Testy A/B sklepu internetowego PSB Mrówka

PSB Mrówka działa na rynku od ponad 20 lat. W tym czasie powstało 291 marketów Mrówka, 303 składy budowlane, 63 centra handlowe Profi oraz platforma e-commerce. Tak w dużym skrócie można opisać Grupę PSB Handel S.A., do której należy popularna w Polsce marka PSB Mrówka.

Zadania i cele

W celu zwiększenia skuteczności interakcji z użytkownikiem serwisy internetowe, a w szczególności platformy e-commerce, wymagają stałej optymalizacji. Takie właśnie zadanie zostało postawione przed naszymi specjalistami. Wdrażanie modyfikacji poprzedziła wnikliwa analiza danych, prace koncepcyjne, a przede wszystkim testy A/B.

Każda decyzja dotycząca optymalizacji sklepu internetowego powinna być poparta empirycznymi danymi.

Pierwsze badanie miało na celu weryfikację efektów, jakie przyniesie ograniczenie elementów trzecich w procesie składania zamówienia. Zminimalizowany został wygląd drugiego etapu koszyka – usunięto z niego wszystko, co może rozpraszać uwagę użytkownika i zachęcać go do tzw. ucieczki. W wersji testowej zniknęły m.in. – menu główne, Moje konto, wyszukiwarka itp. Przeprowadzone badania potwierdziły postawioną hipotezę z 98% prawdopodobieństwem. Pokazały jednocześnie zwiększoną efektywność sprzedażową (z przedziału 1% - 35%) w stosunku do wersji oryginalnej.

Widok 2 etapu ścieżki zakupowej po wprowadzonych zmianach

W pracy analitycznej zdarzają się sytuacje, w których odkrywa się nieprzewidziane wcześniej zależności. Tak było w przypadku modyfikacji karty produktowej. Założeniem eksperymentu było obniżenie bounce rate, poprzez oddanie użytkownikom dodatkowego narzędzia interakcji z obsługą sklepu. Wdrożono nowy przycisk CTA – „Zadzwoń i zapytaj”. Wyniki testów były dość zaskakujące. Wprowadzona zmiana nie wywołała poprawy współczynnika odrzuceń, ale… skutkowała znaczącym wzrostem realizacji celów sprzedażowych (wyniki testowe wyższe od wersji oryginalnej z przedziału 2%-39%).

Wersja oryginalna i testowa karty produktowej

Z kolei o tym, jak duże znaczenie potrafią mieć najmniejsze detale świadczyć kolejny test. Zamieniono w nim sposób komunikowania czasu dostawy z liczonej w dniach na prezentowaną w godzinach. W efekcie wariant alternatywny okazał się lepszy (z 95% prawdopodobieństwem) z wyższymi wskaźnikami realizacji celów sprzedażowych (przedział od -1% do 23%).

Wersja oryginalna i testowa

Główne korzyści dla Klienta
  • Optymalizacja sklepu internetowego,
  • empiryczne dane o użytkownikach,
  • możliwość zwiększania wydajności i e-commerce,
  • wzrost skuteczności realizacji celów sprzedażowych.

... a co możemy zrobić dla Ciebie ?

×

Klienci o nas