Chcę darmowy poradnikMigracje w e-commerce. Checklista, która pomoże uniknąć problemów

Wdrożenie i rozbudowa platformy PimCore

GT Group Tomaszek to jeden z liderów rynku AGD/RTV. Firma działa od 1991 roku. Kilka dekad intensywnego rozwoju owocuje sześcioma rozpoznawalnymi markami związanymi z sektorem AGD i RTV oraz branżą wnętrzarską. 

Firma jest twórcą sieci Max Kuchnie oraz Max Elektro, a także właścicielem marki Kernau.

Problem Klienta

Szeroka oferta produktowa, liczne grono dostawców i wiele kanałów sprzedaży stanowiły w GT Tomaszek wyzwanie w zakresie zarządzania informacją produktową. Proces ten był czasochłonny i złożony, a dane produktowe często nieaktualne lub niekompletne.

Do głównych problemów GT Tomaszek należały:

  • Rozproszenie danych: informacje o produktach były przechowywane w wielu różnych systemach, co utrudniało ich gromadzenie i zarządzanie.
  • Niedokładność danych: dane produktowe były często nieaktualne lub niekompletne, co mogło prowadzić do błędów w sprzedaży i marketingu.
  • Opóźnienia w aktualizacji danych: aktualizacja danych produktowych była czasochłonna i wymagała zaangażowania wielu osób, co prowadziło do opóźnień we wprowadzaniu zmian.

„Ludzie – to największa wartość firmy. Stawiamy na mądrych i ambitnych pracowników, ponieważ to oni biorą udział we wdrażaniu narzędzi i innowacyjnych rozwiązań.

Synergia odpowiedniej technologii i właściwych osób do jej wdrożenia czy optymalnego wykorzystania to przepis na sukces w e-commerce.”

- Ewa Tomaszek, Wiceprezes Zarządu GT Group Tomaszek Sp. z o.o.


Nasze rozwiązanie

Aby rozwiązać te problemy i zwiększyć efektywność firmy zdecydowaliśmy się na wdrożenie scentralizowanego systemu zarządzania informacją produktową opartego na platformie Pimcore. System ten ułatwia gromadzenie, przetwarzanie i dystrybucję danych produktowych.

Analiza potrzeb pokazała nam, że ze względu rozbudowaną bazą indeksów (61 855), klient wymaga indywidualnego podejścia, które wykracza poza standardowe zarządzanie informacją produktową.

Dlatego przygotowaliśmy liczne modyfikacje i autorskie rozszerzenia dla Pimcore, które pozwoliły precyzyjnie klasyfikować i dystrybuować dane produktowe do wielu kanałów sprzedaży. Dzięki nim system realizuje dla klienta dodatkowe funkcje, które wykraczają poza standardowe zarządzanie informacją produktową, a to przekłada się na oszczędności finansowe i większą efektywność.

Dedykowane rozszerzenia do systemu obejmują, m.in.:


Zakładki produktowe z podziałem na kategorie

Dzięki nim klient we wszystkich swoich sklepach może definiować różne grupy filtrów dla danej kategorii na podstawie ich cech w dowolnie ustalonej kolejności. To rozwiązanie jest nie tylko intuicyjne i przejrzyste, ale również ułatwia szybkie wprowadzanie nowych produktów i ich atrybutów.

Zarządzanie i edycja danych są możliwe do wykonania automatycznie z poziomu jednego systemu dla różnych kanałów sprzedaży zgodnie z aktualnymi potrzebami klienta, a wszystkie informacje są właściwie uporządkowane.


Formularz dodawania produktów

Stworzenie pola do założenia produktów umożliwia dodanie towaru z jednego systemu do różnych kanałów sprzedaży jednocześnie. Klient przy użyciu tej funkcji może szybko wprowadzać i edytować dane.

Nowa zakładka po dodaniu produktu nie zostaje usunięta, dzięki czemu w przyszłości można szybko edytować dane pola bądź atrybuty bez przepisywania wszystkiego na nowo, np. wprowadzenie nowego koloru.

Wygląd formularza jest określony szablonowo zgodnie z potrzebami klienta, przez co wprowadzenie nowości staje się szybkie i intuicyjne. Ponadto poszczególne pola są przypisane tylko do konkretnych osób, dzięki czemu każdy użytkownik ma swoją określoną rolę w systemie.

Pracownik wypełnia swoją część, a następnie automatycznie przekazuje do wypełnienia kolejnej osobie (nie musi uzupełniać jej pól). Formularz dodawania produktów zapewnia uporządkowanie wszystkich informacji w jednym miejscu, a cały proces jest odpowiednio zorganizowany i pozwala na zaoszczędzenie czasu.


„Moim zdaniem, w czasach digitalizacji zmiany technologiczne są nieodłącznym elementem funkcjonowania przedsiębiorstw. Dla Ideo Software nie ma rzeczy niemożliwych.

Zawsze do każdego Klienta podchodzimy w sposób indywidualny, czego przykładem jest realizacja dla GT Group. Współpraca zaowocowała opracowaniem narzędzia wykraczającego poza standardowe zarządzanie rozbudowaną ofertą produktową.”

- Dawid Mądry, Certified Pimcore Consultant, Ideo Software



Wysyłka maili z promocjami

Platforma została uzupełniona o dodatkową funkcjonalność, która umożliwia generowanie promocji w oparciu na gotowym szablonie. Na podstawie odpowiednio przygotowanych danych w Excelu klient może generować grafiki promocyjne z wszystkimi informacjami produktowymi oraz zdjęciem z bazy dedykowanej danej kategorii.

Ogólny szablon tworzy się w oparciu na wspomnianych dane – każda kolumna ma na nim swoje miejsce. Dzięki temu wygenerowanie grafiki promocyjnej zajmuje kilka sekund. Przygotowaną ofertę klient może przesłać do określonego odbiorcy bądź grupy mailingowej.

Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas pracy grafika (nie ma konieczności tworzenia grafik dla każdej promocji z osobna, główna praca polega na przygotowaniu ogólnego szablonu) oraz przyspiesza przepływ informacji o obecnych promocjach w organizacji, jak i poza nią.


Importer nowych produktów z walidacją danych

Platforma PIM usprawnia działania w różnych obszarach przedsiębiorstwa – od pracy osób odpowiedzialnych za marketing do product managerów. W celu intuicyjnego wdrożenia nowych produktów opracowany został personalizowany importer z rozszerzoną walidacją.

Na podstawie unikatowego szablonu stworzonego w pliku Excel Klient ma możliwość zarządzania danymi dotyczącymi nowych produktów. Po właściwym uzupełnieniu pól, następuje import pliku do platformy, w której odbywa się walidacja.

Sam proces jest bardziej pogłębiony niż w standardowym module, przez co wyłapanie ewentualnych błędów ma miejsce w momencie wgrania pliku z danymi, a nie w trakcie tworzenia samego produktu.

Jeżeli plik Excel został uzupełniony w sposób prawidłowy, zgodnie z utworzonym szablonem, cały import zostanie przeprowadzony bez przeszkód.

Dzięki temu rozwiązaniu rozszerzenie asortymentu firmy staje się szybsze, a ryzyko umieszczenia błędnego opisu produktowego jest bliskie zeru.


Eksporter zasobów produktowych

Aby usprawnić proces przekazywania danych produktowych, zaprojektowaliśmy eksporter poszczególnych zasobów. Po odpowiednim zastosowaniu filtrów klient może pobrać potrzebne dane produktowe – od zdjęć, przez opisu, aż po załączniki. Każdy z pobranych zasobów trafia do konkretnego folderu opisanego nazwą produktu.

Taka funkcjonalność pozwala na szybkie dostarczanie ważnych informacji do kontrahentów bez konieczności wyszukiwania ich w rożnych systemach czy folderach. Zarządzanie określonymi zasobami odbywa się z jednej bazy danych, co zapewnia oszczędność czasu i wprowadza ład i porządek w obszarze produktowym.


Wdrożenie mechanizmów AI

Zależało nam, żeby tworzenie opisów do tak rozbudowanej oferty produktowej, jak w przypadku GT Tomaszek, było maksymalnie efektywne, dlatego zdecydowaliśmy się na wsparcie sztucznej inteligencji (Chat GPT).

Wdrożyliśmy uniwersalne, systemowe polecenie dla wszystkich produktów, co pozwala generować spersonalizowane opisy w różnych wersjach, co jest szczególnie istotne w kontekście różnorodności kanałów sprzedaży.


 

 


W mojej ocenie kluczowe dla firm zajmujących się handlem online jest dobranie właściwych partnerów biznesowych, którzy zajmą się dostarczaniem i wdrażaniem systemów IT.

W trakcie poszukiwania partnera technologicznego należy zweryfikować jego dotychczasowe realizacje, plany rozwoju dostarczanych narzędzi, a także określić, według jakiej metody będą realizowane zadania.

- Damian Sobaszek, Manager ds. Wdrożeń i Rozwoju Technologii E-commerce


Harmonia w biznesie, czyli co zyskał klient

Wdrożenie systemu Pimcore wraz z dedykowanymi modyfikacjami było dla GT Tomaszek krokiem milowym w kierunku transformacji cyfrowej firmy. Cały proces charakteryzował się wysokim stopniem personalizacji i automatyzacji, co okazało się przełomem w zarządzaniu treścią produktową.

Co zmieniło się po wdrożeniu?

  • Klient może sprawniej zarządzać bazą produktową, w tym wprowadzać nowe produkty oraz zmiany w opisach istniejących pozycji.
  • Dane produktowe są uporządkowane i spójne w każdym kanale sprzedaży, co zwiększa atrakcyjność oferty i sprzyja wyższej konwersji.
  • Zarządzanie danymi zostało scentralizowane – informacje o produktach są przechowywane w jednym systemie, co ułatwia ich gromadzenie i zarządzanie.
  • Informacje o produktach są aktualizowane automatycznie, dzięki czemu klient ma gwarancje, że są zawsze dokładne i rzetelne.
  • Dzięki wsparciu sztucznej inteligencji widocznie zwiększyła się efektywność w przygotowywaniu opisów produktów.
  • Aktualizowanie danych jest szybsze, co pozwala na elastyczne reagowanie na zmiany i efektywne wprowadzanie niezbędnych modyfikacji.
  • Oszczędność czasu i sprawniejszy przepływ informacji zwiększają produktywność całego zespołu.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas