
-
Firma
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- System workflow EOD
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- Obieg Faktur
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Zamówienia i zapotrzebowania
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Systemy i aplikacje dedykowane
- e-PITy
- eBOK - obsługa Klienta online
- Outsourcing IT
- Urlopy i delegacje
- Platforma Low-code
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
e-Marketing
- Realizacje
-
Kariera
- Kariera
- Dołącz do nas!
- Kontakt


PSB Mrówka działa na rynku od ponad 20 lat. W tym czasie powstało 291 marketów Mrówka, 303 składy budowlane, 63 centra handlowe Profi oraz platforma e-commerce. Tak w dużym skrócie można opisać Grupę PSB Handel S.A., do której należy popularna w Polsce marka PSB Mrówka.
Zadania i cele
W celu zwiększenia skuteczności interakcji z użytkownikiem serwisy internetowe, a w szczególności platformy e-commerce, wymagają stałej optymalizacji. Takie właśnie zadanie zostało postawione przed naszymi specjalistami. Wdrażanie modyfikacji poprzedziła wnikliwa analiza danych, prace koncepcyjne, a przede wszystkim testy A/B.
Każda decyzja dotycząca optymalizacji sklepu internetowego powinna być poparta empirycznymi danymi.
Pierwsze badanie miało na celu weryfikację efektów, jakie przyniesie ograniczenie elementów trzecich w procesie składania zamówienia. Zminimalizowany został wygląd drugiego etapu koszyka – usunięto z niego wszystko, co może rozpraszać uwagę użytkownika i zachęcać go do tzw. ucieczki. W wersji testowej zniknęły m.in. – menu główne, Moje konto, wyszukiwarka itp. Przeprowadzone badania potwierdziły postawioną hipotezę z 98% prawdopodobieństwem. Pokazały jednocześnie zwiększoną efektywność sprzedażową (z przedziału 1% - 35%) w stosunku do wersji oryginalnej.
Widok 2 etapu ścieżki zakupowej po wprowadzonych zmianach
W pracy analitycznej zdarzają się sytuacje, w których odkrywa się nieprzewidziane wcześniej zależności. Tak było w przypadku modyfikacji karty produktowej. Założeniem eksperymentu było obniżenie bounce rate, poprzez oddanie użytkownikom dodatkowego narzędzia interakcji z obsługą sklepu. Wdrożono nowy przycisk CTA – „Zadzwoń i zapytaj”. Wyniki testów były dość zaskakujące. Wprowadzona zmiana nie wywołała poprawy współczynnika odrzuceń, ale… skutkowała znaczącym wzrostem realizacji celów sprzedażowych (wyniki testowe wyższe od wersji oryginalnej z przedziału 2%-39%).
Wersja oryginalna i testowa karty produktowej
Z kolei o tym, jak duże znaczenie potrafią mieć najmniejsze detale świadczyć kolejny test. Zamieniono w nim sposób komunikowania czasu dostawy z liczonej w dniach na prezentowaną w godzinach. W efekcie wariant alternatywny okazał się lepszy (z 95% prawdopodobieństwem) z wyższymi wskaźnikami realizacji celów sprzedażowych (przedział od -1% do 23%).
Wersja oryginalna i testowa
Główne korzyści dla Klienta
- Optymalizacja sklepu internetowego,
- empiryczne dane o użytkownikach,
- możliwość zwiększania wydajności i e-commerce,
- wzrost skuteczności realizacji celów sprzedażowych.