Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

Cross-border Solutions – jak technologia wspiera sprzedaż online za granicą?

Prowadzisz sklep internetowy w Polsce i chcesz docierać do klientów zagranicznych? Dowiedz się, czym są Cross-border Solutions w e-commerce i jak rozwiązania IT skrojone na miarę pomogą Ci z sukcesem prowadzić handel transgraniczny.

Cross-border e-commerce – co to jest?

Określenie „cross-border” w kontekście prowadzenia sklepu internetowego odnosi się do sprzedaży zagranicznej i rozwijania działalności na wielu rynkach. Handel transgraniczny sam w sobie nie jest nowością, jednak ostatnie lata pokazują dużą popularność tego zjawiska. Trudno się dziwić.

Chociaż prowadzenie sprzedaży online za granicą wymaga odpowiedniego przygotowania pod wieloma względami, jest jednocześnie ogromną szansą na rosnące zyski i rozwój biznesu.


Sprzedaż online za granicą – dlaczego warto?

Korzyści handlu transgranicznego jest wiele. Nowe rynki i nowi klienci to oczywisty potencjał sprzedaży i wzrostu firmy, które umożliwiają skalowanie biznesu. Ale to nie wszystko.

Zgodnie z raportem e-Izby „Cross-border e-Commerce. Marka bez granic” z 2024 r. polscy e-sprzedawcy jako główne powody ekspansji zagranicznej wskazują, m.in.:

  • chęć sprzedawania produktów po wyższych cenach na rynkach zagranicznych niż na rynku krajowym,
  • rozwój biznesu i rozszerzenie oferty,
  • dywersyfikację inwestycji i stabilizację finansową,
  • ekspozycję własnych marek na rynku światowym.

Warto dodać jeszcze mniej oczywiste korzyści cross-border e-commerce, tj.:

  • optymalizacja procesów biznesowych – dzięki dopracowanym serwisom cross-border, które oferują zaawansowane funkcje zarządzania treścią, sprzedażą, płatnościami oraz logistyką,
     
  • większa konkurencyjność – sprzedaż online za granicą jest nie tylko przewagą samą w sobie, ale również stawia wyzwania, które pchają firmę w kierunku innowacyjnych rozwiązań.

 Przeczytaj case study  i dowiedz się, co zyskał nasz Klient po wdrożeniu platformy e-commerce cross-border! 



Czym są Cross-border Solutions?

Jeśli zastanawiasz się, jak sprzedawać online za granicą i jak dobrze się do tego przygotować, z pomocą przychodzą Cross-border Solutions. To kompleksowy zbiór rozwiązań (narzędzi, aplikacji i usług), dzięki którym zdobywanie rynków zagranicznych jest łatwiejsze i przynosi zamierzone efekty.

Sprzedaż online za granicą wymaga całościowego podejścia, które uwzględnia wszystkie obszary firmy, oraz elastycznego dostosowania się do reguł gry na rynkach międzynarodowych. Na wszystkie te potrzeby odpowiadają Cross-border Solutions, które obejmują:

  • aspekty kulturowe – dostosowanie się do różnic kulturowych i tłumaczenia tekstów (w tym językowa wersja e-sklepu, opisy produktów, regulaminy),
     
  • aspekty prawne – zgodność z lokalnymi przepisami i regulacjami (podatki, certyfikacja produktów, ochrona danych osobowych),
     
  • aspekty finansowe – uwzględnienie lokalnych form i metod płatności, walut, stawek wymiany, optymalizacja procesów płatności i rozliczeń,
     
  • logistykę – określenie warunków obsługi logistycznej, która zapewni szybkie i niezawodne dostawy, obsługę zwrotów, reklamacji i zarządzanie zapasami.


Rozwiązania IT dla cross-border e-commerce

Na szybko zmieniające się potrzeby biznesu w zakresie sprzedaży online za granicą równie szybko odpowiada technologia, która dostarcza rozwiązania pozwalające działać szybciej, efektywniej i osiągać więcej.

W zakresie IT Cross-border Solutions to przede wszystkim oprogramowanie, które wspiera biznes online na wielu rynkach, m.in.:

  • wielojęzyczne platformy e-commerce,
  • systemy do zarządzania treścią,
  • specjalistyczne oprogramowanie do zarządzania łańcuchem dostaw i zgodnością z lokalnymi przepisami.

Potrzebujesz platformy, która pomoże Ci rozwinąć Twój e-commerce za granicą?  Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego biznesu  


Platforma e-commerce do sprzedaży za granicą
 

To między innymi odpowiednia infrastruktura technologiczna pozwala e-sprzedawcom prowadzić skuteczną sprzedaż internetową. W przypadku e-commerce cross-border poprzeczka jest zawieszona jeszcze wyżej.

Oprócz wydajności i bezpieczeństwa danych platforma musi być dostosowana do prowadzenia zagranicznej sprzedaży online. Pomogą w tym określone funkcjonalności platformy, m.in.:

  •  opcja wielojęzyczności,
  •  niezbędne integracje, np. z systemem ERP, lokalnymi bramkami płatności i dostawcami,
  •  wygodne zarządzanie cenami, płatnościami, promocjami, stawkami podatkowymi i kursami walut dowolnie dla każdego rynku,
  •  zgodność z RODO, 
  •  możliwość dostosowania do międzynarodowego SEO.

Co robić, jeśli obecna platforma nie sprawdzi się do sprzedaży online na rynku międzynarodowym? Albo nie jest wystarczająco elastyczna i już teraz wiesz, że utrudni skalowanie biznesu w przyszłości? To dobry moment na rozważenie migracji na nowoczesną i zaawansowaną platformę e-commerce, która uwzględni cross-border i pozwoli osiągać więcej.


Wdrożenie Cross-border e-commerce – o czym warto pamiętać?

Podstawą strategii cross-border jest dokładana analiza rynku docelowego i przemyślany plan. Poniżej znajdziesz najważniejsze kroki, które warto uwzględnić na różnych etapach projektu:

Analiza rynkuCross-border e-commerce

Zanim zaczniesz się zastanawiać, jak sprzedawać online za granicą i jakie funkcjonalności technologiczne są przy tym niezbędne, określ potencjał sprzedaży na danym rynku. Spójrz na swoje produkty z perspektywy popytu, trendów i nastrojów konsumenckich kraju, w którym zamierzasz działać.

Inaczej mówiąc, odpowiedz sobie na pytanie, czy wejście na konkretny rynek lokalny to dla Twojego sklepu internetowego dobry ruch i czy konsumenci w danym kraju mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Następnie przeanalizuj konkurencję i przemyśl swoje wyróżniki w kontekście rynków lokalnych, do których zamierzasz kierować swoją ofertę.

Strategia

Na tym etapie stwórz profil e-konsumenta, przeanalizuj zachowania oraz dopasuj asortyment do lokalnych potrzeb (mogą być odmienne w różnych krajach). Równie ważne jest dopracowanie oferty cenowej, a także określenie metod płatności i sposobów dostawy.

W strategię wpisują się również standardowe działania strategiczne związane z biznesem, tj. zdefiniowanie celów na najbliższe miesiące oraz ustalenie kluczowych wskaźników efektywności (KPI). Dzięki temu łatwo zmierzysz rezultaty swoich działań w zakresie cross-border e-commerce i szybko wprowadzisz niezbędne zmiany.

To również dobry moment na konsultację z ekspertem do e-handlu, który pomoże Ci zweryfikować zgodność z lokalnymi warunkami prawnymi, oraz zaplanowanie skutecznej logistyki międzynarodowej.

Uruchomienie zagranicznego e-sklepu

Ważnym krokiem jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce, która będzie zgodna ze specyfiką cross-border, i dostosowanie jej do potrzeb Twojego biznesu.

Płynne wejścia na nowe rynki międzynarodowe wymaga, m.in.: uwzględnienia lokalnych wymogów prawnych, przygotowania niezbędnych tłumaczeń, stworzenia zespołu do obsługi klienta w lokalnym języku, określenia warunków obsługi logistycznej oraz zaplanowania działań marketingowych.


Podsumowanie

Wejście na rynek cross-border e-commerce to krok, który oznacza dla Twojego sklepu internetowego nowe możliwości oraz potencjalne zyski. To również wiele wyzwań oraz konieczność zwrócenia uwagi na kwestie, które w kontekście e-commerce prowadzonego tylko na rynku polskim, są oczywiste.

Jak możesz sobie ułatwić ten proces? Wybierz Cross-border Solutions oraz dedykowane rozwiązania IT od Ideo Software, a później z sukcesem docieraj do klientów zagranicznych i skaluj swój biznes.


Chcesz rozwinąć swój e-commerce za granicą i zwiększać sprzedaż?  Sprawdź, w czym możemy Ci pomóc  

Tagi: cross border

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Zwiększ wydajność sklepów internetowych: aplikacje mobilne dla handlu online

26 kwietnia 2024
Sklepy internetowe stale dostosowują się do zmieniających się preferencji i zachowań klientów. Jednym z najważniejszych narzędzi, które pomaga im osiągnąć sukces, są aplikacje mobilne.

Cyfrowy Paszport Produktu – co to jest i jak efektywnie nim zarządzać?

17 kwietnia 2024
Unia Europejska planuje wdrożyć system elektronicznych dokumentów, który umożliwi każdemu użytkownikowi śledzenie pochodzenia oraz metody produkcji konkretnego produktu. Głównym elementem tego systemu jest Cyfrowy Paszport Produktu (DPP).

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas