Platforma B2B dla Barlinek S.A.

BARLINEK S.A. to największy i najbardziej znany polski producent podłóg drewnianych. Posiada 150-letnie doświadczenie w przemyśle drzewnym. Obecnie siecią sprzedaży objęte jest 55 krajów na pięciu kontynentach. Znakiem rozpoznawczym firmy jest deska Barlinecka, która określana jest w Europie jako „engineered wood”.

Zadania i cele

Realizacja polegała na wdrożeniu systemu B2B, którego podstawowym zadaniem jest automatyzowanie działań handlowych prowadzonych pomiędzy Barlinkiem, a jego jednostkami sieci sprzedaży, zlokalizowanych na różnych zagranicznych rynkach.

Jednym z warunków niezbędnych do wdrożenia systemu była jego integracja z systemem IFS w obszarach katalogu produktów, zamówień i struktury sieci sprzedaży.

System B2B umożliwia sprawną obsługę procesu zamawiania produktów. Każdy punkt sprzedaży może przeglądnąć dedykowany dla niego katalog produktów, sprawdzić dostępność każdego towaru oraz złożyć zamówienie. Dodatkowo sprzedawca może przygotować oraz wydrukować dla klienta ofertę, a dopiero w późniejszym czasie przekształcić ją w zamówienie.

W systemie zostało obsłużonych kilka typów ról użytkowników. Pozwala to na profilowanie danych oraz funkcji systemu dla sprzedawcy, dealera, przedstawiciela handlowego czy dyrektora sprzedaży. Przykładem takiego rozwiązania może być wdrożony moduł raportowy, który dostępny jest wyłącznie dla przedstawiciela handlowego, dealera oraz dyrektora.

W systemie dostępny jest również program lojalnościowy. Jego uczestnicy na podstawie zarejestrowanych sprzedaży oraz po ich pozytywnej weryfikacji otrzymują punkty.

Warto również wymienić dwa kolejne moduły, z których korzystają użytkownicy platformy. Pierwszy z nich to moduł komunikatów pozwalający na publikowanie informacji dla jednostek sieci sprzedaży z uwzględnieniem rynku, a nawet konkretnych punktów sprzedaży. Drugim rozwiązaniem jest moduł reklamacji, który pozwala rejestrować w systemie zgłoszenia reklamacyjne klientów.

Obecnie system obsługuje rynek ukraiński, rumuński oraz rosyjski.

Główne korzyści dla Klienta
  • Automatyzacja procesu zamówień,
  • skrócenie czasu związanego z przygotowaniem i przekazaniem zamówienia,
  • możliwość przygotowywanie ofert w systemie,
  • pełna historia zamówień,
  • obsługa przez system wielu rynków o różnej strukturze sprzedaży.

... a co możemy zrobić dla Ciebie ?

×

Klienci o nas