Pobierz bezpłatny poradnikJak efektywnie wdrożyć system klasy PIM

Nowości w Magento 2.3

Nowa wersja Magento oferuje łatwiejsze tworzenie, działanie oraz lepszej klasy zabezpieczenia.
Magento Open Source oraz Magento Commerce w wersji 2.3.3 dostarczają istotne aktualizacje platformy, liczne zmiany bezpieczeństwa, ale również podstawowe metody płatności zgodne z PSD2.

 
Wraz z wprowadzeniem na rynek nowej wersji (2.3.3) platformy e-commerce Magento, deweloperzy przygotowali kolejne dodatki ułatwiające zarządzanie oraz optymalizację sklepu. Prezentujemy wybrane z nich, z wyjaśnieniem ich przeznaczenia.

Jeszcze łatwiejsze tworzenie

Aktualizacja CMS
Dotychczasowy edytor CMS WYSIWYG został zastąpiony nowszym modelem TinyMCE. Dzięki temu otrzymaliśmy narzędzie, które umożliwi dostosowanie zawartości i układu strony według własnych potrzeb. Do dyspozycji mamy widżety, opcję definiowania zmiennych w układzie strony oraz galerię multimedialną. Nowi użytkownicy wersji Magento Commerce mogą teraz skorzystać z dynamicznych bloczków i w intuicyjny sposób zaprojektować oryginalny układ witryny.

Page Builder
Wbudowane narzędzie pozwala na stworzenie niepowtarzalnego interfejsu strony czy karty produktu bez absolutnie żadnej znajomości HTML lub CSS. Jej działanie bazuje na technologii drag-and-drop. To rozwiązanie gwarantuje, że dosłownie każdy może stworzyć oryginalny projekt strony za pomocą tekstu, zdjęć oraz wideo. Podczas tworzenia projektu od razu widzimy czy obecny układ oraz wygląd nam odpowiada. Jeśli jesteśmy zadowoleni z efektów swojej pracy wykonanej bez pomocy dewelopera, stronę można od razu opublikować. Page Builder jest dostępny tylko w wersji Magento Commerce. Natomiast użytkownicy wersji Open-source mogą nabyć go w Magento Marketplace.

Jeszcze lepsze działanie

Elastic Search
Do momentu powstania wersji Magento 2.3, Elastic Search był dostępny tylko dla użytkowników Magento Commerce. W tym momencie funkcja zaawansowanego wyszukiwania jest domyślną wyszukiwarką również w wersji Open Source. Każdy użytkownik najnowszej wersji jest w stanie zintegrować ogromne możliwości Elastic Search z mechanizmami wyszukującymi w swoich sklepach internetowych. Wykorzystanie filtrów sprawiło, że obsługa zapytań stała się o wiele szybsza, a wyniki wyszukiwania bardziej trafne. Dzięki temu nie ma potrzeby instalowania dodatkowych wtyczek.

Declarative Database Schema
W Magento 2.3 uproszczono sposób instalacji oraz aktualizacji. We wcześniejszych wersjach zmiana struktury bazy danych wymagała wykorzystania wielu skryptów m.in. InstallSchema oraz UpgradeSchema. Teraz zostały one zastąpione modułem XML. Deweloperzy wykorzystując język deklaratywny zdefiniują wszystkie zmiany, jakie powinny zostać wprowadzone w obrębie całej platformy. Aby te aktualizacje pojawiły się w systemie, wystarczy, że użytkownik uruchomi właśnie ten moduł. Wówczas system automatycznie przeprowadzi tylko te operacje, które mają istotne znaczenie dla otrzymania ostatecznej wersji bazy danych.

PWA Studio
Od momentu pojawienia się na rynku wersji Magento 2.3, stało się ono progresywną aplikacją webową dzięki PWA Studio. W przekonaniu, że aplikacje PWA są przyszłością, twórcy platformy nawiązali współpracę z Google. Ich wspólne działania mają na celu promowanie platform e-commerce w formie PWA i rozwijanie tej technologii. PWA Studio to nic innego jak praktyczny zestaw narzędzi wspomagający deweloperów. Dzięki niemu będą mogli nauczyć się technik budowania PWA, szybko tworzyć front end czy komponenty PWA. Warto również wspomnieć o extensions czyli wtyczkach, które można wystawić na sprzedaż w sklepie Magento Marketplace. Ponadto PWA Studio ułatwia budowanie oraz zarządzenie wieloma kanałami sprzedaży, a także doświadczeniami klientów w jednej aplikacji, przy wykorzystaniu jednej bazy kodu. Narzędzie zostało stworzone z myślą o szybkim tworzeniu prototypów, pomocnym trybie debugowania, rozbudowy systemu informacji zwrotnej, a także zwiększeniu produktywności. PWA Studio dostarcza deweloperom wszystkich niezbędnych narzędzi, by spersonalizować zawartość, przypisać preferencje użytkowników do danego regionu czy zaimplementować szablony CMS.

WebAPI asynchroniczne i zbiorcze
Aktualizacja żądań dla REST API została osiągnięta dzięki zaangażowaniu członków społeczności Magento. Takie funkcjonalności jak asynchroniczne i bulk web API (w wolnym tłum. WebAPI zbiorcze) o wiele lepiej będą wspierać wszelkiego rodzaju implementacje. Przepływ żądań stanie się o wiele bardziej wydajny i niezawodny. Charakteryzowała go będzie również skalowalność, dzięki czemu duża liczba zapytań będzie przetwarzana, w bardzo krótkim czasie i bez konieczności czekania na odpowiedź z serwera. W przypadku naprawdę dużych ilości informacji do przyjęcia i odebrania przez API, istnieje już możliwość utworzenia kilku encji za pomocą API, a następnie wykorzystania kolejkowania. Przyczyni się to do o wiele skuteczniejszego zarządzania pamięcią dostępną w platformie. Obie te funkcje, będą pomocne przy dużym napływie zamówień w tym samym czasie czy przy importowaniu masowej ilości danych np. z systemu ERP czy CRM do Magento lub odwrotnie.

GraphQL API
W wersji 2.3 Magento znajduje się nowy zestaw zoptymalizowanych API dla szybszego rozwoju front endu. Wtyczka GraphQL skupia się na serwisach webowych, a konkretnie na tzw. storefront – e-witrynach sklepowych. Niedawno zintegrowano GraphQL z systemem Magento, która jest zarówno elastyczną i niezwykle wydajną alternatywą dla punktów końcowych interfejsu API w tym, również dla webowych API (REST, SOAP). Sklep Magento wykorzystujący tą wtyczkę wyłapie te wszystkie dane w jednym żądaniu. W ten sposób można będzie uniknąć obciążania sieci ze względu na nadmierną wysyłkę danych. Dzięki GraphQL API Deweloperzy mogą liczyć na tworzenie bardziej skoncentrowanej listy żądań do API oraz efektywnie zarządzać optymalizacją platformy.

Oprócz tego dodano takie funkcjonalności jak introspekcja z możliwością określania struktury tego typu zapytań, czy też autouzupełnianie, co jest dużą pomocą w zarządzaniu platformą. W skład narzędzi do optymalizacji GraphQL zostały również dodane nowe formy płatności z jakich będą mogli korzystać klienci np. PayPal, Braintree oraz Authorize.Net. Pojawiła się również obsługa kart podarunkowych, jak również opcja tzw. store credit czyli zwrotu pieniędzy na konto użytkownika sklepu (dostępne tylko w Magento Commerce). W trakcie składania zamówienia klienci mogą również zakupić dany produkt i skonfigurować go według własnych upodobań – pod warunkiem, że dla produktu zostały wprowadzone odmienne parametry.

Magento Inventory (dawniej MSI)
Magento Inventory przenosi zarządzanie zasobami sklepu na globalny poziom. Sprzedawcy są w stanie administrować wieloma kanałami jednocześnie oferując klientom niezwykle udane doświadczenie zakupowe. W poprzednich wersjach ta funkcjonalność była oferowana w formie integracji z wykorzystaniem tzw. connector’a. Magento 2.3 pozwala sprzedawcom na zarządzanie asortymentem i obsługę klientów z wielu kanałów sprzedażowych i to bezpośrednio z panelu administracyjnego.

Użytkownicy dzięki Magento Inventory mają dostęp do informacji o liczbie asortymentu jaki posiadają w wielu różnych kanałach sprzedaży. Połączenie wszystkich ofert w jedną bazę danych z informacją o lokalizacjach dostępności produktu (z ang. sources) ułatwia i przyspiesza dotarcie produktu do klienta. Składane zamówienia są sprawdzane pod kątem dostępności oraz szybkości realizacji zamówienia. Te zależne są od określenia najbliższej lokalizacji od klienta, a następnie wskazania, która z form dostaw będzie najdogodniejsza. Jednocześnie sprzedawca może śledzić poziom zapasu towarów oraz uzupełniać je na bieżąco.

Magento Inventory można zsynchronizować za pomocą API z zewnętrznymi systemami do zarządzania asortymentem. W czasie rzeczywistym i na poziomie administratora istnieje opcja określenia reguły zarządzania dla każdego kanału sprzedaży. Mogą one dotyczyć nadawania priorytetu lub zautomatyzowania procesu realizacji zamówień w danym sklepie online. Efektem wprowadzania tego typu ulepszeń jest skuteczne zarządzanie sprzedażą, ale również usprawnienie i ułatwienie całego procesu zakupowego dla klientów (z ang. checkout).

Przeczytaj więcej na temat logistyki w e-commerce w naszym artykule: Kontrola przyjęć i wydań magazynowych w e-commerce

Bezpieczeństwo

Google ReCaptcha oraz dwuetapowa autoryzacja
Wtyczka Google ReCaptcha oraz dwu-stopniowa autoryzacja stały się standardami bezpieczeństwa dla stron, chroniąc je przed spamem oraz wszelkiego rodzaju nadużyciami. Zintegrowana z Magento 2.3 usługa ReCaptcha od Google umożliwia ochronę stron głównych sklepów, w tym elementów (np. login, hasło) oraz takich procesów jak: rejestracja, wysyłka formularzu kontaktowego czy automatycznego odzyskiwania hasła. Ten wbudowany mechanizm używa zaawansowanych technik analitycznych by wykryć operacje świadczące o generowaniu spamu w platformie Magento. W trakcie dwuetapowej weryfikacji można dołączyć dodatkową warstwę bezpieczeństwa L2. Sprawdzi się w przypadku sekcji stron, które są najbardziej narażone na cyberataki np. panel logowania administratorów do front endu i back endu platformy. Wtyczka skutecznie zabezpieczy panel administratora, jak i użytkowników przed nieautoryzowanym dostępem.

Cache Flush ACL
Funkcja służy do szczegółowego zarządzania pamięcią podręczną dla list ACL (ang. Access control list). Stworzenie takiej listy kontroli dostępu określa, którzy z administratorów czy deweloperów mają uprawnienia do zarządzania, przeglądania i usuwania pamięci podręcznej w platformie. Określenie ról użytkowników (wewnątrz systemu) zapobiega wprowadzaniu przypadkowych zmian przez osoby do tego nieuprawnione. W kwestii działań zewnętrznych stanowiących potencjalne zagrożenie dla wydajności całej platformy, pomóc może ustawienie blokady dostępu do sklepu z konkretnych adresów IP. Takie rozwiązanie jest stosowanie gdy działania wskazują ewidentnie na to, że użytkownik lub bot wykonuje akcje niedozwolone.

Kompatybilność z PHP 7.2
Magento Community 2.3 zyskało pełne wsparcie dla PHP 7.2. Ze względu na wycofanie obsługi PHP 7.0, kod jądra Magento został zaktualizowany, by wykluczyć wszelkie braki kompatybilności. Ta aktualizacja przynosi wiele korzyści pod kątem wydajności oraz bezpieczeństwa dla sklepów stworzonych w oparciu o Magento. Ze względu na to, że PHP 7.2 nie obsługuje mechanizmu szyfrującego mcrypt, deweloperzy Magento 2.3 zamienili go na moduł libsodium służący do kodowania haseł. Warto pamiętać, że gdy producent nie udziela już wsparcia dla danej usługi, poziom naszego bezpieczeństwa w trakcie korzystania z takiej aplikacji drastycznie spada.

Pełna lista zmian dostępna jest na oficjalnej stronie Magento:
Magento Open Source 2.3.3 Release Notes oraz Magento Commerce 2.3.3 Release Notes

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Trendy e-commerce na 2020 rok

29 listopada 2019
W 2020 r. wartość rynku e-commerce na świecie osiągnie 4,5 biliona $.

Magento czy WooCommerce - którą platformę wybrać?

20 listopada 2019
Jednym z czynników wpływających na skuteczne zarządzanie sprzedażą online jest dobór właściwej platformy. Porównaliśmy dwie, najczęściej używane.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas