-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Bezpieczeństwo danych
- Marketplace
- Asystent zakupowy AI
- Cross-border
- Rozwiązania AI dla e-commerce
- Technologie e-commerce
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Dostępność cyfrowa
- Rozwiązania AI
- Integracja z aplikacjami IT
- Programy lojalnościowe
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Aplikacje mobilne
- Platforma e-learningowa
- Konfiguratory produktów
- Oprogramowanie dedykowane
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Platforma low-code dla biznesu - LOGITO
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Masz już dość nieustannego chaosu w danych produktowych? Zbliżający się koniec roku to idealny moment na to, by w końcu zaplanować wdrożenie systemu PIM – rozwiązania, które przyniesie porządek, oszczędności i wzrost efektywności. Jak jednak skutecznie przekonywać, że taka implementacja realnie wpłynie na wyniki firmy i jak skłonić zarząd do tego, by inwestycja w PIM znalazła się w budżecie na kolejny rok? To właśnie tego dowiedzieć możesz się z poniższego artykułu!
Nowy rok, nowy porządek w danych firmowych
Grudzień to czas podsumowań, wyciągania wniosków i planowania dalszych działań. Dotyczy to nie tylko życia prywatnego, ale także funkcjonowania każdej organizacji. To w końcu właśnie w tym czasie firmy przeglądają i analizują swoje budżety oraz tworzą plany na kolejny rok. Warto więc wykorzystać ten moment na to, by zaplanować wdrożenie rozwiązań, które pozwolą wyeliminować problemy utrudniające dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa – takie jak na przykład chaos w danych produktowych.
Jak chaos w danych produktowych hamuje rozwój firmy?
Chaos w danych może wynikać z wielu problemów, z którymi zmagają się firmy. Przyczynami takiego stanu rzeczy mogą być na przykład:
- rozproszenie danych produktowych w różnych plikach i systemach,
- błędy w feedach,
- duplikaty i różne wersje opisów produktów,
- trudność z aktualizacjami między kanałami.
Bez względu na źródło problemu, konsekwencje chaosu w danych są często takie same: opóźnienia, reklamacje, frustracja zespołu, spadek satysfakcji klientów i co najważniejsze realne straty finansowe dla firmy – jak podaje bowiem Gartner, niska jakość danych kosztuje organizacje każdego roku średnio 12,9 miliona dolarów!
Wdrożenie PIM – korzyści dla Twojej firmy
Inwestycja w PIM (Product Information Management) to bez wątpienia jeden z najlepszych sposobów na rozwiązanie problemów z danymi produktowymi. Narzędzie to pozwala w końcu na centralizację wszystkich zasobów, utrzymanie wysokiej jakości danych i automatyzację tworzenia informacji zawartych w kartach produktowych.
Porządek w danych, który jest wynikiem wdrożenia systemu PIM, to dla wielu osób przede wszystkim większa wygoda i lepsza organizacja pracy. Implementacja tego systemu wpływa jednak nie tylko na odczucia pracowników, ale – co niezwykle istotne – przynosi wymierne korzyści biznesowe, które pozwalają na obliczenie ROI PIM. Do benefitów tych zaliczyć możemy między innymi:
- skrócenie czasu potrzebnego na udostępnienie produktów dla klienta (time-to-market) nawet o 40%,
- redukcję błędów o 30-40%, co przekłada się na mniejszą liczbę zwrotów i reklamacji,
- znaczące skrócenie procesu tworzenia opisów (o nawet 1 godzinę na 1 opis) i łatwiejszą skalowalność,
- wzrost wskaźnika konwersji i poprawę sprzedaży.
O tym, że dzięki PIM efektywność biznesowa firmy może znacząco wzrosnąć, świadczą między innymi efekty naszego wdrożenia platformy PimCore dla GT Group Tomaszek. Implementacja tego systemu zapewniła naszemu klientowi:
- redukcję duplikujących się danych o 10%,
- wzrost konwersji o 27%,
- skrócenie czasu tworzenia opisów produktów – z 1 godziny do 5 sekund na produkt,
- 35% czasu zaoszczędzonego na zarządzaniu danymi.
Warto przy tym zaznaczyć, że całkowity koszt posiadania (TCO) wcale nie musi być w przypadku systemu PIM bardzo wysoki. Popularne platformy zapewniają bowiem dużą elastyczność wdrożenia i możliwość wyboru spośród kilku opcji licencji dopasowanych do potrzeb różnych przedsiębiorstw, co widać na przykładzie pricingu Pimcore.
Jak przekonać zarząd do inwestycji w PIM?
Wielu Project Managerów, e-commerce managerów, kierowników IT i innych specjalistów jest już świadomych opłacalności PIM. Zmagają się oni jednak zwykle z tym samym problemem – nie są w stanie przekonać zarządu do inwestycji w ten system. Jak zatem rozmawiać o PIM, by tym razem udało się zawrzeć wdrożenie lub rozbudowę platformy w budżecie na kolejny rok?
Przede wszystkim zamiast szczegółowego opisywania technologii stojących za PIM, warto skupić się na konkretnych korzyściach z wdrożenia. Kwestie techniczne również mogą być rzecz jasna ważne dla zarządu. Z pewnością do większości osób nie przemówią one jednak tak, jak konkretne dane na temat redukcji błędów, oszczędności czasu i wzrostu sprzedaży.
Warto również zwrócić uwagę na to, że inwestycja w PIM przełoży się na większą kontrolę, harmonię i spójność danych, pomoże w poprawie wydajności procesów firmowych i efektywności pracy, a także przyniesie korzyści wizerunkowe. W rozmowie z zarządem można więc użyć argumentów takich jak na przykład to, że:
- „PIM to projekt, który spłaca się przez porządek.”
- „Nie trzeba kupować nowego systemu, by odzyskać kontrolę – wystarczy uporządkować dane.”
- „Dostęp do aktualnych danych produktowych to lepsze doświadczenie klienta, które jest podstawą jego lojalności.”
Podsumowanie – nowy rok bez problemów z danymi dzięki inwestycji w PIM
Wiele osób uważa, że aby dobrze przygotować się do nowego roku, należy zadbać o porządki – między innymi te związane z finansami. Firmy także powinny wziąć sobie tę radę do serca. W ich przypadku do porządków finansowych warto jednak dołączyć również porządek w danych.
Zadbaj więc o to, by Twoja organizacja pamiętała o PIM podczas planowania budżetu IT 2026. Potraktuj wdrożenie tego systemu jako symboliczny pierwszy krok do lepszego roku i zostawienie za sobą chaosu w danych, który podcina skrzydła Twojej firmie.
Zaplanuj zatem implementację tego systemu w nowym roku i już dziś umów się na konsultację na temat wdrożenia PIM, w ramach której nasi eksperci odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania!
Masz pytania? Napisz do nas
Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.
-
Analiza zapytania
Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań. -
Zaproszenie na rozmowę
Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz. -
Spotkanie
Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
Może zainteresują Cię także
5 rzeczy, które musi wiedzieć Twój e-commerce manager, zanim wdroży asystenta zakupowego
Wdrożenie Tpay w sklepie internetowym – jak zapewnić klientom dostęp do wygodnych płatności online?
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
+48 17 860 21 86
+48 17 860 21 86