-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
E-mail marketing, pozwala na zaawansowaną personalizację i sprawne dotarcie z komunikatem do potencjalnych klientów. By tak się stało zarówno planowana kampania, a zwłaszcza etap pozyskiwania adresów mailowych musi być realizowana zgodnie z zasadami. Poza dobrymi praktykami warto pamiętać, że przede wszystkim musisz działać zgodnie z prawem. W przeciwnym razie mogą spotkać Cię przykre konsekwencje.
Przykładem może być sprawa pewnego mężczyzny z Warszawy, który pozwał spółkę za przesłaną na jego skrzynkę mailową wiadomość stanowiącą spam. Według niego, zostały naruszone jego dobra osobiste – spokój, prywatność oraz swoboda korespondencji. Sąd Rejonowy uznał winę pozwanego i zarządził zadośćuczynienie w postaci 500 zł.
Choć wymierzona kara może wydawać się mało „groźna”, to jednak konsekwencji związanych z niepoprawnie prowadzonym e-mail marketingiem może być znacznie więcej.
Do czego prowadzi nieetyczny e-mail marketing?
Realizowanie kampanii bez zgody odbiorców na przetwarzanie danych osobowych to podstawowy błąd, który może kosztować nawet 500 tys. zł, a jeśli firma prowadziła działalność w poprzednim roku, to wysokość kary może wynieść 3% przychodu firmy - takie są konsekwencje prawne.
Oprócz przykrych skutków finansowych, niewłaściwie realizowane działania e-mail marketingowe wpływają negatywnie na wizerunek marki nie przynosząc jednocześnie żadnych korzyści.
Istnieje obawia, że firma/domena naszego sklepu trafi na tzw. Spam Trapy, które automatycznie umieszczą ją na czarnej liście. Taka blokada z kolei wpływa negatywnie na statystyki zarówno aktualnej jak i przyszłych kampanii.
Jak poprawnie zbierać dane?
Podczas samodzielnego zbierania adresów mailowych podstawą do prawidłowego przeprowadzenia kampanii jest uzyskanie zgód na:
- przetwarzanie danych osobowych
- wysyłkę informacji handlowej
- używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego
Powyższe zgody można uzyskać m.in. podczas rejestracji klienta w sklepie internetowym lub podczas jego zapisu do newslettera. Warto zastosować również mechanizm double opt-in – dwuetapowy proces zapisu, który polega na potwierdzeniu danego adresu e-mail, poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysyłany na skrzynkę odbiorcy po jego rejestracji. Po takiej weryfikacji, adres użytkownika jest dodawany do bazy mailowej.
Co ważne, sprzedawcy, którzy chcą pozyskać dane swoich potencjalnych klientów muszą działać zgodnie z koncepcją marketingu za przyzwoleniem (permission marketing). Oznacza to, że odbiorca, który zgadza się na przetwarzanie swoich danych osobowych oraz otrzymywanie informacji handlowych, musi mieć możliwość cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Wypracowana przez nas strategia tworzenia kampanii mailingowych zapewnia skuteczność komunikacji z klientami, partnerami i inwestorami.
Innym sposobem na pozyskanie adresów mailowych jest skorzystanie z gotowych baz mailingowych, które są specjalnie tworzone przez różne podmioty. To co jest tu niezwykle istotne, to uprzednia weryfikacja bazy pod kątem legalności. Należy sprawdzić czy znajdujące się w niej adresy posiadają wszystkie niezbędne zgody marketingowe.
Skuteczne pozyskiwanie subskrybentów – pomysły
Gdy cały proces przygotowywania wysyłki mailingowej przebiega w sposób opisany powyżej – prawidłowy i etyczny, warto pomyśleć również o zróżnicowanych metodach promowania sklepu i pozyskiwania potencjalnych klientów. Oto przykłady w jaki sposób można zaangażować i przyciągnąć konsumentów:
-
Wartościowa treść
Maile, które (zwłaszcza w temacie wiadomości) zawierają banalny tekst i powtarzalne hasła, nie zapewnią wysokiej skuteczności kampanii. Treść musi zaintrygować odbiorcę, by z setki podobnych wiadomości otworzył właśnie Twoją. Wartość, którą chce sprzedawca przekazać musi być dobrze widoczna. Lepiej wystrzegać się obszernych poematów, a skupić się na konkretach, które przyciągną uwagę i skłonią internautę do wykonania wskazanej akcji. -
Dodatki dla subskrybentów
Ciekawym pomysłem, który również będzie wartościowy dla odbiorców są różnego rodzaju dodatki oferowane w zamian za subskrypcję. Aby mieć pewność, że dana informacja zainteresuje użytkownika, warto wcześniej przeanalizować jego zainteresowania i potrzeby. Takim dodatkiem może być np. konkretna treść przygotowana w formie PDFa, e-booka, katalogi z produktami czy specjalne oferty. -
Organizacja konkursu
Konkurs jest dobrym pomysłem, by zdobyć nowych subskrybentów – podczas rejestracji wystarczy zamieścić obok pola z danymi odpowiednie zgody. Atrakcyjne nagrody, jak np. zniżki na zakupy, bony zakupowe, czy konkretne produkty na pewno przyciągną wielu uczestników. -
Bony i specjalne zniżki
Nic tak nie przyciąga nowych klientów jak dedykowane bony czy zniżki na zakupy w sklepie internetowym. Jest to prosty sposób na zdobycie wielu nowych subskrybentów, którzy podając swojego maila otrzymują korzyść w postaci specjalnie przygotowanej promocji. -
Design
Odpowiednio zaprojektowana szata graficzna formularza, wraz z ciekawym przyciskiem CTA może mieć spore znaczenie w pozyskiwaniu nowych subskrybentów. Warto również tutaj wspomnieć o odpowiednim szablonie newslettera, który powinien być responsywny i nie będzie stanowił problemu podczas wyświetlania wiadomości na różnych urządzeniach.
E-mail marketing jest jednym z tańszych i skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Odpowiednio przygotowany przynosi przedsiębiorcom spore korzyści w postaci licznych zapisów do newslettera czy konwersji w sklepie internetowym. Aby kampania odniosła sukces należy dobrze się do niej przygotować – zarówno pod względem prawnym jak i promocyjnym.
Może zainteresują Cię także
Branża e-commerce: podsumowanie 2019 roku, prognozy na 2020
Nowości w Magento 2.3
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności