Pobierz bezpłatny poradnikJak efektywnie wdrożyć system klasy PIM

Magento 2.4.0 coraz bliżej

Już wkrótce dostępna będzie nowa wersja Magento! Czego możemy się spodziewać?

28 lipca 2020 Adobe oddaje do dyspozycji użytkowników Magento 2.4.0. Co więcej, dostępna jest już dokumentacja beta tej właśnie wersji. Jakie zmiany oraz ulepszenia znajdziemy w tej popularnej patformie eCommerce?   

Najnowsze wydanie jednego z najbardziej popularnych systemów e-commerce zawiera ulepszenia dotyczące przed wszystkim poziomu bezpieczeństwa, jakości samego kodu, ale i jądra platformy. Rozwiązanych zostało ponad 100 problemów z kodem, przy jednoczesnym dodaniu ponad 30 ulepszeń w obszarze zabezpieczeń. Co ciekawe, niektóre z elementów wersji Commerce stają się częścią Open Source. Dodatkowo, kilka funkcji dotychczas znajdujących się w kodzie źródłowym zostało z niego usuniętych na poczet zwiększenia wydajności i lepszego działania całej platformy lub integracji w formie wtyczek zewnętrznych.

Bezpieczeństwo

Udostępniony do instalacji pakiet Magento zawiera ponad 30 poprawek oraz ulepszeń zabezpieczeń. Znajdziemy w nim również poprzednie zestawy patchów Magento 2.3.5-p1 and 2.3.4-p2.

Nowa wersja platformy prezentuje ulepszone mechanizmy obrony konta administratora Magento oraz eliminuje luki w zabezpieczeniach zawartości stron przed atakami typu RCE oraz XSS. Zmiany, jakie zostały w tym celu wprowadzone to domyślne włączenie 2FA (weryfikacja dwuetapowa) dla administratora oraz filtru bezpieczeństwa na poziomie bloków CMS. Włączone zostało także domyślne renderowanie danych UI, przy jednoczesnych ulepszeniach w zakresie standardów bezpieczeństwa treści CSP.

Aktualizacje oraz optymalizacja

Poza aktualizacjami infrastruktury platformy, oferowane jest wsparcie dla różnego rodzaju oprogramowania. Wprowadzona została obsługa PHP 7.4.x i PHPUnit 9.x oraz baz danych MySQL 8.0 oraz MariaDB 10.4. Z kolei, Elasticsearch 7.6.x stał się następcą wyszukiwarki katalogowej MySQL, co zapewnia większe możliwości wyszukiwania oraz optymalizację wydajności.

Ciekawostką jest także integracja Adobe Stock 2.0 dzięki której możliwy jest podgląd obrazów stockowych już z poziomu Magento Media Gallery. Co więcej, wprowadzona została również nowa, sama galeria Magento, która oferuje zupełnie nowy interfejs i ma być o 30% szybsza od swojej poprzedniczki.

Zaktualizowane zostały również narzędzia dla deweloperów m.in. plugin do Composer update, GraphQL oraz PWA Studio. Natomiast Inventory Management (dawniej MSI) zezwala klientom na odbiór osobisty (in-store pickup) oraz sprzedaż wiązaną. Ulepszony został także moduł testów automatycznych MFTF, który w wersji 3.0.0 umożliwi nam o wiele skuteczniejszy poziom testowania wydajności platformy oraz zintegrowanych z nią komponentów.

Jeśli chodzi o obsługę cache, obok Varnish, który wykorzystywany jest typowo w środowisku produkcyjnym, zostały wprowadzone ulepszenia w zakresie Redis. To kolejne dedykowane rozwiązanie do obsługi cache, które optymalizuje ilość przesyłanych danych odciążając dostępne zasoby. Deweloperzy mogą skonfigurować inne opcje, takie jak buforowanie asynchroniczne t.j. lazy loading. Dzięki takiemu rozwiązaniu czas dodania produktu do koszyka przez kupujących zmniejsza się do zakresu pomiędzy 25%, a 30%. Natychmiastowa widoczność ilości produktów w koszyku, jak i płynne przeglądanie strony wpływa pozytywnie na doświadczenie klienta, zmniejsza ilość porzuconych koszyków i zachęca do ponownych zakupów on-line.

Warto także wspomnieć, że działanie wtyczek zewnętrznych również zostało poddane aktualizacji oraz optymalizacji z korzyścią dla samych sprzedawców, jak i końcowych klientów.

  • Dotdigital (m.in. Produkt konfigurowalny, Lista życzeń),
  • Amazon Pay (m.in. aktualizacje białej listy CSP),
  • Braintree Payments (jako wtyczka, usunięte z kodu źródłowego),
  • Klarna (m.in. zwroty, obniżki),
  • Vertex (podmiana instalacji oraz skryptów aktualizacji na rzecz XML schema),
  • Yotpo (integracja Page Buider z Opiniami klientów oraz recenzjami),
  • PayPal Javascript SDK (integracja z PayPal Express Checkout oraz nowe funkcjonalności dla sprzedających).  

Co nowego w Magento Commerce?

Ulepszenia, które wymieniono powyżej dotyczą zarówno wersji Open Source jak i Commerce. Chcemy jednak podkreślić kilka elementów dostępnych tylko w wersji Commerce. Jest to m.in. Page Builder, który otrzymał wsparcie dla PHP w wersji 7.4. Wprowadzone ulepszenia mają znaczący wpływ na kompatybilność wersji PWA Studio z wersją core Magento.

W wersji Commerce, znajduje się także kilkanaście komponentów B2B, na które Adobe położył duży nacisk. W szczególności chodziło o wsparcie automatyzacji oraz optymalizacji wielu procesów i transakcji zachodzących w trakcie współpracy z partnerami B2B.

Jednym z takich komponentów jest Order Approval Workflow, który jest ścieżką akceptacji przepływu zamówień (w wolnym tłumaczeniu). Funkcjonalność ta jest dedykowana dla menadżerów, którzy mogą ustalić reguły składania zamówienia dla kupców w firmie. Umożliwia ona konfigurację poszczególnych reguł według polityki firmy, mogą to być m.in. limity dla każdego etapu akceptacji czy składającego zamówienie lub nawet cen wysyłki. Historia logów każdej aktywności podczas procesu zakupowego jest zapisywana i dostępna do wglądu w każdym momencie. Co więcej, integracja ze skrzynkami pocztowymi umożliwia wysyłanie powiadomień do osób, które odpowiadają za zatwierdzanie zamówień określonych jako niezgodne z polityką firmy.

Ciekawą funkcją dostępną w wersji Commerce są również zakupy z pomocą sprzedawcy (Seller-assisted shopping). Idea rozwiązania polega na tym, że sprzedawca ma dostęp do widoku klienta. W ten sposób możliwe jest szybsze diagnozowanie problemów. Przekłada się to na zdecydowanie szybsze wyeliminowanie ewentualnych problematycznych miejsc w systemie.

Poza wymienionymi elementami, Magento naprawiło również błędy występujące podczas instalacji, prowadzonych aktualizacji czy wdrożenia platformy oraz back-endu.

Nie sposób zliczyć także wszelkich pojedynczych ulepszeń związanych z różnymi aspektami działania Magento. Przykładowo, poprawiona została kwestia związana ze sprzedażą wiązaną (bundle products), produktami konfigurowalnymi czy też produktami do pobrania. Zwrócono również uwagę na rozszerzenie funkcjonalności koszyka, kasy oraz reguł cenowych. Uwzględniono także usprawnienie funkcjonowania różnych form płatności, kart podarunkowych oraz wielu innych istotnych kwestii zarówno dla kupujących, jak i sprzedających.

Napisz do nas. Pomożemy wybrać i wdrożyć optymalną dla Ciebie wersję platformy.

Zaplanowany jakiś czas temu Road-map stanie się rzeczywistością przy oficjalnym release Magento 2.4.0. Trzeba przyznać, że kluczowe zadania jakimi są wzrost wydajności i sprawności działania zostały w tym przypadku w pełni osiągnięte.

Pamiętajmy, że przy każdej zmianie wersji, musimy zachować czujność w kwestiach migracji baz danych oraz kompatybilności integrowanych ze sobą elementów.

 

Pojawienie się nowa wersji jakiejkolwiek platformy, nasuwa pytanie co z suportem dla poprzedniej wersji? Nie jest inaczej także w przypadku Magento. Co zatem z wersją Magento 2.3.x? Do kiedy Adobe zaoferuje nam wsparcie? Wysnuwamy odważną prognozę - 2.3.x oficjalnie weszła na rynek w listopadzie 2018, można wobec tego przewidywać, że jej EOL nastąpi w grudniu 2020 lub w pierwszym kwartale 2021 – po 2 latach użytkowania. Czy jednak tak będzie, przekonamy się w niedalekiej przyszłości.

Więcej informacji na temat nowe wersji platformy w dokumentacji beta dla wersji Open Source 2.4.0 oraz Commerce 2.4.0.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Polacy kupują online. Raport „E-commerce w Polsce 2020”

6 lipca 2020
Polacy pokochali zakupy w sieci! Aż 73% spośród badanych Internautów deklaruje robienie zakupów online.

Koniec wsparcia dla Magento 1

30 czerwca 2020
Dziś kończy się wparcie dla Magento 1. Adobe nie opublikuje więcej aktualizacji ani poprawek bezpieczeństwa.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas