Pobierz bezpłatny raportNarzędzia i wtyczki wspierające rozwój sklepów internetowych.

Wdrożenie i rozbudowa platformy PimCore

GT GROUP TOMASZEK Sp. z o.o. jest dystrybutorem wiodących marek w branży AGD, twórcą sieci Max Kuchnie oraz Max Elektro, a także właścicielem marki Kernau. W ofercie firmy znajduje się ponad 170 marek urządzeń AGD. Firma stale poszerza działalność w zakresie wyposażenia domu.

 

Zadania i cele

Ze względu na szeroką ofertę produktową Galicji, dużą ilość kanałów sprzedaży oraz dostawców konieczne było uruchomienie narzędzia, które pomoże uporządkować i dystrybuować dane do różnych obszarów z unikatowego, scentralizowanego magazynu. W odpowiedzi na potrzeby Klienta zajęliśmy się konfiguracją i rozbudową platformy PimCore.

Zaprogramowane według wymagań Klienta modyfikacje i dedykowane rozszerzenia usprawniły zarządzanie rozbudowaną bazą produktową.
 


 

Dzięki nim system realizuje także funkcje dodatkowe, wykraczające poza standardowe zarządzanie informacją produktową. Pozwala to Klientowi na osiąganie wymiernych oszczędności zarówno czasowych jak i finansowych. Aby jak najlepiej odpowiedzieć na nietypowe potrzeby Klienta, przygotowaliśmy specjalne, dedykowane rozwiązania, tj.:

Zakładki produktowe z podziałem na kategorie

Klient we wszystkich swoich sklepach może zdefiniować różne grupy filtrów dla danej kategorii na podstawie ich cech w dowolnie ustalonej kolejności. To rozwiązanie jest nie tylko intuicyjne i przejrzyste, ale również ułatwia szybkie wprowadzanie nowych produktów i ich atrybutów.

Zarządzanie i edycja danych są możliwe do wykonania automatycznie z poziomu jednego systemu dla różnych kanałów sprzedaży zgodnie z aktualnymi potrzebami Klienta, a wszystkie informacje są właściwie uporządkowane.

Formularz dodawania produktów

Stworzenie pola do założenia produktów umożliwia dodanie towaru z jednego systemu do różnych kanałów sprzedaży jednocześnie. Klient przy użyciu tej funkcji może szybko wprowadzać i edytować dane.

Nowa zakładka po dodaniu produktu nie zostaje usunięta, dzięki czemu w przyszłości można szybko edytować dane pola bądź atrybuty bez przepisywania wszystkiego na nowo, np. wprowadzenie nowego koloru.

Wygląd formularza jest określony szablonowo zgodnie z potrzebami Klienta, przez co wprowadzenie nowości staje się szybkie i intuicyjne. Ponadto, poszczególne pola są przypisane tylko do konkretnych osób, dzięki czemu każdy użytkownik ma swoją określoną rolę w systemie.

Pracownik wypełnia swoją część, a następnie automatycznie przekazuje do wypełnienia kolejnej osobie, nie musząc uzupełniać jej pól. Formularz dodawania produktów zapewnia uporządkowanie wszystkich informacji w jednym miejscu, a cały proces jest odpowiednio zorganizowany i pozwala na zaoszczędzenie czasu.
 

Wysyłka maili z promocjami

Platforma została uzupełniona o dodatkową funkcjonalność, polegającą na generowaniu promocji w oparciu o gotowy szablon. Na podstawie odpowiednio przygotowanych danych w Excelu, Klient ma możliwość wygenerowania grafiki promocyjnej z wszystkimi informacjami produktowymi oraz zdjęciem z bazy dedykowanej danej kategorii.

Ogólny szablon tworzony jest w oparciu o wspomniane dane – każda kolumna ma na nim swoje miejsce. Dzięki temu wygenerowanie grafiki promocyjnej zajmuje kilka sekund. Przygotowaną ofertę Klient może przesłać do określonego odbiorcy bądź grupy mailingowej.

Takie rozwiązanie pozwala nie tylko na zaoszczędzenie czasu pracy grafika (nie ma konieczności tworzenia grafik dla każdej promocji z osobna, główna praca polega na przygotowaniu ogólnego szablonu), ale również na szybszy przepływ informacji o obecnych promocjach w organizacji, jak i poza nią.
 

Importer nowych produktów z walidacją danych

Platforma PIM usprawnia działania w różnych obszarach przedsiębiorstwa – od pracy osób odpowiedzialnych za marketing do product managerów. W celu intuicyjnego wdrożenia nowych produktów opracowany został personalizowany importer z rozszerzoną walidacją.

Na podstawie unikalnego szablonu stworzonego w pliku Excel, Klient ma możliwość zarządzania danymi dotyczącymi nowych produktów. Po właściwym uzupełnieniu pól, następuje import pliku do platformy, gdzie odbywa się walidacja.

Sam proces jest bardziej pogłębiony niż w standardowym module, przez co wyłapanie ewentualnych błędów ma miejsce w momencie wgrania pliku z danymi, a nie w trakcie tworzenia samego produktu.

Jeżeli plik Excel został uzupełniony w sposób prawidłowy, zgodnie z utworzonym szablonem, cały import zostanie przeprowadzony bez przeszkód.

Dzięki temu rozwiązaniu rozszerzenie asortymentu firmy staje się szybsze, a ryzyko umieszczenia błędnego opisu produktowego jest bliskie zeru.
 

Eksporter zasobów produktowych

Aby usprawnić proces przekazywania danych produktowych, zaprojektowany został eksporter poszczególnych zasobów. Po odpowiednim zastosowaniu filtrów, Klient może pobrać potrzebne dane produktowe – od zdjęć po opisy, czy inne załączniki. Każdy z pobranych zasobów trafia do konkretnego folderu opisanego nazwą produktu.

Taka funkcjonalność pozwala na szybkie dostarczanie ważnych informacji do kontrahentów bez konieczności wyszukiwania ich w rożnych systemach czy folderach. Zarządzanie określonymi zasobami odbywa się z jednej bazy danych, co zapewnia oszczędność czasu i wprowadza ład i porządek w obszarze produktowym.
 

Główne korzyści dla Klienta
  • Uporządkowanie danych produktowych,
  • Uatrakcyjnienie prezentacji oferty,
  • Zwiększenie sprzedaży,
  • Oszczędność czasu ,
  • Sprawniejszy przepływ informacji.

     

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas