-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Sprzedaż przez internet? Pewnie, bez problemu. Założyć sklep internetowy? Też niby proste. Ważne jednak jest, jak wykonać te działania poprawnie. Na co zwrócić uwagę i o czym pamiętać, by zauważyli Cię zarówno klienci jak i producenci? By zauważyli Cię w pozytywnym świetle, bo właśnie to w późniejszym etapie przełoży się na Twoje zarobki.
Przygotowaliśmy dla Ciebie listę elementów, które warto przeanalizować i pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć zanim zaczniesz realizować swój pomysł na sklep. Odpowiedz sobie szczerze, a jeśli nie znasz odpowiedzi – zastanów się dłużej nad danym zagadnieniem. Szczegółowa analiza poniższych pytań pozwoli Ci przygotować się do lepszego funkcjonowania w świecie e-commerce.
Oferta sklepu
Kim są Twoi klienci? Jakie są ich potrzeby? Co chcesz im sprzedawać i dlaczego mieliby to kupić od Ciebie? Czy znasz branżę w której chcesz działać i konkurencję, z którą przyjdzie Ci walczyć o klienta?
Współpracownicy
Czy samodzielnie zajmiesz się obsługą sklepu? Czy sam będziesz rozliczał wydatki i przychody? Czy sam będziesz czuwał nad wysyłką, reklamacjami, zwrotami, obsługą klienta? Samodzielnie napiszesz poprawny regulamin sklepu? A może potrzebujesz księgowej, prawnika lub specjalisty ds. obsługi klienta?
Rynek
Czy pamiętasz o dostawcach? Ilu ich masz? Z iloma masz podpisane umowy? Który gwarantuje dostawę zamówionych produktów i zrobi to w np. dwa dni? Gdzie w awaryjnej sytuacji znajdziesz kolejnych, którzy zaoferują Ci produkty w tych samych (lub lepszych) cenach? Jak masz zamiar się z nimi rozliczać (płatność z góry, czy dopiero gdy sprzedasz produkty, które od nich nabyłeś)?
Budżet na start
Czy wiesz ile będzie Cię realnie kosztował sklep internetowy? Jak masz zamiar sfinansować jego uruchomienie? Czy w swoich wyliczeniach uwzględniasz koszt zaprogramowania sklepu, hosting, domenę, koszty promocji itp.? Czy uwzględniasz swój czas, który musisz poświęcić na nawiązanie współpracy z dostawcami, zakup produktów „na start”, wprowadzenie produktów do sklepu?
Oprogramowanie sklepu
Chcesz oferować coś, co można przedstawić w standardowy sposób? Może lepiej będzie zrobić to nietypowo, by podnieść atrakcyjność prezentacji produktu, co wprost wpłynie na wielkość sprzedaży? Czy znasz dostępne na rynku gotowe rozwiązania? Czy musisz kupić je „jakie są” czy pozwalają na wprowadzanie modyfikacji? Czy operator platformy prowadzi potrzebne Ci modyfikacje, czy może musisz na własną rękę szukać pomocy znajomego informatyka lub firmy zajmującej się tworzeniem sklepów internetowych?
Magazyn
Gdzie masz zamiar przechowywać swoje produkty? U siebie, czy w magazynach dostawców? Zamówienia zrealizujesz i wyślesz samodzielnie , czy może zrobi to robić Twój dostawca? Jeśli chcesz to robić sam to czy masz do tego odpowiednie miejsce? Czy jesteś w stanie przewidzieć ile zamówień tygodniowo dostaniesz? Czy wielkość Twojego magazynu uwzględnia taką wielkość sprzedaży? Co zrobisz, jeśli ilość zamówień niespodziewanie wzrośnie kilkukrotnie? Co natomiast, jeśli przez kilka miesięcy nikt nic nie kupi?
Rozliczenia
Jak zamierzasz rozliczać się ze swoimi potencjalnymi klientami? Czy udostępnisz im płatności internetowe? Może Twoje oferta zawiera droższe produkty i warto umożliwić kupującym płatności ratalne? Czy wiesz z jakimi kosztami wiąże się uruchomienie tego typu płatności? A co z płatnością przy odbiorze? Czy zastosujesz faktury papierowe czy elektroniczne?
Dostawa
Jak zamierzasz dostarczać produkty klientom? Wyślesz je pocztą, a może skorzystasz z kuriera lub np. Paczkomatów? Może udostępnisz klientom wszystkie te formy do wyboru? Czy umożliwią Ci one śledzenie przesyłek? Czy jesteś w stanie zagwarantować klientom, że dostaną produkt „na jutro”? Co jeśli okaże się, że dana przesyłka nie dotarła do klienta? Czy wiesz, że musisz zagwarantować klientom możliwość zwrócenia produktu? Jak obsłużysz takie zwroty?
Reklama / Promocja
Jak zamierzasz poinformować potencjalnych klientów o Twoim sklepie? Jak zachęcisz ich do odwiedzenia Twojego sklepu? Planujesz wyróżnić się w wyszukiwarkach? Pozycjonowaniem zajmiesz się sam, a może zlecisz to komuś innemu? A może jakaś akcja reklamowa? Może zaoferujesz na start jakieś zniżki za polecenie Twojego sklepu znajomym? Czy udostępnisz klientom funkcjonalności, które ułatwią im reklamowanie Twoich produktów wśród swoich znajomych? W jaki sposób będziesz się reklamował i docierał do klientów ze swoim produktem?
Prezentacja produktu
Wiesz co znajdzie się w ofercie Twojego sklepu, ale jak będą prezentowane produkty? Czy wiesz, że duża grupa klientów kupuje „oczami”? Jak podkreślisz najważniejsze cechy produktu? Czy pozwolisz klientom na porównywanie produktów między sobą? Co zrobisz by ten sam produkt wyglądał w Twoim sklepie bardziej atrakcyjnie niż w sklepie konkurencji? A może zastosujesz prezentacje video lub interaktywne modele 3D oferowanych przez Ciebie produktów?
Poczucie bezpieczeństwa
Czy Twoim klienci Ci zaufają? Czy patrząc na Twój sklep będą wiedzieć kim jesteś? Czy w łatwy sposób będą mogli znaleźć informację o tym jak i gdzie mogą reklamować towar? Czy udostępnisz im zgodny z zapisami prawa i napisany zrozumiałym językiem regulamin? Czy dostaną od Ciebie gwarancję? Na jak długi okres i jak będziesz rozpatrywał zgłoszenia reklamacyjne? Czy umożliwisz im zadanie pytania dot. sklepu, jego oferty czy wysyłki towarów i w krótkim czasie odpowiadasz na te pytania? Czy umożliwisz im wyrażanie swojej opinii na temat sklepu, jego obsługi czy konkretnych produktów?
Autor
Anna Wolanin
Od 2007 roku związana z Ideo jako kierownik projektów. Na co dzień zajmuje się doradztwem i wdrażaniem projektów z zakresu e-biznesu, ze szczególnym naciskiem na platformy dedykowane z grupy e-commerce. W swoim portfolio ma wiele platform sprzedażowych (zarówno B2C jak i B2B) oraz projektów wspomagających dla e-commerce w postaci konkursów lub programów lojalnościowych. Prowadziła projekty między innymi dla takich firm jak Nestlé Polska S.A., Liberty Motors Sp. z o.o., Meble.pl S.A. czy Grupa Motogen.
Publikacja w: MamStartup.pl, 01.10.2013
Może zainteresują Cię także
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności