Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

Przykłady niestandardowych kampanii reklamowych w e-commerce

Wszelkie podejmowane działania mają być w pierwszej kolejności skuteczne.
Daniel Kazanecki
Daniel Kazanecki
Creative and Content Manager
Porozmawiajmy

Jeśli chcemy, by wdrażane działania reklamowe przyniosły założony cel, muszą się wzajemnie uzupełniać i być przemyślane. Specjaliści nieustannie dążą do zwiększenia efektywności rozwiązań, które jak twierdzą - zapewnią im przewagę konkurencyjną.

Kampanie reklamowe podczas akcji promocyjnych

W sklepie internetowym warto oferować konsumentom promocje nie tylko w okresie okołoświątecznym. Atrakcyjny sklep to taki, który zawsze przewiduje jakieś rabaty. Jak zatem rozbudować kampanię produktową w Google Ads, aby wspomogła obniżki cen?

Zarówno dla sklepów internetowych, jak i stacjonarnych, przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią największe zakupy w skali całego roku. Kolejnym gorącym okresem jest przełom stycznia i lutego, czyli miesiące wielkich wyprzedaży.

Większość sklepów internetowych w tym czasie podejmuje prace w celu odnowienia swojej oferty produktowej lub dąży do zupełnej wyprzedaży produktów. Zazwyczaj takie działania są przeprowadzane właśnie poprzez szereg akcji promocyjnych, w szczególnych przypadkach dochodzących nawet do obniżek cen, do wartości -70% lub -80%.

Zacznijmy od podstaw, czyli od właściwie skonfigurowanego pliku produktowego. Stanowi on punkt wyjścia do pracy nad kolejnymi reklamami. Google Merchant Center dostarcza szeregu opcji i rozwiązań, dzięki którym możliwe jest tworzenie dedykowanych kampanii PLA, dla określonych grup produktowych. Z drugiej strony istnieje jeszcze opcja bazowania na kategoriach produktów obecnych w sklepie. Niemniej jednak przemyślane prowadzenie e-commerce wymaga czegoś więcej. W projektowaniu kampanii jedynym ograniczeniem w praktyce jest nasza kreatywność. Dysponując szerokim asortymentem sklepu, możemy tworzyć niemal niezliczoną liczbę kampanii. Oczywiście, warto pamiętać o zachowaniu umiaru, który jednocześnie pozwoli na osiąganie założonych celów.

Jak projektować kampanie reklamowe?

Dla potrzeb teoretycznych załóżmy, że prowadzimy internetowy sklep ze sprzętem elektronicznym. W asortymencie klienci mogą znaleźć szeroki wybór marek, w zróżnicowanych cenach, o różnej popularności. Dla każdego producenta zostało wyselekcjonowanych kilka produktów o wysokiej marży, z danego przedziału cenowego (np. 300-400 zł) i z najwyższą sprzedażą w danym okresie czasu. Taki podział pozwala nam na wybór tylko tych produktów, które najlepiej się sprzedają i podbicia dla nich budżetu reklamowego. Oczywiście kryteria doboru oferty do konkretnej kampanii mogą być zupełnie inne. Zaprezentowane wartości stanowią jedynie przykład.

Dla naszego Klienta, w ramach testów, wdrożyliśmy trzy tego typu kampanie. Zastosowaliśmy ROAS (wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej lub pojedynczej reklamy) z procentem ustalonym na bazie wyników z wcześniejszych kampanii. Efekty pojawiły się w niedługim czasie. Reklamy, które miały niski budżet (wynikający z testów), już po kilku dniach uzyskiwały pierwsze transakcje. Stanowiły one jedynie 1,3% całości sprzedaży, jednak zanotowaliśmy współczynnik konwersji na poziomie 1,4%. Prowadząc w taki sposób kampanię, następnym krokiem jest ocena ustawień dotyczących kampanii inteligentnej. W tym przypadku warto rozważyć, czy lepszym rozwiązaniem nie będzie ręczne ustawienie końcowego kosztu.

Wróćmy jednak do naszego przykładowego sklepu z elektroniką. Przypuśćmy, że oferujemy w nim wiele produktów tanich, do kwoty 50 zł – dla nich również utwórzmy dedykowaną kampanię. Jeśli towarów jest na tyle dużo, że możliwe jest podzielenie ich na kilka grup względem popularności marki – zróbmy to.

Najbardziej istotną kwestią będzie ustalenie, jakie produkty z tej kategorii cenowej cieszą się największym zainteresowaniem. Dla których – z racji komplementarnego charakteru – dobrze jest skonfigurować remarketing. Celem tworzenia takich kampanii jest optymalizacja wydatków oraz wzrost efektywności wdrażanych działań. Z drugiej strony ich wynik nie oznacza, że oferta sklepu musi być w jakiś sposób ograniczona czy drastycznie zmieniona. To bardziej wskazówka do działań w przyszłości, dzięki którym generowana będzie większa sprzedaż. Musimy mieć także na uwadze jakiego rodzaju produktem dysponujemy i w jakim czasie przeprowadzane są testy. W szerokiej gamie produktowej sezonowość ma duże, jeśli nie kluczowe znaczenie. Dlatego prowadząc kampanie promocyjne, należy mieć te czynniki na uwadze i reklamować jedynie te produkty, co do których mamy całkowitą pewność.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Cyfrowa technologia w e-sprzedaży

29 marca 2019
Coraz częściej rozwiązania tradycyjne przenikają się z nowoczesnymi technologiami. Ciekawym przykładem są tak zwane „connected stores”.

Jak wygląda polski rynek e-commerce? Raport E-commerce 2019

4 marca 2019
W raporcie Interaktywnie.com został omówiony polski rynek e-commerce.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas