Automatyzacja Marketingu

"Identyfikuj osoby odwiedzające Twoją stronę. Dostarczaj spersonalizowane oferty we wszystkich kanałach marketingowych."
Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Dyrektor działu Marketingu Internetowego
Darmowa konsultacja

Marketing automation znacząco zwiększa skuteczność prowadzonych działań marketingowych. Firma, dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii może sprawnie zarządzać procesami sprzedażowymi i gromadzić dane o klientach, na podstawie których możliwe jest prowadzenie zindywidualizowanej komunikacji.

Marketing automation jest jednym z najistotniejszych narzędzi współczesnego marketingu internetowego. To technologia, która pozwala zwiększać efektywność logistyczną firmy.

Automatyzacja marketingu umożliwia skrócenie dystansu między firmą a odbiorcą oraz reagowanie na nadarzającą się okazję znacznie szybciej, niż jest w stanie to zrobić człowiek. Odpowiednie przygotowanie i zastosowanie mechanizmów marketing automation może stać się czynnikiem zwiększającym przewagę nad konkurencją, generującym zyski dla przedsiębiorstwa oraz wspomagającym skuteczne zarządzanie zespołem.

Jak pracujemy?

Działania z zakresu automatyzacji rozpoczynamy od zbadania zachowań użytkowników i jak najbardziej szczegółowej analizy uzyskanych informacji. Poznanie ich pozwala na segmentację i personalizację przekazu marketingowego. Zachowania użytkowników strony internetowej są cennym źródłem informacji, a wręcz niezbędnym w skutecznym automatyzowaniu prac. Pozwalają dowiedzieć się m.in. tego, jaka część z nich interesuje się określonymi produktami czy ile czasu poświęca na przeglądanie konkretnych podstron. Informacje te uzupełnione o dane demograficzne dają pełny obraz potencjalnego klienta.

W projektowaniu komunikacji z odbiorcami marki pomaga nam lead nurturing. Jest to system oceniania zaangażowania użytkownika polegający na przekazaniu mu istotnych informacji, potrzymania jego uwagi i wskazania właściwego czasu do zakupu. W ramach lead nurturing przypisujemy użytkownikowi punkty na podstawie jego zachowania na stronie. Dzięki temu klient podejmując decyzję o zakupie, jest jej w pełni świadomy, a nawet z dużym prawdopodobieństwem powróci na stronę, chcąc skorzystać z oferty ponownie.

Jako znawcy branży e-commerce sporo uwagi poświęcamy ratowaniu koszyków zakupowych. Przede wszystkim skupiamy się na analizie wartości niezrealizowanego zamówienia oraz poznaniu przyczyn, które zniechęciły użytkownika do zakupów. Na podjęcie decyzji o porzuceniu koszyka wpływa wiele czynników. Wśród nich są: czas ładowania się strony, brak konkretnej opcji dostawy, złożony i długotrwały proces zakupowy czy nieprzystosowanie witryny do potrzeb użytkowników korzystających z rozwiązań mobilnych. Wszystkie te problemy jesteśmy w stanie rozwiązać.

Co oferujemy?


Specjalizujemy się w pozycjonowaniu stron internetowych i kompleksowo obsługujemy e-commerce. Wiemy, jak skutecznie przyciągać i weryfikować odbiorców przekazu marketingowego. W ramach usługi zapewniamy:

  • Monitoring klientów – analiza zachowań i ścieżek zakupowych klientów odwiedzających stronę pozwala nam projektować spersonalizowaną komunikację.
  • Działania nastawione na konwersję – konsument otrzymuje przekaz marketingowy, który ma na celu skłonienie go do wykonania określonej akcji, np. zapisania się do newslettera, pobrania pliku. 
  • Analiza zachowań klientów – każda czynność, którą klient wykonana na stronie jest źródłem cennych informacji o jego potrzebach – odkrycie ich daje możliwości lepszego dopasowania oferty.
  • Opracowanie scenariuszy zachowań – usprawniamy ścieżki zakupowe na podstawie analizy dotychczasowych zachowań użytkowników.
  • Segmentację klientów – grupujemy klientów opierając się na danych dotyczących zainteresowań konkretnymi produktami, wartości i częstotliwości zakupów, itp.
  • Ocenę zaangażowania klientów – z pomocą lead scoring badamy stopień aktywności klientów, ich znajomość oferty czy wiedzę na temat marki.
  • Obsługę kampanii e-marketingowych i typowo sprzedażowych – przygotowujemy i nadzorujemy automatycznie uruchamiane kampanie, których celem jest pozyskanie klientów.
  • Prowadzenie kampanii lead nurturing – ten typ działań przygotowuje klienta do zakupów poprzez dostarczanie mu właściwych informacji odpowiednim czasie.
  • Realizację działań remarketingowych – docieramy do klientów, którzy odwiedzili stronę, ale z jakiś przyczyn nie podjęli decyzji o skorzystaniu z oferty.

Najważniejsze korzyści

Systemy do automatyzacji marketingu pozwalają na gromadzenie i przetwarzanie danych pochodzących z wielu źródeł. Analiza zachowań internautów oraz danych socjodemograficznych ułatwia opracowywanie prognoz i oszacowanie wartości każdego internauty. To, z kolei daje możliwość skupienia działań na osobach, które z największym prawdopodobieństwem są w stanie kupić produkt lub usługę. Korzyści płynące z zastosowania automatyzacji w marketingu to przede wszystkim:

  • Lepsza znajomość internautów, a więc możliwość zaprojektowania komunikacji marketingowej, która nie tylko mówi do potencjalnego klienta jego językiem, ale odpowiada na jego potrzeby, jeszcze przed ich sprecyzowaniem.
  • Dotarcie do potencjalnych klientów, czyli internautów, którzy dzięki dostarczeniu zindywidualizowanej oferty, mają szansę stać się klientami i w dłuższej perspektywie czasu stałymi odbiorcami marki.
  • Spersonalizowany przekaz, który dociera do klienta w odpowiednim momencie i we właściwej formie, zwiększając już na początku ścieżki zakupowej jego zaangażowanie.
  • Wzrost lojalności klientów, czyli przywiązania do marki, które wpływa na decyzje zakupowe w przyszłości oraz ocenę wizerunku.
  • Obniżenie kosztów dzięki skupieniu się na działaniach marketingowych, które mają największy potencjał oraz rezygnację ze słabych punktów strategii.

Jak dobieramy narzędzia?

Narzędzia marketing automation umożliwiają pozyskiwanie informacji o konsumentach, które pozwolą skutecznie generować leady, projektować ścieżki zakupowe i prowadzić komunikację z klientem z poziomu jego potrzeb. Wybór narzędzi marketing automation uzależniamy od wielu czynników, m.in.:

  • Celu, jaki chcemy osiągnąć – a ten jest zawsze wyznaczany w takcie konsultacji z Klientem.
  • Rodzaju produktu/usługi, którą promujemy – badamy branżę po kątem jego działalności sprzedażowej.
  • Grupy docelowej – analizujemy odbiorców marki, stosując przekaz zgodny z ich oczekiwaniami.
  • Budżetu przeznaczonego na realizację planu – dbamy o jak najefektywniejsze wykorzystanie zasobów finansowych Klienta.
  • Kanałów komunikacji – działania prowadzimy na stronie internetowej i w miejscach, które odwiedzają potencjalni klienci (np. Facebook, LinkedIn, YouTube).

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas