Nasi eksperci podsumowują 2017

Nasi specjaliści zostali poproszeni o podsumowanie 2017 roku. Wypowiedzi można przeczytać na łamach NowyMarketing.pl oraz WirtualneMedia.pl.
12 stycznia 2018

Podsumowanie roku daje nie tylko obraz tego, co działo się przez ostatnie 12 miesięcy, ale również pozwala prognozować nadchodzące zmiany.

Nasi specjaliści zostali poproszeni o podsumowanie 2017 roku. Wypowiedzi można przeczytać na łamach NowyMarketing.pl oraz WirtualneMedia.pl. Dokonaliśmy analizy w kategoriach: Reklama internetowa, Social media, Contenet marketing, SEO/SEM oraz Web Design/UX

Reklama internetowa

Daniel Kazanecki, Marketing strategist w Ideo Force podsumował najważniejsze zagadnienia z zakresu reklamy internetowej

"(…) Pojawiają się niesztampowe pomysły na nietypowe kreacje reklamowe, działania promocyjne marek, czy wykorzystanie narzędzi. Z drugiej strony tworzonych jest sporo reklam generycznych, wtórnych i irytujących. (…) Podsumowując te trendy można jednak uznać, iż rośnie świadomość i zrozumienie potrzeb współczesnych odbiorców, rozwija się kreatywność i potrzeba szukania wyjątkowych rozwiązań oraz wzajemne zaufanie na linii agencje -klient.
Więcej na NowyMarketing.pl

„Jeśli chodzi o trend 2017 roku wydaje mi się, że ciężko mówić o zjawisku, które pojawiło się „nagle” i zawojowało rynek. (…) Warte jednak wyróżnienia są coraz skuteczniejsze próby łączenia dwóch „światów” - cyfrowego i realnego. Widać to szczególnie w influence marketingu. Zarówno w Polsce, jak i na świecie sieciowi „celebryci” (youtuberzy, blogerzy, streamerzy) stają się istotą częścią działań marketingowych - nie tylko poprzez product placement, ale również jako realni uczestnicy komunikacji (…). W ten sposób, firmy chcą dotrzeć do młodszego konsumenta, dla którego internet jest dominującym kanałem komunikacji.”
Więcej na: WirtualneMedia.pl

 

Social Media

Za podsumowanie w obszarze Social Media odpowiedzialna była Joanna Tymowicz, Client Service Director w Ideo Force

„Dynamiczny rozwój platform społecznościowych (…) wymusza na markach personalizowanie contentu i dopasowanie go do poszczególnych użytkowników. Coś, co było niegdyś często praktykowane, czyli powielanie tych samych treści, jest obecnie nie tylko mało efektywne, ale może być szkodliwe dla wizerunku marki. Dlatego konieczny jest większy nacisk na przygotowanie wartościowego, angażującego i unikalnego contentu na każdy z kanałów.”
Więcej na NowyMarketing.pl

„Bieżący rok był dynamiczny pod względem nowinek (…) m.in. uruchomienie Facebook Stories, reklama w Messengerze, Snap Map, reklama w Insta Stories, Facebook Analytics czy Marketplace na Facebooku w Polsce. Te zmiany powinny być wyraźnym sygnałem dla marketingowców, którzy muszą cały czas trzymać rękę na pulsie, jeśli chcą jak najefektywniej wykorzystywać wszelkie pojawiające się narzędzia i możliwości.”
Więcej na WirtualneMedia.pl

 

Content marketing

Oceny stanu content marketingu oraz czekających nas w najbliższym czasie zmian podjęła się Magdalena Tobiasz, Specjalista Content Marketingu Ideo Force

„(…) content marketing nadal będzie istotnym elementem działań marketingowych. (…) Możemy się natomiast spodziewać nowego podejścia do samego contentu. Myślę, że jeszcze większy nacisk zostanie położony na dostarczanie wartości dodanej oraz budowanie relacji opartej o współtworzenie (z użytkownikami). Wynika to po części z siły rekomendacji – warto więc zaangażować odbiorców w kreowanie materiałów i wykorzystywać tworzone przez nich treści. Zwiększy się znaczenie interakcji, w rezultacie czego coraz bardziej będą zacierać się granice między mediami (owned, paid, shared), które w efekcie będą ze sobą skuteczniej współpracować.”
Więcej na NowyMarketing.pl

 

E-Commerce

Dynamiczny rozwój oraz rosnącą siłę e-commerce opisał Dominik Kaznowski, Partner Ideo Konsulting

„(…) w 3 kwartale 2017 roku kanał mobilny odpowiadał za 50% procent sprzedaży w 5 kategoriach produktowych (…). To istotna zmiana, za którą będą podążać kolejne segmenty. Za Oceanem całościowy udział mobile w sprzedaży online wyniósł 23% pod względem wartości sprzedaży. Potwierdzają to statystyki Black Friday i Cyber Monday – w tych dniach mobile odpowiadał za ponad 64% wszystkich zamówień (według Shopify), co dodatkowo podkreśla rolę tego kanału, jako narzędzia wspierającego zakupy impulsowe.”
Więcej na NowyMarekting.pl

„(…) wszystko wskazuje na to, że na koniec 2017 roku udział e-commerce w ujęciu globalnym przekroczy 10% wartości sprzedaży detalicznej. Przewiduję, że na koniec 2020 roku powinien już stanowić 15%. Z dynamiką wzrostu rok do roku na poziomie 24 %. Warty podkreślenia jest również fakt, iż aż 2/3 użytkowników internetu podjęło się w 2017 roku na zakupów online.”
Więcej na WirtualneMedia.pl

 

SEO/SEM

Jak w przyszłym roku zmieni się branża SEO/SEM przewiduje Daniel Holuk, Senior SEO specialist w Ideo Force

„Największą zmianą w nadchodzącym roku będzie z pewnością długo zapowiadany „Mobile First Index”, czyli nowy sposób oceny strony przez roboty indeksujący Google. Obecnie wyszukiwarka ocenia stronę poprzez analizę jej desktopowej wersji.(…). Na tej podstawie ustalana jest pozycja danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Po wejściu w życie „Mobile First Index” wyszukiwarka zacznie analizować również wersję mobilną strony (…).

Jeśli chodzi o wyzwania, będzie to ciągłe nadążanie (…) za dynamicznie zmieniającym się rynkiem SEO oraz przygotowanie do tego klientów. Przewidywanie kolejnych ruchów wyszukiwarki Google, a następnie wdrażanie dobrych rozwiązań z uwzględnieniem potrzeb i możliwości finansowych klientów.”
Więcej na NowyMarketing.pl

 

Jak wyglądało SEO/SEM w 2017 roku przybliżył Łukasz Suchy, Senior SEO Specialist w Ideo Force

„Myślę, że największym sukcesem roku 2017 jest większa koncentracja sił w udoskonalanie algorytmów odpowiedzialnych za SEO i SEM. Google coraz chętniej i częściej czerpie z korzyści, jakie daje sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Wynikiem tego jest przyśpieszenie rozwoju algorytmów i ich ciągłe udoskonalanie. Przekłada się to na skuteczniejsze zwalczanie spamu i stron, które stosują nieetyczne metody pozycjonowania. Algorytmy nie są oczywiście doskonałe w swoim działaniu, jednak porównując ich stan do tego sprzed paru lat, poczynione zostały tutaj ogromne postępy.”
Więcej na WirtualneMedia.pl

 

Web Design/UX

Odpowiedzi na pytania dotyczące Web Design/UX udzielił Mateusz Bober, Ekspert ds. użyteczności w Ideo,

„W 2017 roku można było zauważyć kontynuację trendów zapoczątkowanych w poprzednich latach, a był to m.in postępujący minimalizm w designie (…) Nie słabnie także popularność przekazu audiowizualnego w formie wideo, które w dalszym ciągu możemy spotkać na stronach internetowych, w miejscu klasycznych sliderów. Content stron internetowych coraz częściej uzupełniany jest o ilustracje HD, które same w sobie stanowią wartość dodaną. Coraz większe znaczenie mają również detale - szczególnie w przypadku urządzeń mobilnych. Projektanci zwracają dużą uwagę na animacje zwiększające satysfakcję z użytkowania, podczas dziesiątek mikrointerakcji, jakie odbywa użytkownik w trakcie korzystania z aplikacji.”
Więcej na NowyMarketing.pl