
- Firma
- Technologie Internetowe
- Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Platforma e-learningowa
- Wdrożenia Wordpress
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Aplikacje mobilne
- Programy lojalnościowe
- Integracja z aplikacjami IT
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Konfiguratory produktów
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
- Technologie Internetowe
- Rozwiązania IT
- Rozwiązania IT
- Obieg Dokumentów
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Zamówienia i zapotrzebowania
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- e-PITy
- eBOK - obsługa Klienta online
- Outsourcing IT
- Urlopy i delegacje
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Doradztwo i wdrożenia IT
- Dlaczego my
- Rozwiązania IT
- e-Commerce
- e-Marketing
- e-Marketing
- Pozycjonowanie
- Kampanie e-marketingowe
- Automatyzacja Marketingu
- Performance marketing
- Content marketing
- Działania w Social Media
- Google Ads
- Konkursy internetowe
- E-mail marketing
- Badania użyteczności
- Analityka internetowa
- Grywalizacja
- Agencja e-Marketingowa
- Analityka biznesowa
- Planowanie i strategie biznesowe
- Dlaczego my
- e-Marketing
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt


PSB Mrówka działa na rynku od ponad 20 lat. W tym czasie powstało 291 marketów Mrówka, 303 składy budowlane, 63 centra handlowe Profi oraz platforma e-commerce. Tak w dużym skrócie można opisać Grupę PSB Handel S.A., do której należy popularna w Polsce marka PSB Mrówka.
Zadania i cele
W celu zwiększenia skuteczności interakcji z użytkownikiem serwisy internetowe, a w szczególności platformy e-commerce, wymagają stałej optymalizacji. Takie właśnie zadanie zostało postawione przed naszymi specjalistami. Wdrażanie modyfikacji poprzedziła wnikliwa analiza danych, prace koncepcyjne, a przede wszystkim testy A/B.
Każda decyzja dotycząca optymalizacji sklepu internetowego powinna być poparta empirycznymi danymi.
Pierwsze badanie miało na celu weryfikację efektów, jakie przyniesie ograniczenie elementów trzecich w procesie składania zamówienia. Zminimalizowany został wygląd drugiego etapu koszyka – usunięto z niego wszystko, co może rozpraszać uwagę użytkownika i zachęcać go do tzw. ucieczki. W wersji testowej zniknęły m.in. – menu główne, Moje konto, wyszukiwarka itp. Przeprowadzone badania potwierdziły postawioną hipotezę z 98% prawdopodobieństwem. Pokazały jednocześnie zwiększoną efektywność sprzedażową (z przedziału 1% - 35%) w stosunku do wersji oryginalnej.
Widok 2 etapu ścieżki zakupowej po wprowadzonych zmianach
W pracy analitycznej zdarzają się sytuacje, w których odkrywa się nieprzewidziane wcześniej zależności. Tak było w przypadku modyfikacji karty produktowej. Założeniem eksperymentu było obniżenie bounce rate, poprzez oddanie użytkownikom dodatkowego narzędzia interakcji z obsługą sklepu. Wdrożono nowy przycisk CTA – „Zadzwoń i zapytaj”. Wyniki testów były dość zaskakujące. Wprowadzona zmiana nie wywołała poprawy współczynnika odrzuceń, ale… skutkowała znaczącym wzrostem realizacji celów sprzedażowych (wyniki testowe wyższe od wersji oryginalnej z przedziału 2%-39%).
Wersja oryginalna i testowa karty produktowej
Z kolei o tym, jak duże znaczenie potrafią mieć najmniejsze detale świadczyć kolejny test. Zamieniono w nim sposób komunikowania czasu dostawy z liczonej w dniach na prezentowaną w godzinach. W efekcie wariant alternatywny okazał się lepszy (z 95% prawdopodobieństwem) z wyższymi wskaźnikami realizacji celów sprzedażowych (przedział od -1% do 23%).
Wersja oryginalna i testowa
Główne korzyści dla Klienta
- Optymalizacja sklepu internetowego,
- empiryczne dane o użytkownikach,
- możliwość zwiększania wydajności i e-commerce,
- wzrost skuteczności realizacji celów sprzedażowych.