-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Magento 2 funkcjonuje w branży już od jakiegoś czasu. Można powiedzieć, że przez ten okres odpowiednio dojrzało i stało się godnym następcą Magento 1.
Rozwijając swoje produkty, już w 2018 roku Adobe podjęło decyzję o zakończeniu wsparcia dla Magento 1 z dniem 30 czerwca 2020r. Czas szybko mija i już wkrótce właściciele sklepów internetowych opartych o starszą wersję platformy będą zdani niejako sami na siebie. Po tym czasie sklep internetowy funkcjonujący w oparciu o Magento 1 może być bardziej narażony na naruszenia bezpieczeństwa, problemy z wydajnością i aktualizacją modułów.
By wspomóc użytkowników firma udostępniła narzędzia Data Migration Tool oraz Code Migration Toolkit, które mają za zadanie pomóc przeprowadzić migrację do Magento 2.
Już na samym początku, właściwie przed przystąpieniem do migracji powinniśmy rozważyć kilka aspektów, a przede wszystkim przyjrzeć się obecnie funkcjonującej platformie sklepowej i określić czy wszystkie funkcjonujące na niej rozwiązania są istotne i w pełni wykorzystywane. Warto przeanalizować co chcemy zachować, a co niekoniecznie i może zostać podczas migracji pominięte.
Dobrze jest także sprawdzić wszystkie rozszerzenia wykorzystane w naszym sklepie internetowym i sprawdzić czy istnieją ich odpowiedniki w wersji Magento 2, oraz przyjrzeć się jakie zasoby bazy danych z rozszerzeń chcemy migrować. Wszystkie te informacje pomogą nam określić poziom złożoności migracji. Dla bezpieczeństwa należy także wykonać pełną kopię zapasową obecnie funkcjonującej witryny. Zaleca się także uruchomienie migracji, w pierwszej kolejności, w środowisku testowym. Jednocześnie, by zapewnić jak najkrótszy czas przestoju, rekomendujemy uruchomienie nowego sklepu na równolegle funkcjonującej platformie i przełączenie ich dopiero, gdy będziemy mieć pewność, że wszystko działa jak należy.
Proces migracji do Magento 2 nie należy do najprostszych i w wielu przypadkach nie obędzie się bez problemów. Ważne jest więc, aby decyzja o zmianie platformy była przemyślana i świadoma, a poszczególne kroki odpowiednio zaplanowane. |
Proces migracji Magento 2
Opierając się na oficjalnej dokumentacji migracja Magento 2 obejmuje cztery główne składniki:
- Migracja danych
- Migracja niestandardowego kodu
- Migracja motywów
- Migracja rozszerzeń
Teraz jednak skupimy się na omówieniu procesu migracji danych oraz wykorzystaniu wspomnianego narzędzia Data Migration Tool.
Migracja danych za pomocą Data Migration Tool
Jest to narzędzie, które pomaga skutecznie przenieść wszystkie ustawienia oraz dane, takie jak przykładowo produkty, klientów czy szczegóły zamówień. Wszystkie wspomniane elementy są eksportowane do pliku .xml, a następnie wprowadzane do platformy. Narzędzie weryfikuje również spójność między strukturami bazy danych, tworzy dzienniki oraz przeprowadza testy weryfikacji danych, a także śledzi postęp całego procesu. Całość odbywa się w 3 trybach, które udostępnia narzędzie, a mianowicie migracja ustawień, danych oraz tzw. migracja delta, czyli przyrostowych aktualizacji danych.
Musimy zaznaczyć, że wersja narzędzia musi być kompatybilna z wersją Magento z jakiej korzystamy. Warto także wspomnieć, że narzędzie nie obsługuje wszystkich wersji Magento, przykładowo dla Magento Open Source obsługiwane są tylko wersje od 1.6.x do 1.9.x.
Zanim przejedziemy jednak do procesu migracji, pierwszym krokiem będzie konfiguracja procesu, dlatego też krótko ją omówimy. Prawidłowo zainstalowane narzędzie Data Migration Tool pod ścieżką /vendor/magento/data-migration-tool/etc/ zawierać będzie katalogi z plikami mapowania i konfiguracji dla przeniesienia z poszczególnych platform np. katalog opensource-to-opensource dla migracji z Magento Open Source 1 do Magento Open Source 2.
Zalecanym sposobem konfiguracji jest jej określenie w nowo utworzonym module Magento 2, gdzie kopiujemy zawartości pliku config.xml.dist z odpowiedniego, wyżej wspomnianego katalogu do samodzielnie utworzonego pliku config.xml. W tym też pliku ustawiamy szczegóły dostępu do baz danych Magento 1 i Magento 2 oraz klucz szyfrujący sklepu Magento 1. W przypadku, gdy sklep Magento 1 zawiera inne niestandardowe zmiany, należy odwzorować także pozostałe pliki konfiguracyjne.
Tak przygotowane narzędzie jest gotowe do użycia i możliwe jest przejście do migracji. Ponieważ Data Migration Tool to w rzeczywistości wielofunkcyjny wiersz poleceń do przesyłania danych pomiędzy Magento 1 a Magento 2 w tym przypadku również używa on komend. Podstawowa składnia takiego polecenia to:
gdzie mode jest jednym z trybów urządzenia (settings, data, delta), kolejne dwa argumenty są opcjonalne i znaczą odpowiednio: rozpoczęcie migracji od początku oraz zapobiegnięcie zatrzymaniu migracji po napotkaniu błędów sprawdzania integralności. Ostatnim argumentem jest natomiast ścieżka bezwzględna do utworzonego wcześniej pliku config.xml.
Po uruchomieniu polecenia dla danego trybu następuje migracja charakterystycznych dla niego danych, a po jej poprawnym przejściu wyświetlany jest komunikat o jej powodzeniu. Warto jednak tu zaznaczyć, że zaleca się przesyłanie poszczególnych danych w ściśle ustalonej kolejności trybów, a mianowicie:
- Migracja ustawień – obejmuje migrację konfiguracji systemu i ustawień związanych z witryną,
- Migracja danych – masowo migruje dane z bazy danych,
- Migracja delta – migruje zmiany przyrostowe dodawane do sklepu Magento 1 i panelu administracyjnego podczas wykonywania poprzednich trybów migracji.
W ramach każdego z trybów narzędzie migruje dane w kilku krokach wykonując zadania specyficzne dla danego trybu. Lista tych kroków określona jest w pliku konfiguracyjnym. Dodatkowo każdy krok składa się z 3 podstawowych etapów. Pierwszym z nich jest sprawdzanie integralności – weryfikowana jest wówczas zgodność między strukturami danych Magento 1 i 2, porównywane są dane takie jak nazwy pól, typy i inne informacje z tabeli. Kolejny etap to transfer danych – wtedy właśnie przenoszone są tabele z danymi, na koniec zaś ma miejsce kontrola objętości, kiedy to porównywana jest liczba rekordów między poszczególnymi tabelami w celu sprawdzenia, czy transfer się powiódł.
Narzędzie to zatem nie tylko przesyła dane, ale wykonuje także szereg operacji sprawiających poprawność wykonywanych operacji, a w razie błędów wyświetla adekwatne komunikaty. Zapisuje również swój bieżący postęp podczas działania, dzięki temu gdy następuje nagłe zatrzymanie migracji możliwe jest jej wznowienie w ostatnim dobrym stanie.
Warto jednak zaznaczyć, że niektórych typów danych narzędzie nie jest w stanie przenieść, dlatego konieczna jest tu ręczna migracja. Dotyczy to plików multimedialnych, projektu sklepu oraz listy kontroli dostępu (ACL).
Podsumowanie - Migracja do Magento 2
Mimo, że jest procesem złożonym, jest ważną decyzją dla przyszłości sklepu internetowego. Wykorzystanie narzędzia Data Migration Tool w dużej mierze ułatwi to zadanie. Jednak nawet w tym przypadku potrzebna jest odpowiednia wiedza oraz właściwe przygotowanie i zaplanowanie procesu migracji.
Napisz do nas. Pomożemy Ci przenieść Twój sklep internetowy na Magento 2.
Może zainteresują Cię także
PIM - Niezbędnik e-commerce w skalowaniu biznesu
Dynamiczny rozwój e-grocery w Polsce
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności