-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
„E-marketing…” stanowi kompletne kompendium, poruszając ponad 20 zagadnień związanych ze współczesnym marketingiem. Czytelnicy mogą czerpać z niej wiedzę z zagadnień dotyczących social media, marketingu mobilnego, budowania wizerunku w sieci czy tworzenia treści wideo. Autorem działu o aktualnych trendach w pozycjonowaniu stron internetowych jest, Wojciech Szymański. Był także współautorem działu o content marketingu.
Struktura książki opiera się nie tylko na przekazaniu informacji teoretycznej, ale również na przedstawieniu praktycznych narzędzi, uzupełnionych o studium przypadku. Dodatkiem są praktyczne ćwiczenia, dzięki którym publikacja może być z powodzeniem wykorzystywana podczas wykładów czy szkoleń.
O potrzebie powstania takiego wydawnictwa wypowiada się W. Szymański: "Cyfryzacja jest obecnie jednym z najbardziej istotnych trendów, które mają wpływ na nasze życie, ale i na sposób prowadzenia biznesu. Dostosowanie się do nowych zasad e-marketingu jest zatem koniecznością, jeżeli dążymy do utrzymania konkurencyjności. „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” porusza kluczowe zagadnienia marketingowe, nie tylko w ujęciu teoretycznym."
Fragment książki:
Studium przypadku
Wpływ contentu na pozycjonowanie jest niemal kluczowy – z jednej strony, im więcej treści w serwisie internetowym, tym lepiej pozycjonuje się on na ‘długi ogon’ słów kluczowych (long tail), zaś cały serwis zdobywa większe zaufanie w algorytmach Google. Z drugiej strony najwięcej możliwości zdobycia wartościowych linków do serwisu jest związane z contentem – np. publikowanie wartościowych artykułów zawierających linki do serwisu internetowego.
W niniejszym studium przypadku przeanalizowany został przypadek sklepu internetowego z meblami, który w znakomity sposób wykorzystał content marketing do podniesienia swoich pozycji w wyszukiwarkach na ‘długi ogon’ fraz kluczowych, a tym samym znacznego zwiększenia ruchu organicznego z wyszukiwarek. (…)
Należy zacząć od tego, że przez kilka miesięcy po uruchomieniu serwisu ruch organiczny pozostawał na niskim poziomie. Było to po części związane z tym, że w ogólnym ujęciu nowe strony www mają duży problem z brakiem zaufania ze strony Google. Po części wpływ na to ma również konkurencja w branży meblarskiej, która jest bardzo duża. Wszystko to sprawiło, że właściciele sklepu musieli szukać alternatywnych możliwości pozycjonowania w wyszukiwarkach, aniżeli walka o najbardziej konkurencyjne frazy.
Firma zdecydowała się postawić na rozbudowę contentu w ramach sklepu poprzez:
-
Stworzenie rozbudowanego działu „Porady”. Jednorazowa akcja polegająca na przygotowaniu około 30 tekstów odpowiadających na bardzo konkretne pytania internautów. Dział ten został zasilony w teksty o przykładowych tytułach:
- Jak wyczyścić materac?
- Jak usunąć klej z mebli?
- Jak pozbyć się sierści z sofy?
-
Stworzenie i prowadzenie działu „Blog”. W odróżnieniu od Porad, dział ten był na bieżąco aktualizowany – każdego tygodnia po 2 lub 3 unikalne teksty związane z bieżącymi trendami, porami roku itp. Przykładowe tytuły to m.in:
- Kolory roku 2017
- Poradnik dekoratora - styl skandynawski
- Ciepło i przytulnie, czyli magia świąt we własnym domu
Po 3 latach od wdrożenia nowej strategii, ruch jaki jest pozyskiwany do dwóch nowych sekcji osiąga pułap około 12 000 unikalnych użytkowników. (…)
Konieczne jest zwrócenie uwagi na szybkość wzrostu liczby użytkowników. W pierwszych dwóch latach przyrost użytkowników wynosił ok. 2800 użytkowników na rok. Jednak w trzecim roku przybyło ich już 6 400 – czyli 2 razy więcej, niż w poprzednich latach. Wynika to głównie ze wzrostu zaufania Google do serwisu oraz z coraz większej liczby linków prowadzących do serwisu (w tym także do dwóch analizowanych sekcji). Można przypuszczać, że w kolejnym roku przyrost będzie jeszcze większy.
Prowadzenie bloga oraz poradnika ułatwiło naturalne pozycjonowanie całego sklepu – część użytkowników z własnej woli zaczęła na swoich mediach społecznościowych umieszczać odniesienia do wspomnianych sekcji, a dodatkowo pozycjonerom sklepu było łatwiej zdobywać do niego linki. Zdecydowanie prościej zamieszcza się odesłania do artykułu z poradą, niż do kategorii mebli czy konkretnego modelu. Ponadto im więcej treści w serwisie, tym wyższe jego uznanie w Google, czego konsekwencją są wyższe pozycje. Trust Rank (zaufanie wyszukiwarek do serwisu) jest kluczowym aspektem w pozycjonowaniu. Potwierdzeniem są statystyki ruchu organicznego:
Książkę można zamówić na stronie wydawnictwa Poltext: E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka
Może zainteresują Cię także
W jaki sposób rozliczać się z agencjami SEO, a w jaki z agencjami SEM?
Zawód: Specjaliści ds. UX (Kariera w marketingu)
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności