- 
			
			   Firma
			
			
                                                
                    
                        
 - 
			
			   E-commerce
			
			
             
                                    
                    
- 
                                    
                                        E-commerce                                    
                                    
                                    
- E-commerce B2C
 - SmartPrice
 - Technologie
 - Platformy sprzedażowe B2B
 - 
                                                        
                                                            Narzędzia wspierające e-commerce                                                        
                                                                                                                    
                                                            
- 
                                                                    
                                                                        Narzędzia wspierające e-commerce                                                                    
                                                                    
 - Integracja z ERP
 - Kampanie marketingowe
 - Marketing Automation
 - Marketplace
 - Narzędzia Live Chat
 - Narzędzia PIM
 - Platforma WMS
 - Platformy DAM
 - Programy lojalnościowe
 - Silniki rekomendacji produktów
 - Silniki wyszukiwania produktów
 - Social media
 - System OMS
 - Systemy CRM
 - Systemy płatności
 - Systemy PLM
 - Usługi kurierskie
 - Web Push
 - Zarządzanie cenami
 
 - Edito E-commerce CMS
 - Narzędzia PIM
 - Bezpieczeństwo danych
 - Marketplace
 - Asystent zakupowy AI
 - Cross-border
 - Rozwiązania AI dla e-commerce
 - Top Developer e-Commerce
 - Kompleksowa obsługa sklepów
 - Wiedza eCommerce - publikacje
 
 - Dlaczego my
 
 - 
                                    
                                        E-commerce                                    
                                    
                                    
 - 
			
			   Konsulting
			
			
             
                                    
                    
- 
                                    
                                        Konsulting                                    
                                    
                                    
- Analiza danych i Business Intelligence
 - Analiza przedwdrożeniowa
 - Analiza rynku i konkurencji
 - Aplikacje MVP / POC
 - Badania użyteczności i testy A/B
 - Makiety UX/UI
 - Marketing Automation
 - Optymalizacja wydajności
 - Redesign
 - Rozwiązania chmurowe
 - Scoping Session
 - Strategia rozwoju technologicznego
 - Wsparcie techniczne SLA
 
 
 - 
                                    
                                        Konsulting                                    
                                    
                                    
 - 
			
			   Technologie Internetowe
			
			
             
                                    
                    
- 
                                    
                                        Technologie Internetowe                                    
                                    
                                    
- Serwisy internetowe
 - Portale informacyjne
 - Dedykowane aplikacje internetowe
 - Dostępność cyfrowa
 - Rozwiązania AI
 - Integracja z aplikacjami IT
 - Programy lojalnościowe
 - Aplikacje PWA
 - Cloud / Hosting
 - Aplikacje mobilne
 - Platforma e-learningowa
 - Konfiguratory produktów
 - Oprogramowanie dedykowane
 - Internet Software House
 - Stosowane technologie
 - Jak pracujemy
 
 - Dlaczego my
 
 - 
                                    
                                        Technologie Internetowe                                    
                                    
                                    
 - 
			
			   Rozwiązania IT
			
			
             
                                    
                    
- 
                                    
                                        Rozwiązania IT                                    
                                    
                                    
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
 - Wsparcie pracy zdalnej
 - System workflow EOD
 - Portal pracowniczy
 - Obsługa reklamacji
 - Obieg Faktur
 - Elektroniczne paski płacowe
 - System Helpdesk
 - Zamówienia i zapotrzebowania
 - e-PITy
 - Outsourcing IT
 - eBOK - obsługa Klienta online
 - Urlopy i delegacje
 - Platforma low-code dla biznesu - LOGITO
 - Software House
 - Stosowane technologie
 - Top Custom Software Developer
 - Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
 
 - Dlaczego my
 
 - 
                                    
                                        Rozwiązania IT                                    
                                    
                                    
 - Realizacje
 - Kariera
 - Kontakt
 
Jeśli chcemy, by wdrażane działania reklamowe przyniosły założony cel, muszą się wzajemnie uzupełniać i być przemyślane. Specjaliści nieustannie dążą do zwiększenia efektywności rozwiązań, które jak twierdzą - zapewnią im przewagę konkurencyjną.
Kampanie reklamowe podczas akcji promocyjnych
W sklepie internetowym warto oferować konsumentom promocje nie tylko w okresie okołoświątecznym. Atrakcyjny sklep to taki, który zawsze przewiduje jakieś rabaty. Jak zatem rozbudować kampanię produktową w Google Ads, aby wspomogła obniżki cen?
Zarówno dla sklepów internetowych, jak i stacjonarnych, przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią największe zakupy w skali całego roku. Kolejnym gorącym okresem jest przełom stycznia i lutego, czyli miesiące wielkich wyprzedaży.
Większość sklepów internetowych w tym czasie podejmuje prace w celu odnowienia swojej oferty produktowej lub dąży do zupełnej wyprzedaży produktów. Zazwyczaj takie działania są przeprowadzane właśnie poprzez szereg akcji promocyjnych, w szczególnych przypadkach dochodzących nawet do obniżek cen, do wartości -70% lub -80%.
Zacznijmy od podstaw, czyli od właściwie skonfigurowanego pliku produktowego. Stanowi on punkt wyjścia do pracy nad kolejnymi reklamami. Google Merchant Center dostarcza szeregu opcji i rozwiązań, dzięki którym możliwe jest tworzenie dedykowanych kampanii PLA, dla określonych grup produktowych. Z drugiej strony istnieje jeszcze opcja bazowania na kategoriach produktów obecnych w sklepie. Niemniej jednak przemyślane prowadzenie e-commerce wymaga czegoś więcej. W projektowaniu kampanii jedynym ograniczeniem w praktyce jest nasza kreatywność. Dysponując szerokim asortymentem sklepu, możemy tworzyć niemal niezliczoną liczbę kampanii. Oczywiście, warto pamiętać o zachowaniu umiaru, który jednocześnie pozwoli na osiąganie założonych celów.
Jak projektować kampanie reklamowe?
Dla potrzeb teoretycznych załóżmy, że prowadzimy internetowy sklep ze sprzętem elektronicznym. W asortymencie klienci mogą znaleźć szeroki wybór marek, w zróżnicowanych cenach, o różnej popularności. Dla każdego producenta zostało wyselekcjonowanych kilka produktów o wysokiej marży, z danego przedziału cenowego (np. 300-400 zł) i z najwyższą sprzedażą w danym okresie czasu. Taki podział pozwala nam na wybór tylko tych produktów, które najlepiej się sprzedają i podbicia dla nich budżetu reklamowego. Oczywiście kryteria doboru oferty do konkretnej kampanii mogą być zupełnie inne. Zaprezentowane wartości stanowią jedynie przykład.
Dla naszego Klienta, w ramach testów, wdrożyliśmy trzy tego typu kampanie. Zastosowaliśmy ROAS (wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej lub pojedynczej reklamy) z procentem ustalonym na bazie wyników z wcześniejszych kampanii. Efekty pojawiły się w niedługim czasie. Reklamy, które miały niski budżet (wynikający z testów), już po kilku dniach uzyskiwały pierwsze transakcje. Stanowiły one jedynie 1,3% całości sprzedaży, jednak zanotowaliśmy współczynnik konwersji na poziomie 1,4%. Prowadząc w taki sposób kampanię, następnym krokiem jest ocena ustawień dotyczących kampanii inteligentnej. W tym przypadku warto rozważyć, czy lepszym rozwiązaniem nie będzie ręczne ustawienie końcowego kosztu.
Wróćmy jednak do naszego przykładowego sklepu z elektroniką. Przypuśćmy, że oferujemy w nim wiele produktów tanich, do kwoty 50 zł – dla nich również utwórzmy dedykowaną kampanię. Jeśli towarów jest na tyle dużo, że możliwe jest podzielenie ich na kilka grup względem popularności marki – zróbmy to.
Najbardziej istotną kwestią będzie ustalenie, jakie produkty z tej kategorii cenowej cieszą się największym zainteresowaniem. Dla których – z racji komplementarnego charakteru – dobrze jest skonfigurować remarketing. Celem tworzenia takich kampanii jest optymalizacja wydatków oraz wzrost efektywności wdrażanych działań. Z drugiej strony ich wynik nie oznacza, że oferta sklepu musi być w jakiś sposób ograniczona czy drastycznie zmieniona. To bardziej wskazówka do działań w przyszłości, dzięki którym generowana będzie większa sprzedaż. Musimy mieć także na uwadze jakiego rodzaju produktem dysponujemy i w jakim czasie przeprowadzane są testy. W szerokiej gamie produktowej sezonowość ma duże, jeśli nie kluczowe znaczenie. Dlatego prowadząc kampanie promocyjne, należy mieć te czynniki na uwadze i reklamować jedynie te produkty, co do których mamy całkowitą pewność.
Masz pytania? Napisz do nas
Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.
- 
	
Analiza zapytania
Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań. - 
	
Zaproszenie na rozmowę
Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz. - 
	
Spotkanie
Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu. 
Może zainteresują Cię także
Cyfrowa technologia w e-sprzedaży
Jak wygląda polski rynek e-commerce? Raport E-commerce 2019
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
+48 17 860 21 86
+48 17 860 21 86