-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Współczesny klient jest coraz bardziej wymagający. Zależy mu na nieograniczonym dostępie informacji, szybkości działania i ofertach dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Aby spełnić jego oczekiwania, przy jednoczesnym usprawnieniu funkcjonowania w branży, sklepy internetowe wdrażają strategię omnichannel.
Strategia omnichannel – na czym to polega?
Początkowo metoda wielokanałowości nie wzbudzała dużego entuzjazmu na polskim rynku. Jednak wraz z upływem czasu okazało się, że całkowita synchronizacja wszystkich dostępnych kanałów dystrybucji produktów przynosi wymierne korzyści. I to zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących. Sprzedaż odbywa się bowiem w każdym możliwym dostępnym miejscu. Połączenie w jedną, spójną całość dostępnych kanałów sprzedaży, pozwala na całkowite dostosowanie się do konsumenta:
- strona www
- sklep internetowy sklep stacjonarny
- social media
- dedykowana infolinia
Klient musi mieć poczucie, że kupuje to, czego potrzebuje, we właściwym dla niego momencie i dokładnie w taki sposób, jaki on chce.
Dużym komfortem jest stworzenie możliwości szerokiego wyboru i porównywania ze sobą różnych opcji. Zanim klient podejmie ostateczną decyzję co do miejsca zakupu konkretnego produktu, najpierw sprawdza go w dostępnych dla niego źródłach – wyszukiwarka, portale aukcyjne, czy lokalne ogłoszenia. Dzięki temu problem rozbieżności cen produktów i ich dostępności w różnych kanałach sprzedażowych, rozwiązuje się sam. Taka polityka usprawnia funkcjonowanie sklepów internetowych i ich codzienną pracę.
Ciekawą opcją, która bez wątpienia także wpłynęła na rozwój wielokanałowości w Polsce jest rosnąca popularność showroomów. Klienci mogą przetestować i sprawdzić interesujące dla nich produkty stacjonarnie, jednak sama transakcja dokonywana jest online – i to na dużo korzystniejszych warunkach cenowych.
Jakie są korzyści ze strategii omnichannel?
Można pokusić się o stwierdzenie, że polityka wielokanałowości nie ma wad. Jest to rozwiązanie, które pozwala na szereg korzyści:
- zdobywanie i utrzymywanie klientów – częstym powodem rezygnacji konsumenta z zakupu w danym sklepie jest brak spójności pomiędzy ofertą stacjonarną a informacjami z sieci. Dlatego absolutna integracja przy wykorzystaniu omnichannel może przyczynić się do tego, że klienci pozostaną wierni konkretnym markom,
- usprawnienie organizacji działań sprzedażowych – nie ma potrzeby kontrolowania każdego z kanałów dystrybucji oddzielnie. Wystarczy jeden sprawnie funkcjonujący system, który będzie zarządzał kompleksowo całym procesem sprzedaży,
- komfort użytkowania dla klientów mobilnych – obecnie większość czynności realizowana jest za pomocą smartfonów czy tabletów. To trend omnichannel wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, którym zależy na możliwości płatności telefonem, czy skanowaniu produktów,
- większa skuteczność reklamy – im więcej kanałów komunikacyjnych zostanie wykorzystane, tym większe prawdopodobieństwo, że produkt dotrze do szerokiego grona potencjalnych klientów,
- płynność komunikacji – użytkownicy doceniają możliwość różnych form kontaktu z firmą – czy to za pomocą mediów społecznościowych, czy tradycyjnej infolinii. Kluczem do sukcesu i sednem korzystania z zalet wielokanałowości jest zagwarantowanie klientowi, że będzie tak samo zadowolony bez względu na to, na jaki kanał komunikacji wybierze.
Narzędzie nie tylko dla zaawansowanych
Stosowanie polityki omnichannel w zarządzaniu sprzedażą nie jest zarezerwowane tylko i wyłącznie dla liderów w branży. To narzędzie pomocne zarówno dla marek o stabilnej pozycji na rynku, jak i początkujących firm. Można zaryzykować stwierdzenie, że to właśnie debiutanci mają przewagę. Postępując zgodnie z polityką omnichannel od początku swojej działalności, mają bowiem szansę na szybkie zdeklasowanie konkurencji. Przy obecnym poziomie wymagań i oczekiwań klientów, wręcz trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez wielokanałowości.
Może zainteresują Cię także
Trendy w e-commerce w 2019 roku
Podsumowanie e-commerce w 2018 r.
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności