Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Podnieś sprzedaż dzięki Magento 2.4

Sprzedaż online/ eCommerce staje się z dnia na dzień głównym kanałem sprzedaży. Czy Twoja firma korzysta z tej szansy?

Jesteśmy świadkami niezwykłej zmiany. eHandel staje się coraz częściej głównym kanałem sprzedaży, a udział handlu internetowego w przychodach firm (B2C i B2B) plasuje się już na poziomie ok. 18 proc. Sposób, w jaki robimy zakupy wygląda dziś zupełnie inaczej niż kiedyś. By utrzymać się na rynku, firmy muszą stale dostosowywać się do nowej rzeczywistości gospodarczej.

By zrozumieć, z jakim dużym wyzwanim mamy do czynienia i aktywnie monitorować główne zmiany i wahania, firma McKinsey & Company opracowała raport B2B Decision Maker Pulse. Badanie, które objęło ponad 3600 decydentów B2B w 11 krajach potwierdza, że:

  • 96% firm B2B zmieniło swój model sprzedaży na rzecz sprzedaży online / eCommerce,
  • 65% respondentów przyznało, że nowy model sprzedaży jest tak samo lub nawet bardziej skuteczny niż wykorzystywane wcześniej metody,
  • 79% firm deklaruje, że chętnie nadal będzie korzystać z nowych metod sprzedaży w przyszłości

W coraz bardziej cyfrowym świecie handel internetowy może być faktycznie największą globalną siłą zakupową. Było to szczególnie widoczne w ciągu ostatnich kilku miesięcy, gdy konsumenci coraz częściej robili zakupy w Internecie z powodu COVID-19. Firma Adobe zaprezentowała pierwszy barometr gospodarki cyfrowej opracowywany w czasie rzeczywistym. Adobe Digital Economy Index (DEI) to globalna miara ekonomiczna XXI wieku, która mierzy rosnącą siłę nabywczą konsumentów cyfrowych, z bardziej szczegółowymi informacjami niż jakiekolwiek inne dostępne źródło danych. DEI jest tworzony na podstawie danych dostarczanych przez Adobe Analytics, który analizuje biliony transakcji online na 100 milionach SKU produktów w 18 kategoriach produktów. Indeks ten pokazuje kilka ciekawych danych na temat zmian zachowań konsumentów w ostatnim czasie:

  • W kwietniu 2020 roku Klienci kupili więcej, niż w okresie świątecznym w grudniu 2019,
  • Ilość zakupów online realizowanych z odbiorem w sklepie wzrosła w sierpniu o 59% w porównaniu z lipcem 2020. Jest to wzrost 259% rdr.
  • 73,2 mld USD to wydatki Klientów w czerwcu 2020 roku. Jest to wzrost o 76,2 % w porównaniu z rokiem poprzednim.

Globalna sytuacja chyba jeszcze nigdy nie miała tak dużego wpływu na decyzje biznesu. Firmy, który dotąd nie rozważały nawet przeniesienia swojej działalności B2B (lub jej części) do sieci, musiały dopasować się do nowego modelu sprzedaży. Z kolei transformacja konsumentów w e-konsumentów została po prostu przyspieszona.

Magento wspiera transformację biznesu

Pozytywny wkład Adobe, w tym zakresie, został doceniony w raporcie "Paradigm B2B Combine: 2020 Digital Commerce Solutions for B2B”. Ocenie poddane w nim zostały najpopularniejsze pakiety technologii wspierających e-commerce i powiązane usługi. 16 dostawców zostało ocenionych w dziesięciu kategoriach, m.in.: obsługa klienta i wsparcie, całkowity koszt posiadania, zarządzanie treścią i danymi oraz sprzedaż i aktywacja wielu kanałów.

Magento Commerce jako jedyna z platform otrzymała wyróżnienie w każdej z 10 kategorii.

Przeniesienie się klientów indywidualnych oraz B2B do sieci wymaga od sprzedawców usprawnienia wielu procesów. Premiera Magento 2.4.0 zbiegła się w czasie z tymi wyzwaniami, a lista funkcjonalności nowej wersji pakietu jest zgodna z aktualnymi potrzebami sprzedających. Adobe przygotowało kilka nowych narzędzi, które wspierają utrzymane stałego wzrostu sprzedaży oraz wysokiej jakości obsługi.

Purchase lub Order Approval Workflow

Ścieżka akceptacji przepływu zamówienia lub zakupu. Za pomocą prostego formularza menadżerowie firmy mogą określić odgórną politykę sprzedaży B2B, np. limit kwoty zamówienia, ilość SKU czy koszty wysyłki. Akceptacja zakupu może być wielopoziomowa i wymagać zgód na różnych szczeblach organizacji. Zasady PO (Purchase Order), m.in. kwota zakupu, można uzależnić również od stanowiska osoby składającej wniosek zakupowy.

Narzędzie wspiera efektywność dotyczącą przestrzegania i zapobieganiu naruszeń polityki zamówień firmy. Każdy wniosek złożony przez pracownika, jest automatycznie przesyłany do osób decyzyjnych. Z poziomu swoich kont, mogą zatwierdzić, odrzucić lub zaopiniować zamówienie. Z kolei, wnioskujący pracownicy mają pełny wgląd w informacje oraz historię dla określonego zakupu.

To rozwiązanie reguluje politykę zakupów wewnątrz firm, co kolei przekłada się na pozytywną współpracę z organizacjami B2B. Sprzedawcy o wiele szybciej otrzymują informację o potwierdzonych zamówieniach, realizują je dzięki temu szybciej. Jednocześnie, są w stanie zdobywać nowych klientów i poszerzać swoją sieć sprzedażową.

Seller-assisted shopping

Jako sprzedawca, masz dostęp do każdego etapu zakupów z perspektywy klienta. Oznacza to, że firma B2B może udzielić wsparcia swoim klientom już na etapie robienia zakupów.

Niesie to ze sobą wiele korzyści, zarówno dla klientów, jak i samych sprzedawców. Klient, który nie może odnaleźć produktu, lub chce np. stworzyć spersonalizowany produkt za pomocą konfiguratora, może poprosić sprzedawcę o asystę. Sprzedający udzielając tej pomocy zyskuje w tym momencie pozytywną ocenę klienta, za jakość obsługi oraz nową wiedzę. Oto przykładowa lista czynności, z jakimi sprzedawcy mogą pomóc swoim kupującym w trakcie czy planowaniu zakupów.

  • Utworzenie Listy życzeń,
  • Utworzenie Listy zamówień z późniejszym terminem realizacji (Requisition list),
  • Zgłoszenie o niepoprawnie działającej funkcji na platformie,
  • Dodanie nowych kupujących do listy klientów,
  • Bardziej zaawansowane funkcje dotyczące tworzenie zamówień czy otrzymania wycen,
  • Wykorzystanie reguł do tworzenia PO oraz akceptowania przepływu zamówień we współpracy B2B.

Nowa odsłowna Media gallery

Biblioteka multimediów, umożliwia bardziej zaawansowane zarządzanie dostępnymi zasobami. Nową wersję bilbioteki posiada zarówno Magento Open Source jak i Commerce. Działa ona obecnie 30% szybciej i posiada integrację z Adobe Stock.

Rozszerzenie funkcjonalności miało na celu tworzenie unikatowych treści oraz układów stron, które będą robiły wrażenie na klientach. Nowy styl zarządzania zasobami to również oszczędność czasu, większa elastyczność tworzenia interaktywnych układów. Ponadto, możliwe jest:

  • Ustalenie położenia zasobów na podstawie wykorzystywanych na stronach czy podstronach schematów,
  • Wygodne przeszukiwanie pobranych zasobów z Adobe Stock za pomogą filtrów uwzględniających nowe atrybuty, np. tagi pobrane z Adobe Stock, czy status licencji dla zasobu,
  • Pobieranie zasobów z Adobe Stock z poziomu Magento dzięki dwustronnej integracji.

Zamów online - odbierz w sklepie.

Od marca do czerwca bieżącego roku, Buy Online Pickup In-Store (BOPIS) notował stały wzrost zainteresowania na poziomie 130%. Klienci o wiele częściej wybierali tą formę dostawę niż pozostałe, co może oznaczać, że mimo obecnych ograniczeń chcieliby powrócić do fizycznych sklepów.

Same sklepy mogą upatrywać w tym korzyść do zwiększania zysków. Sonda przeprowadzona przez Business Insider pokazuje, że 85% kupujących zdecydowała się dodatkowy zakup podczas odbioru zamówień osobistych.

Ta funkcja jest dostępna zarówno w wersji Open Source, jak i Commerce. Pełni ważną rolę w procesie zarządzania asortymentem. Sprzedawca ma do wyboru albo przechowywać towary w magazynach, lub przeprowadzić ich dystrybucję do fizycznych sklepów. Następnie oznacza je w systemie, jako dostępne punkty odbioru. Klient podczas realizacji zamówienia wybiera z takiej listy, ten najbardziej dogodny dla siebie.

Dzięki temu zamówienie będzie o wiele szybciej przetwarzane. Sprzedawcy po skompletowaniu zamówień z poziomu systemu, wyślą informację do klienta o gotowości towaru do odbioru. Poza otrzymaniem takiego komunikatu, klienci mogą również sprecyzować, że wybierają bezkontaktową formę odbioru. Może być to np. odbiór tuż przy sklepie np. w dedykowanym okienku lub wyniesienie przesyłki na parking sklepowy do oczekującego klienta – wszystko z zachowaniem 2-metrowego dystansu.

Headless Ecommerce i PWA.

Już w poprzedniej wersji Magento Commerce znalazły się udogodnienia wspierające rozwój aplikacji PWA. Teraz, te funkcjonalności dostępne są także w wersji Open Source.

Magento, jako pierwsze na rynku zauważyło zapotrzebowanie w tym zakresie. W maju, raport Forrester Wave: B2C i B2B Commerce Suite, przyznał Adobe tytuł lidera. Uzasadnienie brzmiało: „PWA Studio jest w stanie obniżyć koszty i złożoność wdrażania Progressive Web App (PWA). Wybór był uzasadniony. To była świetna weryfikacja naszego podejścia i kierunku, który obieramy w rozwoju PWA.

Równocześnie z Magento 2.4 udostępniona została najnowsza wersja PWA Studio dla Magento Commerce i Magento Open Source. Wprowadza ona nowe środowisko sklepowe Venia budowane przy użyciu szablonów Kreatora Stron oraz kompletne elementy koszyka i karty zakupów w celu przyspieszenia realizacji wdrożeń. Wprowadzona została również platforma rozszerzeń, aby ułatwić dostosowywanie i rozszerzanie możliwości oferowanych przez PWA Studio, zarówno poprzez tworzenie niestandardowych aplikacji, jak i aplikacje dostępne w Magento Marketplace.

Storefront Venia jest wspierany również przez wtyczkę GraphQL, która odpowiada za szybką obsługę żądań, w przypadku dużego ruchu na stronie podczas tzw. peak'ów. Dodatkowo, kompatybilność z AEM (Adobe Experience Manager) w zakresie tworzenie i personalizacji witryny sklepowej podnosi efektywność procesu budowy stron.

PWA łączy się również z rozwojem headless Ecommerce. Podejście do projektowania, gdzie system CMS oddzielony jest od zaplecza administracyjnego (back-end) stwarza nieograniczone możliwości modyfikacji, czy tworzenia nowych, innowacyjnych funkcji przy niższym budżecie.

Magento stawia sobie za cel wsparcie sprzedawców w szybszym oraz mniej kosztowym wdrożeniu platform sprzedażowych.

 

Przyszłość platformy Magento, będzie koncentrowało się na skalowalności m.in. rozszerzaniu funkcjonalności oraz tworzeniu niestandardowych wtyczek, które będzie można nabyć w Magento Marketplace. Ważnym elementem będzie również dostosowywanie platformy pod kątem personalizacji w oparciu o potrzeby klientów oraz pomysłów tworzonych przez ogromną społeczność Magento.

3 filary nowego Magento

Nowa wersja Magento to przede wszystkim skupienie się na 3 elementach: bezpieczeństwie, jakości oraz wydajności platformy. To dobry kompromis, ponieważ spełniają oczekiwania zarówno kupujących, jak i sprzedawców.

Wśród ulepszeń, znajdziemy m.in.:

  • Dwu-stopniowe logowanie (2FA) dla wszystkich użytkowników w celu poniesienia bezpieczeństwa.
  • Częste aktualizacje oraz nowe funkcje dzięki integracji z Braintree. Są to: obsługa Venmo, Apple Pay oraz Google Pay.
  • Wzrost skalowalności pod kątem dużego ruchu na stronie, który idzie w parze z zabiegami optymalizacyjnymi. Sprzedawcy mogą obsługiwać więcej klientów bez przeszkód, natomiast klienci mają do dyspozycji strony ładujące się aż o 43% procent szybciej.
  • Obsługa koszyka oraz szybkość realizacji zakupów wzrosła o kolejne 50% dzięki funkcji ponownego zamawiania. Klienci mogą dodawać do koszyka produkty o 30% szybciej podczas szybkiego zamawiania.
  • Dzięki wtyczce Composer Update przeprowadzanie aktualizacji stało się bardziej intuicyjne oraz automatyczne. Klienci nie muszą już przeprowadzać wszystkich aktualizacji ręcznie.
  • Zaktualizowanie komponentów stosu technologicznego (front-end oraz back-end) pozwoli na utrzymanie poziomu bezpieczeństwa oraz zgodności na dłużej niż dotychczas. Jednocześnie, zapewni nowe ulepszenia w zakresie wydajności całej platformy.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Szybkość sklepu internetowego i strony www

3 sierpnia 2020
Szybkość ładowania się strony sklepu internetowego to jeden z czynników wpływających na ranking Google...

Rozwój rynku e-commerce na świecie w 2020 roku

24 lipca 2020
Które z trendów obecnie królują na globalnym rynku e-handlu? Jak szybki rozwój branży przewidują specjaliści?

Umów się na konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas