-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Działanie wielu firm zależy od wdrożonych systemów i ich funkcjonalności. Najważniejsze jednak jest to, żeby wykorzystywane technologie uzupełniały się nawzajem i zwiększały zakres działania w wielu obszarach. Integracja odpowiednich systemów i narzędzi jest niewątpliwie kluczem do sukcesu.
To, co może pomóc budować powodzenie firmy sprzedażowej to system ERP. Posiada on szereg rozwiązań, które dostosowane są do wszystkich obszarów pracy oraz zapewniają zgodność z przepisami prawa.
Czym jest system ERP
System ERP (Enterprise Resource Planning) jest narzędziem służącym do zarządzania przedsiębiorstwem. „Planowanie zasobów” uwzględnia kontrolę, zarządzanie zasobami i procesami w wielu działach biznesowych firmy.
ERP pozwala skoordynować kilka obszarów, takich jak księgowość i finanse, sprzedaż, obieg dokumentów, magazyn, kadry i płace, raporty i analizy, produkcję, czy budżetowanie i planowanie.
Nowoczesne przedsiębiorstwa działające w branży e-commerce docenią możliwości i stabilność oprogramowania ERP, które porządkuje pracę poszczególnych działów firmy. Zintegrowany system ERP pomaga w gromadzeniu, przechowywaniu i analizie danych, które pochodzą z różnych obszarów działalności firmy.
Najważniejszą jego cechą jest gromadzenie wszystkich tych danych w jednej bazie. Dodatkowo oprogramowanie można rozbudować o inne dedykowane rozwiązania, co daje możliwość dostosowania go do specyficznych procesów zachodzących w firmie.
Producenci ERP zapewniają bezpieczeństwo w prowadzeniu biznesu dzięki dbałości o zgodność ze zmieniającymi się przepisami prawa.
Firmowy ekosystem
Wyznacznikiem elastyczności technologii ERP jest modułowa struktura. System zapewnia odpowiednie dobranie tylko tych komponentów i funkcji, które rzeczywiście będą stosowane w danej branży.
Dzięki takiej budowie doskonale wpisuje się w indywidualne potrzeby firmy. ERP jest narzędziem, które nie zaburza ekosystemu firmy, a go porządkuje.
Posiada możliwość integracji i scalania danych z już istniejącymi w firmie elementami infrastruktury IT. Wdrożenie optymalnej i efektywnej integracji wymaga dobrego interfejsu programistycznego (API).
Stabilność i bezpieczeństwo
Odpowiednia architektura programistyczna systemu ERP sprawia, że rozwiązanie jest skalowalne. Dzięki temu może dostosować się do wielkości firmy, specyfiki procesów biznesowych oraz struktury działalności. Wzrost liczby użytkowników oraz ilości danych nie zaburza szybkości jego działania i stabilności.
System ERP dostarcza pełne wsparcie dla firmy pod względem bieżącej aktualizacji, konsultacji ekspertów, rozwoju systemu, eliminowania problemów, rozszerzenia o dodatkowe moduły funkcjonalne, konserwację czy tworzenie kopii zapasowych.
Mobilny ERP
Urządzenia mobilne, takie jak popularne smartfony, obejmują swoim zasięgiem coraz więcej obszarów naszego życia. Dlatego istotną cechą systemu ERP jest jego mobilność. Nowoczesne projekty dostępne są jako aplikacje webowe oraz technologie chmurowe.
Zastosowanie RWD pozwala na dostosowanie interfejsu użytkownika do kształtu, rozmiaru i rozdzielczości ekranu, na którym jest wyświetlany. Umożliwia również jego dopasowanie do ekranów dotykowych, tak aby można było z niego korzystać za pomocą myszy, klawiatury oraz panelu dotykowego.
Niektóre aplikacje mobilne systemu ERP potrafią pracować w trybie offline, a dla ułatwienia prac terenowych często wykorzystują GPS. ERP jest złożonym rozwiązaniem zapewniającym właściwe prowadzenie firmy w wielu aspektach. Jak to działa w dziedzinach ważnych z punktu widzenia sprzedaży produktów?
Gospodarka magazynowa
Implementacja oprogramowania ERP w magazynie otwiera drogę w kierunku cyfrowej transformacji procesów logistycznych. Wykorzystanie tego rozwiązania w obszarze gospodarki magazynowej przynosi szereg korzyści, takich jak sprawna realizacja dyspozycji, eliminacja pomyłek czy kontrola poziomu zapasów.
Za pośrednictwem modułu logistycznego istnieje dostęp do takich rozszerzeń, jak:
- Dyspozycje logistyczne – nadzór nad wydawanymi produktami, obsługa kodów kreskowych, usprawnienie ścieżki kompletacji na magazynie.
- Kontrola jakości – sortowanie błędów pod względem ich częstotliwości, wydruk etykiet dla uszkodzonych towarów.
- Jednostki logistyczne – obsługa przyjęć, wydań i miejsc składowania, obsługa jednostek logistycznych, informacje o zawartości i lokalizacji jednostek logistycznych.
- Mobilny magazyn – synchronizacja z ERP, planowanie czasu pracy i zakresu dystrybucji, komunikacja między magazynierami a kierownikami.
- Wydania i przyjęcia – kontrola w zakresie przyjęć, tworzenie automatycznego planu, nadzór nad wydaniami i przyjęciami towaru.
- Statystyki i raporty – zestawiania, statystyki szczegółowe, raporty pracy operatorów.
Ceny sprzedaży i rabaty
Firmy, które działają na rynkach, gdzie występują zmiany cenowe, powinny realizować założenia elastycznych strategii cenowych. Daje im to szansę na podtrzymanie zainteresowania nabywców. Kluczową kwestią w kreowaniu polityki cenowej jest fakt, czy firma proponuje produkty i usługi tylko klientom B2C, czy również B2B.
W systemie ERP przedsiębiorca ma dowolność definiowania różnych cen sprzedaży oraz zakupu, a funkcja rabatów umożliwia przypisywanie wartości procentowych rabatu. Istotną funkcją tej technologii jest powiązanie cen oraz rabatów z odpowiednimi procesami handlowymi, księgowymi oraz marketingowymi. Daje to gwarancję przejrzystości i spójności użytkowania.
Kontrahenci
Ważnym elementem każdego systemu są dane o kupujących, które można przechowywać właśnie w ERP. Jest to szczególnie ważne w przypadku sprzedaży B2B, gdzie dany kontrahent może kupować zarówno przez sklep internetowy, jak i stacjonarny.
Jeśli obie technologie działają w oparciu o jeden system ERP, to jest to idealne miejsce, aby wszystkie zakupy kontrahenta połączyć w jednym koncie. Klienci logujący się do profilu na swoim sklepie mają dostęp do historii wszystkich swoich faktur oraz terminów płatności.
Natomiast konta z największą ilością przeterminowanych płatności mogą zostać zablokowane do dalszych realizacji zamówień.
Jest to bardzo dobre rozwiązanie umożliwiające automatyzację procesów, weryfikację danych o kliencie i jego zaległościach, a także wyeliminowanie problemów z zagubionymi fakturami.
Zamówienia
Zamówienia w systemie ERP to zestaw danych, który informuje nas m.in. o dokumentach handlowych do wystawienia, czy są one poprawne i dostępne, o miejscu pochodzenia danego towaru oraz jak rozbić komplety produktów.
Jednak, aby wszystko sprawnie funkcjonowało, ważny jest czas, jaki potrzebujemy na wysłanie zamówienia do ERP. Im szybciej ono zostanie przesłane do systemu, tym mniejsze ryzyko, że przesyłka nie zostanie skompletowana w odpowiednim czasie, co może mieć negatywny wpływ na dalsze etapy procesu.
Faktury
Bez względu na to kim są nasi klienci i gdzie kupują, każdy z nich powinien mieć dostęp do historii swoich transakcji. Sklep internetowy powinien stać się miejscem, w którym klient będzie mógł zweryfikować swoje zamówienie – jakie zakupił produkty, kiedy została wystawiona faktura, jaki jest termin płatności, czy należność została już uregulowana, czy faktura nadal czeka na opłacenie.
Integracja z systemem ERP pozwoli na weryfikację terminowości opłacania dokumentów, a w sytuacji braku punktualności automatycznie zablokuje możliwość dokonywania kolejnych transakcji w formie B2B. Dodatkowo, część systemów ERP umożliwia wysyłanie przypomnień do kontrahentów o opłaceniu zaległych zobowiązań na podstawie dat z faktury.
W zależności od charakterystyki danej firmy oraz celów wdrożenia systemu ERP, przedsiębiorca uzyskuje szereg korzyści z implementacji tego rozwiązania:
- Automatyzacja mechanicznych i powtarzających się czynności
- Oszczędność czasu
- Poprawa obsługi klienta i kontrola jakości
- Szybkość podejmowania decyzji dzięki raportom, zestawieniom oraz diagramom
- Zwiększenie efektywności pracy
- Łatwiejszy dostęp do informacji
- Automatyzacja i ujednolicenie procedur
- Optymalizacja procesów produkcyjnych
- Poprawa bezpieczeństwa danych
- Optymalizacja stanów magazynowych.
Systemy ERP pełnią ważną rolę w zapewnieniu sprawniejszego funkcjonowania biznesu związanego ze sprzedażą internetową. Nie tylko centralizują informacje o zasobach (produktach) i sprzedaży, ale również automatyzują procesy zachodzące w przedsiębiorstwie, tym samym podnosząc efektywność wszystkich pracowników.
Sprzedawcy oszczędzając czas na ręczną obsługę zamówień, mogą poświęcić większą uwagę pogłębianiu relacji z klientami oraz kreowaniu wizerunku swojej firmy.
Może zainteresują Cię także
Transgraniczny e-commerce
17 najczęściej popełnianych błędów przy projektowaniu e-sklepów
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności