Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

53% klientów korzysta z AI. Czy Twój e-commerce jest gotowy na nową ścieżkę zakupową? | Podcast „E-commerce bez tajemnic”

AI zmienia sposób, w jaki klienci kupują online. Zamiast filtrować produkty, rozmawiają z asystentem AI, który rozumie ich potrzeby. Posłuchaj, jak – zdaniem naszej ekspertki, Anny Wolanin – sztuczna inteligencja zmienia e-commerce.

E-commerce wchodzi w nowy etap. Użytkownicy nie chcą już spędzać długich minut na przeglądaniu filtrów i kategorii. Zamiast wpisywać „kanapa” czy „materac”, coraz częściej pytają wprost:

„Szukam czarnej kanapy w stylu nowoczesnym, na metalowych nogach.”

I oczekują, że sklep natychmiast pokaże dokładnie to, czego potrzebują.

Jak zauważa Anna Wolanin, lider ds. strategii i rozwoju e-commerce w Ideo Software ponad 53% użytkowników już korzysta z AI, a 19% robi to bardzo często.

To wyraźny sygnał, że ścieżka zakupowa klientów się zmienia. Użytkownicy nie oczekują już tylko wyników wyszukiwania – chcą rozmowy i kontekstu, wsparcia w całym procesie zakupowym – podkreśla Anna.

Asystent AI – nowy sprzedawca w Twoim sklepie

W Ideo pokazujemy, że asystent AI to coś więcej niż chatbot. To cyfrowy sprzedawca, który potrafi słuchać, rozumieć i reagować. Jest cierpliwy, precyzyjny i dostępny 24/7. Analizuje potrzeby klienta, nie halucynuje, a rozpoznaje kontekst rozmowy i dopasowuje język do stylu użytkownika.

Efekt? Proces zakupowy skraca się z kilku minut do zaledwie kilku sekund.

Dla firm to realne korzyści:

  • mniej błędnych zapytań,
  • mniej reklamacji,
  • wyższa konwersja.

AI potrafi wyciągać wnioski z danych, których człowiek często nie zauważa. Zauważa np., że klienci zwracają uwagę na inne cechy produktu, niż te eksponowane w opisach. Wystarczy uporządkować dane i „nakarmić” nimi asystenta, by z każdym dniem działał skuteczniej.

W najnowszym odcinku podcastu „E-commerce bez tajemnic” Anna Wolanin w rozmowie z Damianem Jemioło opowiada o:

  • tym, jak działają asystenci zakupowi AI,
  • dlaczego dane z Twojego sklepu to potężniejszy zasób niż reklama,
  • jak uporządkowanie bazy wiedzy wpływa na skuteczność wdrożenia AI,
  • w jaki sposób AI zmienia codzienną obsługę klientów B2C i B2B.

Całości rozmowy możesz posłuchać tutaj:

YouTube

Apple Podcast

Spotify

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*

Może zainteresują Cię także

Weekend, który testuje wszystko – jak Black Friday i Cyber Monday obnażają błędy technologiczne w e-commerce

28 października 2025
Co roku Black Friday testuje setki tysięcy e-commerce pod kątem wydajności i szybkości działania. Jednak nie każdy sklep zdaje ten test na 5. Podpowiadamy, jakie są najczęstsze błędy technologiczne i ich konsekwencje oraz jak im skutecznie zaradzić.

TOP 10 błędów w migracji e-commerce, które kosztują sprzedaż

13 października 2025
Obawiasz się, że czekająca Cię migracja e-commerce negatywnie wpłynie na wyniki Twojego sklepu internetowego? Sprawdź, jakich błędów musisz unikać, by zminimalizować ryzyko spadku widoczności i ruchu.
Baza Wiedzy Ideo