszystkich możliwych opcji. Ponadto w mojej opinii każda branża oraz sklep są specyficzne. Dlatego metody, które sprawdzają się w jednym sklepie internetowym, niekoniecznie dadzą takie same efekty w innym – i na odwrót.

Ja preferuję ideologiczne podejście do tematu. W takim postrzeganiu kwestii warto wymienić kilka szczególnych metod. Przede wszystkim należy być jak najbliżej klienta. Istotne jest zapewnienie mu maksymalnej personalizacji i adekwatności komunikacji. Należy mierzyć wszystko co jest tylko możliwe do zmierzenia. Nie należy zapominać o wdrożeniu automation marketing, czy uruchomieniu remarketingu. Z koeli cały marketing warto jest oprzeć na danych (datadriven marketing). Dodatkowo całość działań marketingowych powinna zostać zaprojektowana w oparciu o Inbound Marketing.

Jakie narzędzia wspomogą wysoką jakość obsługi klienta?

Pierwszym krokiem jest stworzenie Customer Journey Map. Pozwoli ona określić punkty styku klienta z marką (touchpointy). Ponadto jest pierwszym etapem na drodze do oceny ścieżki zakupowej oraz obsługi posprzedażowej. To niezwykle ważny aspekt, bowiem pozwala na wskazanie obszarów niewłaściwie funkcjonujących na linii e-commerce-klient.

Wskazanie obszarów, które muszą zostać poprawione, czyli tzw. pain points, przyczyni się do zaprojektowania działań zmierzających do optymalizacji doświadczeń klienta. Docelowo będzie miało wpływ na wzrost sprzedaży.

Jeśli chodzi o doraźny zakres technologiczny rekomenduję wdrożenie np. chatbota. Dostępny jest poprzez komunikator internetowy (np. Messenger) i pełni rolę conversational commerce. Oznacza to, że jest udogodnieniem dla klientów na ścieżce zakupowej, którzy rozważają dokonanie zakupu, lecz potrzebują w tej kwestii wsparcia.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Strategia omnichannel - przyszłość sprzedaży

18 lutego 2019
Synchronizacja dostępnych kanałów dystrybucji przynosi wymierne korzyści. Zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących.

Trendy w e-commerce w 2019 roku

22 stycznia 2019
Tendencja, która będzie się rozwijać, to bez wątpienia wchodzenie e-commerce do "realu" i bardziej bezpośrednia relacja z klientem.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas