
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
-
Kariera
- Linux System Administrator
- UX Designer / Product Designer
- Kierownik Projektów Informatycznych
- Frontend Developer (Vue.js)
- .NET Developer (praktyki)
- PHP developer (praktyki)
- Grafika i UX/UI (praktyka)
- Aplikacja spontaniczna
- Oferty pracy
- Staże i praktyki
- Dlaczego Ideo
- Poznaj nas
- Kontakt
- Warsztaty dla uczniów
- Dołącz do nas!
-
Kariera
- Kontakt

Współczesny klient jest coraz bardziej wymagający. Zależy mu na nieograniczonym dostępie informacji, szybkości działania i ofertach dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Aby spełnić jego oczekiwania, przy jednoczesnym usprawnieniu funkcjonowania w branży, sklepy internetowe wdrażają strategię omnichannel.
Strategia omnichannel – na czym to polega?
Początkowo metoda wielokanałowości nie wzbudzała dużego entuzjazmu na polskim rynku. Jednak wraz z upływem czasu okazało się, że całkowita synchronizacja wszystkich dostępnych kanałów dystrybucji produktów przynosi wymierne korzyści. I to zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących. Sprzedaż odbywa się bowiem w każdym możliwym dostępnym miejscu. Połączenie w jedną, spójną całość dostępnych kanałów sprzedaży, pozwala na całkowite dostosowanie się do konsumenta:
- strona www
- sklep internetowy sklep stacjonarny
- social media
- dedykowana infolinia
Klient musi mieć poczucie, że kupuje to, czego potrzebuje, we właściwym dla niego momencie i dokładnie w taki sposób, jaki on chce.
Dużym komfortem jest stworzenie możliwości szerokiego wyboru i porównywania ze sobą różnych opcji. Zanim klient podejmie ostateczną decyzję co do miejsca zakupu konkretnego produktu, najpierw sprawdza go w dostępnych dla niego źródłach – wyszukiwarka, portale aukcyjne, czy lokalne ogłoszenia. Dzięki temu problem rozbieżności cen produktów i ich dostępności w różnych kanałach sprzedażowych, rozwiązuje się sam. Taka polityka usprawnia funkcjonowanie sklepów internetowych i ich codzienną pracę.
Ciekawą opcją, która bez wątpienia także wpłynęła na rozwój wielokanałowości w Polsce jest rosnąca popularność showroomów. Klienci mogą przetestować i sprawdzić interesujące dla nich produkty stacjonarnie, jednak sama transakcja dokonywana jest online – i to na dużo korzystniejszych warunkach cenowych.
Jakie są korzyści ze strategii omnichannel?
Można pokusić się o stwierdzenie, że polityka wielokanałowości nie ma wad. Jest to rozwiązanie, które pozwala na szereg korzyści:
- zdobywanie i utrzymywanie klientów – częstym powodem rezygnacji konsumenta z zakupu w danym sklepie jest brak spójności pomiędzy ofertą stacjonarną a informacjami z sieci. Dlatego absolutna integracja przy wykorzystaniu omnichannel może przyczynić się do tego, że klienci pozostaną wierni konkretnym markom,
- usprawnienie organizacji działań sprzedażowych – nie ma potrzeby kontrolowania każdego z kanałów dystrybucji oddzielnie. Wystarczy jeden sprawnie funkcjonujący system, który będzie zarządzał kompleksowo całym procesem sprzedaży,
- komfort użytkowania dla klientów mobilnych – obecnie większość czynności realizowana jest za pomocą smartfonów czy tabletów. To trend omnichannel wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników, którym zależy na możliwości płatności telefonem, czy skanowaniu produktów,
- większa skuteczność reklamy – im więcej kanałów komunikacyjnych zostanie wykorzystane, tym większe prawdopodobieństwo, że produkt dotrze do szerokiego grona potencjalnych klientów,
- płynność komunikacji – użytkownicy doceniają możliwość różnych form kontaktu z firmą – czy to za pomocą mediów społecznościowych, czy tradycyjnej infolinii. Kluczem do sukcesu i sednem korzystania z zalet wielokanałowości jest zagwarantowanie klientowi, że będzie tak samo zadowolony bez względu na to, na jaki kanał komunikacji wybierze.
Narzędzie nie tylko dla zaawansowanych
Stosowanie polityki omnichannel w zarządzaniu sprzedażą nie jest zarezerwowane tylko i wyłącznie dla liderów w branży. To narzędzie pomocne zarówno dla marek o stabilnej pozycji na rynku, jak i początkujących firm. Można zaryzykować stwierdzenie, że to właśnie debiutanci mają przewagę. Postępując zgodnie z polityką omnichannel od początku swojej działalności, mają bowiem szansę na szybkie zdeklasowanie konkurencji. Przy obecnym poziomie wymagań i oczekiwań klientów, wręcz trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez wielokanałowości.
Może zainteresują Cię także
Trendy w e-commerce w 2019 roku
Podsumowanie e-commerce w 2018 r.