Pobierz checklistęChecklista WCAG. Sprawdź czy Twoja strona spełnia standardy dostępności.

Wdrożenie systemu PIM – jak przekonać zarząd do inwestycji w porządek i efektywność?

Sprawdź, jakie wymierne korzyści biznesowe przyniesie Twojej organizacji wdrożenie PIM i dowiedz się, co możesz zrobić, by inwestycja w ten system znalazła się w budżecie firmy na kolejny rok.

Masz już dość nieustannego chaosu w danych produktowych? Zbliżający się koniec roku to idealny moment na to, by w końcu zaplanować wdrożenie systemu PIM – rozwiązania, które przyniesie porządek, oszczędności i wzrost efektywności. Jak jednak skutecznie przekonywać, że taka implementacja realnie wpłynie na wyniki firmy i jak skłonić zarząd do tego, by inwestycja w PIM znalazła się w budżecie na kolejny rok? To właśnie tego dowiedzieć możesz się z poniższego artykułu!
 

Nowy rok, nowy porządek w danych firmowych

Grudzień to czas podsumowań, wyciągania wniosków i planowania dalszych działań. Dotyczy to nie tylko życia prywatnego, ale także funkcjonowania każdej organizacji. To w końcu właśnie w tym czasie firmy przeglądają i analizują swoje budżety oraz tworzą plany na kolejny rok. Warto więc wykorzystać ten moment na to, by zaplanować wdrożenie rozwiązań, które pozwolą wyeliminować problemy utrudniające dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa – takie jak na przykład chaos w danych produktowych.
 

Jak chaos w danych produktowych hamuje rozwój firmy?

Chaos w danych może wynikać z wielu problemów, z którymi zmagają się firmy. Przyczynami takiego stanu rzeczy mogą być na przykład:

  • rozproszenie danych produktowych w różnych plikach i systemach,
  • błędy w feedach,
  • duplikaty i różne wersje opisów produktów,
  • trudność z aktualizacjami między kanałami.

Bez względu na źródło problemu, konsekwencje chaosu w danych są często takie same: opóźnienia, reklamacje, frustracja zespołu, spadek satysfakcji klientów i co najważniejsze realne straty finansowe dla firmy – jak podaje bowiem Gartner, niska jakość danych kosztuje organizacje każdego roku średnio 12,9 miliona dolarów!
 

Wdrożenie PIM – korzyści dla Twojej firmy

Inwestycja w PIM (Product Information Management) to bez wątpienia jeden z najlepszych sposobów na rozwiązanie problemów z danymi produktowymi. Narzędzie to pozwala w końcu na centralizację wszystkich zasobów, utrzymanie wysokiej jakości danych i automatyzację tworzenia informacji zawartych w kartach produktowych.

Porządek w danych, który jest wynikiem wdrożenia systemu PIM, to dla wielu osób przede wszystkim większa wygoda i lepsza organizacja pracy. Implementacja tego systemu wpływa jednak nie tylko na odczucia pracowników, ale – co niezwykle istotne – przynosi wymierne korzyści biznesowe, które pozwalają na obliczenie ROI PIM. Do benefitów tych zaliczyć możemy między innymi:

  • skrócenie czasu potrzebnego na udostępnienie produktów dla klienta (time-to-market) nawet o 40%,
  • redukcję błędów o 30-40%, co przekłada się na mniejszą liczbę zwrotów i reklamacji,
  • znaczące skrócenie procesu tworzenia opisów (o nawet 1 godzinę na 1 opis) i łatwiejszą skalowalność,
  • wzrost wskaźnika konwersji i poprawę sprzedaży.

O tym, że dzięki PIM efektywność biznesowa firmy może znacząco wzrosnąć, świadczą między innymi efekty naszego wdrożenia platformy PimCore dla GT Group Tomaszek. Implementacja tego systemu zapewniła naszemu klientowi:

  • redukcję duplikujących się danych o 10%,
  • wzrost konwersji o 27%,
  • skrócenie czasu tworzenia opisów produktów – z 1 godziny do 5 sekund na produkt,
  • 35% czasu zaoszczędzonego na zarządzaniu danymi.

Warto przy tym zaznaczyć, że całkowity koszt posiadania (TCO) wcale nie musi być w przypadku systemu PIM bardzo wysoki. Popularne platformy zapewniają bowiem dużą elastyczność wdrożenia i możliwość wyboru spośród kilku opcji licencji dopasowanych do potrzeb różnych przedsiębiorstw, co widać na przykładzie pricingu Pimcore.


Jak przekonać zarząd do inwestycji w PIM?

wdrożenie systemu PIMWielu Project Managerów, e-commerce managerów, kierowników IT i innych specjalistów jest już świadomych opłacalności PIM. Zmagają się oni jednak zwykle z tym samym problemem – nie są w stanie przekonać zarządu do inwestycji w ten system. Jak zatem rozmawiać o PIM, by tym razem udało się zawrzeć wdrożenie lub rozbudowę platformy w budżecie na kolejny rok?

Przede wszystkim zamiast szczegółowego opisywania technologii stojących za PIM, warto skupić się na konkretnych korzyściach z wdrożenia. Kwestie techniczne również mogą być rzecz jasna ważne dla zarządu. Z pewnością do większości osób nie przemówią one jednak tak, jak konkretne dane na temat redukcji błędów, oszczędności czasu i wzrostu sprzedaży.

Warto również zwrócić uwagę na to, że inwestycja w PIM przełoży się na większą kontrolę, harmonię i spójność danych, pomoże w poprawie wydajności procesów firmowych i efektywności pracy, a także przyniesie korzyści wizerunkowe. W rozmowie z zarządem można więc użyć argumentów takich jak na przykład to, że:

  • „PIM to projekt, który spłaca się przez porządek.”
  • „Nie trzeba kupować nowego systemu, by odzyskać kontrolę – wystarczy uporządkować dane.”
  • „Dostęp do aktualnych danych produktowych to lepsze doświadczenie klienta, które jest podstawą jego lojalności.”


Podsumowanie – nowy rok bez problemów z danymi dzięki inwestycji w PIM

Wiele osób uważa, że aby dobrze przygotować się do nowego roku, należy zadbać o porządki – między innymi te związane z finansami. Firmy także powinny wziąć sobie tę radę do serca. W ich przypadku do porządków finansowych warto jednak dołączyć również porządek w danych.

Zadbaj więc o to, by Twoja organizacja pamiętała o PIM podczas planowania budżetu IT 2026. Potraktuj wdrożenie tego systemu jako symboliczny pierwszy krok do lepszego roku i zostawienie za sobą chaosu w danych, który podcina skrzydła Twojej firmie.

Zaplanuj zatem implementację tego systemu w nowym roku i już dziś umów się na konsultację na temat wdrożenia PIM, w ramach której nasi eksperci odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania!

Masz pytania? Napisz do nas

Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.

  • Analiza zapytania

    Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań.
  • Zaproszenie na rozmowę

    Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz.
  • Spotkanie

    Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
×
*
*
*

Może zainteresują Cię także

5 rzeczy, które musi wiedzieć Twój e-commerce manager, zanim wdroży asystenta zakupowego

18 listopada 2025
Implementacja asystenta zakupowego to ważne przedsięwzięcie, do którego realizacji trzeba się dobrze przygotować. Sprawdź, o czym koniecznie musisz wiedzieć, jeśli planujesz wykonanie takiego wdrożenia.

Wdrożenie Tpay w sklepie internetowym – jak zapewnić klientom dostęp do wygodnych płatności online?

3 listopada 2025
Integracja z systemem Tpay to doskonały sposób na zapewnienie klientom dostępu do szybkich i wygodnych płatności online. Sprawdź, jak wykonać takie wdrożenie i dowiedz się, co jeszcze możesz dzięki niemu zyskać.
Baza Wiedzy Ideo