-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Jeśli chcemy, by wdrażane działania reklamowe przyniosły założony cel, muszą się wzajemnie uzupełniać i być przemyślane. Specjaliści nieustannie dążą do zwiększenia efektywności rozwiązań, które jak twierdzą - zapewnią im przewagę konkurencyjną.
Kampanie reklamowe podczas akcji promocyjnych
W sklepie internetowym warto oferować konsumentom promocje nie tylko w okresie okołoświątecznym. Atrakcyjny sklep to taki, który zawsze przewiduje jakieś rabaty. Jak zatem rozbudować kampanię produktową w Google Ads, aby wspomogła obniżki cen?
Zarówno dla sklepów internetowych, jak i stacjonarnych, przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią największe zakupy w skali całego roku. Kolejnym gorącym okresem jest przełom stycznia i lutego, czyli miesiące wielkich wyprzedaży.
Większość sklepów internetowych w tym czasie podejmuje prace w celu odnowienia swojej oferty produktowej lub dąży do zupełnej wyprzedaży produktów. Zazwyczaj takie działania są przeprowadzane właśnie poprzez szereg akcji promocyjnych, w szczególnych przypadkach dochodzących nawet do obniżek cen, do wartości -70% lub -80%.
Zacznijmy od podstaw, czyli od właściwie skonfigurowanego pliku produktowego. Stanowi on punkt wyjścia do pracy nad kolejnymi reklamami. Google Merchant Center dostarcza szeregu opcji i rozwiązań, dzięki którym możliwe jest tworzenie dedykowanych kampanii PLA, dla określonych grup produktowych. Z drugiej strony istnieje jeszcze opcja bazowania na kategoriach produktów obecnych w sklepie. Niemniej jednak przemyślane prowadzenie e-commerce wymaga czegoś więcej. W projektowaniu kampanii jedynym ograniczeniem w praktyce jest nasza kreatywność. Dysponując szerokim asortymentem sklepu, możemy tworzyć niemal niezliczoną liczbę kampanii. Oczywiście, warto pamiętać o zachowaniu umiaru, który jednocześnie pozwoli na osiąganie założonych celów.
Jak projektować kampanie reklamowe?
Dla potrzeb teoretycznych załóżmy, że prowadzimy internetowy sklep ze sprzętem elektronicznym. W asortymencie klienci mogą znaleźć szeroki wybór marek, w zróżnicowanych cenach, o różnej popularności. Dla każdego producenta zostało wyselekcjonowanych kilka produktów o wysokiej marży, z danego przedziału cenowego (np. 300-400 zł) i z najwyższą sprzedażą w danym okresie czasu. Taki podział pozwala nam na wybór tylko tych produktów, które najlepiej się sprzedają i podbicia dla nich budżetu reklamowego. Oczywiście kryteria doboru oferty do konkretnej kampanii mogą być zupełnie inne. Zaprezentowane wartości stanowią jedynie przykład.
Dla naszego Klienta, w ramach testów, wdrożyliśmy trzy tego typu kampanie. Zastosowaliśmy ROAS (wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej lub pojedynczej reklamy) z procentem ustalonym na bazie wyników z wcześniejszych kampanii. Efekty pojawiły się w niedługim czasie. Reklamy, które miały niski budżet (wynikający z testów), już po kilku dniach uzyskiwały pierwsze transakcje. Stanowiły one jedynie 1,3% całości sprzedaży, jednak zanotowaliśmy współczynnik konwersji na poziomie 1,4%. Prowadząc w taki sposób kampanię, następnym krokiem jest ocena ustawień dotyczących kampanii inteligentnej. W tym przypadku warto rozważyć, czy lepszym rozwiązaniem nie będzie ręczne ustawienie końcowego kosztu.
Wróćmy jednak do naszego przykładowego sklepu z elektroniką. Przypuśćmy, że oferujemy w nim wiele produktów tanich, do kwoty 50 zł – dla nich również utwórzmy dedykowaną kampanię. Jeśli towarów jest na tyle dużo, że możliwe jest podzielenie ich na kilka grup względem popularności marki – zróbmy to.
Najbardziej istotną kwestią będzie ustalenie, jakie produkty z tej kategorii cenowej cieszą się największym zainteresowaniem. Dla których – z racji komplementarnego charakteru – dobrze jest skonfigurować remarketing. Celem tworzenia takich kampanii jest optymalizacja wydatków oraz wzrost efektywności wdrażanych działań. Z drugiej strony ich wynik nie oznacza, że oferta sklepu musi być w jakiś sposób ograniczona czy drastycznie zmieniona. To bardziej wskazówka do działań w przyszłości, dzięki którym generowana będzie większa sprzedaż. Musimy mieć także na uwadze jakiego rodzaju produktem dysponujemy i w jakim czasie przeprowadzane są testy. W szerokiej gamie produktowej sezonowość ma duże, jeśli nie kluczowe znaczenie. Dlatego prowadząc kampanie promocyjne, należy mieć te czynniki na uwadze i reklamować jedynie te produkty, co do których mamy całkowitą pewność.
Może zainteresują Cię także
Cyfrowa technologia w e-sprzedaży
Jak wygląda polski rynek e-commerce? Raport E-commerce 2019
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności