-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Miniony rok dla e-commerce był rewolucyjny pod kilkoma względami. Wejście w życie RODO, w Polsce od marca obowiązujący zakaz handlu w niektóre niedziele, czy rewolucyjne rozwiązania od Amazon oraz Allegro. Przedstawiamy analizę e-commerce 2018 r. oraz prognozę na 2019 r.
Wpływ RODO na e-commerce
Podsumowanie e-commerce minionego roku nie mogło obejść się bez wspomnienia o RODO i jego wpływanie na obecny obraz rynku. Nowe prawo oczywiście objęło wszystkie branże, jednak e-commerce można zaliczyć do tych, które w wyniku zmiany przepisów musiały zmagać się z wyjątkowo dużym wyzwaniem.
Obowiązujące od maja przepisy wymusiły w niektórych przypadkach zwiększenie bezpieczeństwa. Mowa tu nie tylko o udostępnianiu danych osobowych, ale również o działaniach w zakresie samych sklepów internetowych.
Cieszy również fakt, iż tak zapowiadane kontrole i wysokie kary za nieprzestrzeganie prawa okazały się bardziej niepotrzebnym szumem informacyjnym, aniżeli realnym utrudnieniem dla przedsiębiorców. „Nie daliśmy się zwariować. Okazało się, że przy właściwym podejściu do RODO dostosowanie się do wymogów prawnych można było opanować bez większych problemów czy nieprzyjemnych konsekwencji dla prowadzonego biznesu.” – ocenia Anna Wolanin, specjalista e-commerce w Ideo.
Co nowego w e-commerce?
W tym roku na szczególną uwagę zasługuje polska usługa Allegro Smart, która niemal od pierwszych dni po wejściu, cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów. (Więcej na ten temat: Nowa usługa Allegro Smart). W Polsce warte wyróżnienia są również showroomy eObuwie.pl, które pozwalają na przymierzenie produktów stacjonarnie i kupienie ich online. Czy takie rozwiązanie przyjmie się w Polsce? Ciężko na tę chwilę ocenić. Z pewnością jednak marka eObuwie zapewniła sobie tym ruchem pozycję lidera rynku.
Oczywiście nie należy zapominać o Amazon GO, które co prawda stanowi przeniesienie handlu internetowego do sklepów stacjonarnych, jednak jest to nowość na skalę światową. Być może za kilka lat takie sklepy będą standardem na całym świecie.
Największa porażka e-commerce w 2018 r.
Niestety jako porażkę dla e-commerce należy wskazać brak zainteresowania ofertą sklepów internetowych, jako odpowiedź na zakaz handlu w niedziele.
„Dowodem tego, że e-commerce nie zyskał bezpośrednio na zamkniętych sklepach są dane statystyczne - pierwsza niedziela bez handlu była najlepszą na przestrzeni całego roku. Tego dnia obroty oscylowały na poziomie 130 mln zł. Kolejne weekendy nie osiągnęły już takiego pułapu, na jakie liczył rynek i jak było to zapowiadane.” – podsumowuje Wolanin.
Niedziele niehandlowe okazały się jednak być sukcesem dla stacji paliwowych, które otwarte są 24h na dobę i nie są objęte zakazem. Co więcej, widząc zwiększone zainteresowanie, czy nawet potrzeby klientów, oferta produktowa jest w tych miejscach sukcesywnie powiększana. Oprócz podstawowych towarów z kategorii FMCG, (które są przez konsumentów najchętniej nabywane na stacjach) i produktów spożywczych, można już nabywać towary z zakresu prowadzenia domu czy rozrywki. Więcej na ten temat: Niehandlowe niedziele – kto na nich zyskuje?
Prognoza dla e-commerce na 2019 r.
Rosnące zainteresowanie kupowaniem produktów przez urządzenia mobilne jest zauważalne już od kilku lat. Trend ten będzie rósł i nie będzie dziwić fakt, jeśli w br. statystki wskażą na większą sprzedaż przez mobile, aniżeli desktop.
Rosną również oczekiwania klientów względem dostarczenia przesyłki. W większych miastach odbiór tego samego dnia stanie powoli standardem, który pretendujący na pozycje lidera będą musieli spełnić. Na znaczeniu nabiera również proces wymiany towarów oraz polityka zwrotów. Badania pokazują, że sklepy, które oferują klientom ułatwione procedury w tym zakresie, są lepiej postrzegane przez klientów.
Należy się również przyjrzeć temu jak polski rynek e-commerce poradzi sobie z dostawą świeżych produktów. Zapowiadane w ten segment wejście Lidla (więcej na ten temat: Lidl otwiera e-sklep) z pewnością zmobilizuje konkurencję do inwestowania w nowoczesne rozwiązania. „Największe trudności w realizacji takiej usługi leżą po stronie logistyczno-technicznej. Zwiększona sprzedaż produktów spożywczych suchych i sypkich to dowód na gotowość klientów do realizowania zakupów z tego segmentu.” – mówi Anna Wolanin.
Anna Wolanin udzieliła podsumowania dla Wirtualnych Mediów: E-commerce: co wydarzyło się w 2018 roku, jaki będzie 2019 rok?
Może zainteresują Cię także
Silne uwierzytelnianie czyli nowe przepisy dot. usług płatniczych
Ubezpieczenie RODO
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności