-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Poznanie grupy docelowej jest kluczem do budowania długofalowej relacji z nim. To punkt wyjściowy do wszystkich późniejszych działań – reklamowych czy w zakresie optymalizacji ścieżki zakupowej.
Współczesny klient e-commerce nie jest cierpliwy
Dostawa jeszcze tego samego dnia jest utopijnym pragnieniem każdego klienta e-commerce. Oczywiście coraz więcej firm kurierskich dostarcza przesyłki w ekspresowym tempie a przy odpowiedniej godzinie zamówienia w dużym mieście, dręczenia tego samego dnia mają miejsce. Niestety wiara w to, że absolutnie każdy e-commerce będzie mógł oferować tego rodzaju usługi jest oczekiwaniem na to, co nie nadejdzie – przynajmniej w najbliższych latach.
Niemniej jednak próba i chęć zaoferowania szybkiej dostawy nie powinny być nigdy zarzucane. Im szybciej towar przyjdzie pod wskazany adres, tym większe będzie zadowolenie klienta. Zrealizowane przez Go People badanie wskazuje, że 69% klientów jest w stanie zapłacić więcej, jeśli przesyłka dostarczona będzie tego samego dnia. To pokazuje skalę zapotrzebowania – e-commerce musi dorównywać w szybkości dostarczaniu towaru sklepom tradycyjnym, przy zachowaniu wszystkich benefitów m.in. tańsze produkty oraz większy wybór. Podjęcie się takiego przedsięwzięcia będzie zatem łatwiejsze dla większych graczy.
Brak cierpliwości klientów e-commerce przejawia się również na poziomie samego sklepu. Te podmioty, których strony internetowe ładują się wolniej, tracą więcej, niż z pozoru może się wydawać. Jak podaje grafika The power of one second spowolnienie ładowania strony internetowej nawet o jedną sekundę zmniejsza zadowolenie aż 16% konsumentów, zaś liczba odsłon zmniejsza się o 11%. Konwersja przez jedną sekundę może spaść nawet o 7%. To niezwykle dużo, szczególnie, że mowa o zaledwie jednej sekundzie. Klienci nie będą czekać aż strona załaduje się do końca, szczególnie jeśli nie znają dokładnie jej zawartości.
Klient e-commerce jest mobilny
Znaczenie urządzeń mobilnych w e-commerce rośnie. Jak podaje Gemius, 24,2 mln z ponad 28 mln polskich użytkowników łączy się z internetem przez urządzenia mobilne. W skali roku przybyło ponad milion takich osób. Nieinwestowanie we właściwe wyświetlanie się na urządzeniach przenośnych jest teoretycznie straceniem szansy na pozyskanie ponad 24 milionów klientów. Realizacja zakupów w taki sposób jest wygodniejsza, szybsza i przede wszystkim możliwa do zrealizowania w każdym miejscu i o każdej porze. E-commerce bez dostosowania do urządzeń mobilnych nie istnieje.
Cena czyni cuda
Nieustająca popularność porównywarek cenowych, większe zaangażowanie konsumentów w takich wydarzeniach jak Black Friday i Cyber Monday to niezbity dowód na to, że klient zawsze będzie chciał kupić taniej. Co więcej, zauważa się rosnący trend, w którym klienci e-commerce kompletują dokładnie takie same dwa lub więcej koszyków. Następnie sumują ewentualne zniżki oraz koszty dostawy. Ostatecznie wybierają ta opcję, która jest tańsza i cenowo dla nich korzystniejsza. Mało tego – sklepy widząc ten trend zaczynają niemal „wspierać” te niekorzystne praktyki. Klient przegląda koszyk, porzuca go, a następnie może liczyć na pojawiające się zewsząd kody promocyjne, które zachęcają go do powrotu. Klienci e-commerce zaczynają tą sytuację wykorzystywać i celowo przerywają transakcję.
Dochodzi do tego fala zakupów na portalach typu AliExpress, które z jednej strony oferują rozbudowany asortyment. Jednak ich przewagą jest możliwość kupienia takich samych produktów, jak w innych sklepach, ale za w o wiele bardziej korzystnych cenach. Oferowanie promocji oraz dodatkowych benefitów jest oczywiście praktyką standardową w każdym sklepie internetowym, jednak należy uważać, by nie doprowadzić do sytuacji, gdy sklep pomimo, iż sprzedaje dużo, nie przynosi zysków.
O tym, że liczy się pieniądz świadczą odpowiedzi respondentów, w badaniu przeprowadzonym przez Head of Retail Accenture. Jedynie 12% ankietowanych jest gotowych zapłacić więcej za produkty, jeśli są one ekologiczne i wyprodukowane z poszanowaniem zasad ekologicznych. Pomimo rosnącego trendu na dbanie o środowisko, cena nadal jest najważniejszym czynnikiem.
Zauważa się również, że współcześni klienci sklepów internetowych chętnie korzystają z możliwości odroczenia płatności. Obecnie najważniejsze jest ich zadowolenie i przyzwolenie na zapłacenie dopiero, po zapoznaniu się z charakterystyką towaru, jest ryzykownym, ale potrzebnym ruchem. Z pewnością w najbliższym czasie będzie się obserwować takie rozwiązania, które przede wszystkim nakierunkowane są na klienta i jego potrzeby. To on dyktuje to, jak zmienia się rynek. Zatem potrzeba słuchania jego głosu jest podstawą sukcesu e-commerce.
Może zainteresują Cię także
Problemy polskiego e-commerce – raport
Jak wygląda rynek e-grocery w Polsce?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności