-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Wraz z początkiem marca 2021 Google uruchomiło certyfikowany program „Google UX Design Certificate”. Natychmiastowo zwrócił on moją uwagę, ponieważ na coś takiego czekałem już od dłuższego czasu.
W dziedzinie UX Design mam półtoraroczne doświadczenie, więc tym kursem postanowiłem sprawdzić swoje umiejętności. Zachęcam do zapoznania się z moją szczegółową recenzją szkolenia Google.
Certyfikat Google UX Design Professional składa się z 7 kursów składowych:
- Podstawowe założenia User Experience (UX) Design
- Rozpocznij proces projektowania UX: Utożsamiaj się z użytkownikiem, zdefiniuj jego problemy oraz generuj rozwiązania
- Buduj makiety i uproszczone prototypy (Low-Fidelity Prototypes)
- Wykonuj badania UX i testuj wstępne pomysły
- Twórz wysokiej jakości projekty i prototypy w programie Figma
- RWD (Responsive Web Design) z wykorzystaniem Adobe XD
- Projektowanie dla dobra społecznego (Design for Social Good) i przygotowanie do zawodu
Pierwszy etap dotyczy bazowych informacji o całym UX – czym jest User Experience, jakie przedsiębiorstwa pod względem branży czy sektora działalności wykorzystują usługi UX Designer’ów itp.
Pomiędzy Kursem 2 a 5 mamy szansę zbudować case study do portfolio. Można wybrać dowolny projekt, jednak najlepiej aby była to aplikacja mobilna. Jako iteracyjny proces tworzenia projektu aplikacji, szkolenia Google wykorzystują podejście Design Thinking.
Jak przedstawia grafika, w trakcie Kursu 2. Twoim zadaniem jest praca nad zrozumieniem użytkowników końcowych (np. przeprowadzenie z nimi wywiadu), nad definiowaniem (np. stwierdzenie problemu lub propozycja wartości użytkowej) oraz kreowaniem (np. poprzez ćwiczenia Crazy Eights)
Kurs 3. w całości dotyczy tworzenia uproszczonych szkieletów aplikacji (low-fidelity wireframes) zarówno w wersji papierowej jak i cyfrowej w narzędziu Figma. Następny etap nr. 4 pozwala skupić się na testowaniu swoich prototypów lo-fi za pomocą prowadzenia testów użyteczności.
Ostatni w tej grupie Kurs 5, jest bardzo zbliżony do dwóch poprzednich, z jedyną różnicą jaką jest praca z kolejnymi, wierniejszymi już dla wersji końcowej makietami (high-fidelity designs) w programie Figma.
Materiały jakie każdy uczestnik programu Google UX Design Certificate tworzy i gromadzi podczas badań oraz projektowania UX:
Kurs 2:
- Wywiad
- Persona
- Historie użytkowników (User stories)
- Mapa podróży użytkownika (User journey Map)
- Stwierdzenie problemu (Problem statement)
- Propozycja wartości (Value proposition)
- Audyt konkurencji
- Raport z audytu konkurencji
- Ćwiczenia Crazy Eights
Kurs 3
- Określenie celów projektu (Goal statement)
- Ścieżka użytkownika (User flow)
- Scenariusze użycia (Storyboards)
- Papierowe szkice / szkielety projektu (Wireframes)
- Szkice w Figmie
- Prototypy lo-fi w Figmie
Kurs 4
- Plan badań (Research study plan)
- Arkusz notatek z badań (Research spreadsheet notes)
- Diagramy pokrewieństwa (Affinity diagram)
- Obszary tematyczne i spostrzeżenia (Themes and insights)
- Prezentacja efektów
Kurs 5
- Makieta (Mockup)
- Biblioteka komponentów i wariantów (Stickersheet)
- Projekt wysokiej jakości / wierności (hi-fi design)
- Case Study
Jak możemy zauważyć w trakcie kursu zbieramy wiele elementów, przydatnych do stworzenia własnego case study.
W Kursie 6. rozpoczniesz pracę z nowym projektem, do którego stworzenia przygotowane jest narzędzie Adobe XD. Twoim zadaniem będzie stworzenie responsywnej strony, a więc nie tylko jej wersji mobilnej ale także dostosowanej do tabletów i urządzeń desktop jednocześnie.
Przechodząc do Kursu 7. poruszana jest kwestia zastosowania UX Design do wywierania pozytywnego wpływu społecznego. Podczas tego etapu skupisz się na idei non-profit w projektowaniu, dzięki której masz szansę pomóc innym.
Ogólne wrażenia po odbyciu kursu są zdecydowanie bardzo pozytywne i spójne. To praktyczny program zarówno dla UX Designerów na początku jak i w środku drogi do zdobywania wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie. Pod koniec tygodnia większość zadań jest recenzowanych przez innych kursantów, więc powinieneś wykonać wszystkie elementy kursu. Dodatkowo możesz na bieżąco obserwować postępy w pracy innych uczestników.
Dla osoby z niewielkim do tej pory doświadczeniem w UX Design jest to wyjątkowa szansa aby kompleksowo zapoznać się z procesem budowania produktów cyfrowych krok po kroku. Warto mieć na uwadze fakt, że kurs został stworzony przez ‘giganta’ jakim jest Google tak więc cały materiał, jego wszystkie elementy wywodzą się z perspektywy globalnej. Może to oznaczać, że w przypadku pracy dla niedużej firmy o niewielkich zapotrzebowaniach, niektóre działania czy zadania zawarte w programie będą potrzebne bardzo sporadycznie lub nawet wcale.
Kurs Google’a przynosi także korzyści dla osób na podobnym etapie kariery jak ja. Nie posiadające co prawda wykształcenia kierunkowego ale za to z aktywnie nabywanym, ponad 1,5 rocznym doświadczeniem w branży, które oparte jest o komercyjną pracę w projektach dla zróżnicowanych sektorem przedsiębiorstw. Zaliczają się do nich na pewno systematyzacja oraz uzyskanie oficjalnego certyfikatu.
Poprzez systematyzację, rozumiem właściwe i kompletne zorganizowanie całej swojej teoretycznej wiedzy w zakresie UX/UI. Taki certyfikat to potwierdzenie twojego poziomu posiadanej, uporządkowanej wiedzy zapewnionej przez znaną i respektowaną organizację jak Google.
Tak prezentuje się w pełnej okazałości Google UX Professional Certificate.
Autor
Damian Małek, UX Designer/Web developer, Ideo.
Może zainteresują Cię także
Kronospan wzmacnia sprzedaż internetową
Air-Com Pneumatyka inwestuje w sprzedaż internetową
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności