Pobierz bezpłatny raportNarzędzia i wtyczki wspierające rozwój sklepów internetowych.

Nowe wydawnictwo - „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka”

Obejmująca ponad 400 stron praktycznych porad publikacja powstała pod redakcją prof. Grzegorza Mazurka z Akademii Leona Koźmińskiego. Jej współautorem jest m.in. prezes Ideo Force, Wojciech Szymański.

„E-marketing…” stanowi kompletne kompendium, poruszając ponad 20 zagadnień związanych ze współczesnym marketingiem. Czytelnicy mogą czerpać z niej wiedzę z zagadnień dotyczących social media, marketingu mobilnego, budowania wizerunku w sieci czy tworzenia treści wideo. Autorem działu o aktualnych trendach w pozycjonowaniu stron internetowych jest, Wojciech Szymański. Był także współautorem działu o content marketingu.

Struktura książki opiera się nie tylko na przekazaniu informacji teoretycznej, ale również na przedstawieniu praktycznych narzędzi, uzupełnionych o studium przypadku. Dodatkiem są praktyczne ćwiczenia, dzięki którym publikacja może być z powodzeniem wykorzystywana podczas wykładów czy szkoleń.

O potrzebie powstania takiego wydawnictwa wypowiada się W. Szymański: "Cyfryzacja jest obecnie jednym z najbardziej istotnych trendów, które mają wpływ na nasze życie, ale i na sposób prowadzenia biznesu. Dostosowanie się do nowych zasad e-marketingu jest zatem koniecznością, jeżeli dążymy do utrzymania konkurencyjności. „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” porusza kluczowe zagadnienia marketingowe, nie tylko w ujęciu teoretycznym."

 


Fragment książki:

Studium przypadku

Wpływ contentu na pozycjonowanie jest niemal kluczowy – z jednej strony, im więcej treści w serwisie internetowym, tym lepiej pozycjonuje się on na ‘długi ogon’ słów kluczowych (long tail), zaś cały serwis zdobywa większe zaufanie w algorytmach Google. Z drugiej strony najwięcej możliwości zdobycia wartościowych linków do serwisu jest związane z contentem – np. publikowanie wartościowych artykułów zawierających linki do serwisu internetowego.

W niniejszym studium przypadku przeanalizowany został przypadek sklepu internetowego z meblami, który w znakomity sposób wykorzystał content marketing do podniesienia swoich pozycji w wyszukiwarkach na ‘długi ogon’ fraz kluczowych, a tym samym znacznego zwiększenia ruchu organicznego z wyszukiwarek. (…)

Należy zacząć od tego, że przez kilka miesięcy po uruchomieniu serwisu ruch organiczny pozostawał na niskim poziomie. Było to po części związane z tym, że w ogólnym ujęciu nowe strony www mają duży problem z brakiem zaufania ze strony Google. Po części wpływ na to ma również konkurencja w branży meblarskiej, która jest bardzo duża. Wszystko to sprawiło, że właściciele sklepu musieli szukać alternatywnych możliwości pozycjonowania w wyszukiwarkach, aniżeli walka o najbardziej konkurencyjne frazy.

Firma zdecydowała się postawić na rozbudowę contentu w ramach sklepu poprzez:

  • Stworzenie rozbudowanego działu „Porady”. Jednorazowa akcja polegająca na przygotowaniu około 30 tekstów odpowiadających na bardzo konkretne pytania internautów. Dział ten został zasilony w teksty o przykładowych tytułach:
    • Jak wyczyścić materac?
    • Jak usunąć klej z mebli?
    • Jak pozbyć się sierści z sofy?
  • Stworzenie i prowadzenie działu „Blog”. W odróżnieniu od Porad, dział ten był na bieżąco aktualizowany – każdego tygodnia po 2 lub 3 unikalne teksty związane z bieżącymi trendami, porami roku itp. Przykładowe tytuły to m.in:
    • Kolory roku 2017
    • Poradnik dekoratora - styl skandynawski
    • Ciepło i przytulnie, czyli magia świąt we własnym domu

Po 3 latach od wdrożenia nowej strategii, ruch jaki jest pozyskiwany do dwóch nowych sekcji osiąga pułap około 12 000 unikalnych użytkowników. (…)

Konieczne jest zwrócenie uwagi na szybkość wzrostu liczby użytkowników. W pierwszych dwóch latach przyrost użytkowników wynosił ok. 2800 użytkowników na rok. Jednak w trzecim roku przybyło ich już 6 400 – czyli 2 razy więcej, niż w poprzednich latach. Wynika to głównie ze wzrostu zaufania Google do serwisu oraz z coraz większej liczby linków prowadzących do serwisu (w tym także do dwóch analizowanych sekcji). Można przypuszczać, że w kolejnym roku przyrost będzie jeszcze większy.

Prowadzenie bloga oraz poradnika ułatwiło naturalne pozycjonowanie całego sklepu – część użytkowników z własnej woli zaczęła na swoich mediach społecznościowych umieszczać odniesienia do wspomnianych sekcji, a dodatkowo pozycjonerom sklepu było łatwiej zdobywać do niego linki. Zdecydowanie prościej zamieszcza się odesłania do artykułu z poradą, niż do kategorii mebli czy konkretnego modelu. Ponadto im więcej treści w serwisie, tym wyższe jego uznanie w Google, czego konsekwencją są wyższe pozycje. Trust Rank (zaufanie wyszukiwarek do serwisu) jest kluczowym aspektem w pozycjonowaniu. Potwierdzeniem są statystyki ruchu organicznego:

 


Książkę można zamówić na stronie wydawnictwa Poltext: E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

W jaki sposób rozliczać się z agencjami SEO, a w jaki z agencjami SEM?

26 kwietnia 2018
Raport Interaktywnie.com: "Marketing w wyszukiwarkach 2018", Autor: Wojciech Szymański

Zawód: Specjaliści ds. UX (Kariera w marketingu)

13 marca 2018
NowyMarketing.pl, Autor: Mateusz Bober

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas