-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Przedstawiciele handlowi w codziennej pracy spotykają się z wieloma mniejszymi lub większymi wyzwaniami. Rosnące koszty wynikające z prowadzenia działalności, opóźnienia w łańcuchu dostaw czy niestabilna sytuacja na rynku, to tylko niektóre z nich. Jak rozwiązać te problemy, osiągając w tym samym czasie dodatkowe korzyści? Jakiego rodzaju system informatyczny może tu służyć pomocą?
Na wyzwania pojawiające się każdego dnia nakładają się problemy wewnętrzne, wśród których najbardziej daje się chyba we znaki chaos organizacyjny. Wynika on zazwyczaj ze zbyt szerokiego zakresu obowiązków oraz liczby zadań nakładanych na pracowników działu sprzedaży. Są one powiązane zarówno ze zdobywaniem zamówień (stały kontakt z klientami, organizacja promocji, ofertowanie), ich realizacją (wszystkie etapy przygotowania produktu do wysyłki), jak i stałą aktualizacją danych sprzedażowych (informacje o towarach, cenach, stanach magazynowych, promocjach itd.).
W celu ułatwienia sobie funkcjonowania w biznesie, przedsiębiorcy podejmują działania zacieśniające współpracę z dostawcami produktów czy usług. Pozwala to chociaż w jakimś stopniu upłynnić przebieg procesów biznesowych związanych z obsługą zamówień. Nierzadko umożliwia uzyskanie korzystniejszych warunków handlowych oraz zabezpieczenie się przed nieplanowanymi zmianami czy wręcz przerwami w łańcuchu dostaw. Niestety nieprawidłowo zorganizowana współpraca z dostawcami nie tylko nie rozwiąże wszystkich problematycznych aspektów, lecz niekiedy może wręcz generować kolejne...
W wielu firmach wdrażane są rozwiązania informatyczne wspomagające zarządzanie nimi. Oznacza to, że każde współpracujące z nimi przedsiębiorstwo może wykorzystywać inny system informatyczny. Nierzadko wymusza to konieczność ręcznego wdrażania stałej aktualizacji danych pochodzących z różnych, nie zawsze skorelowanych ze sobą systemów. Wprowadzanie nowych faktur, zamówień, aktualizacje katalogu produktów (w tym opisów i cen) czy ocena stanów magazynowych dostawców jest bardzo żmudnym i czasochłonnym zajęciem. W takiej sytuacji planowane przy zacieśnianiu współpracy korzyści mogą tak naprawdę przerodzić się w kolejne problemy.
Błędne funkcjonowanie procesów powodujące przestoje w magazynie, nieterminowe dostawy, prowadzą do powstawania dodatkowych problemów z niską dbałości o jakość wysyłki towarów. W takiej sytuacji pojawia się realne ryzyko utraty nie tylko dostawców ale i klientów. Czy można ograniczyć lub wyeliminować żmudną pracę związaną z aktualizacją danych, jednocześnie zachowując porządek informacji i w dokumentach? Czy możliwe jest przerzucenie zaangażowania pracowników z obsługi systemów na obsługę klientów? Czy w efekcie możliwe jest zwiększenie uwagi, jaką firma okazuje klientom bez konieczności zrezygnowania i z innych jej działań? Na szczęście zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla klientów – okazuje się, że tak.
B2B + e-commerce
Rozwiązania B2B to rozbudowane systemy sprzedażowe. Ich głównym zadaniem jest konsolidacja biznesów poprzez integrację systemów informatycznych, współpracujących ze sobą przedsiębiorstw. Efektem takiego połączenia jest rozbudowana platforma informatyczna, operująca w głównej mierze na gromadzeniu informacji i dokumentów, które są przedmiotem współpracy biznesowej. Z perspektywy efektywności, oznacza to bardzo duże odciążenie pracowników. Jednokrotnie wypełnione dane i dokumenty nie muszą być ponownie wprowadzane, ponieważ następuje ich automatyczne przekierowanie do stosownych systemów kontrahentów.
Następnym atutem tego typu rozwiązań jest automatyczne generowanie się dokumentów (np. ofert, umów, faktur) po ewentualnym zaakceptowaniu przez pracownika. Jakiekolwiek zmiany dokonane w przyszłości przez partnerów (np. aktualizacja cennika czy nowo przyznany rabat), mogą zostać automatycznie uwzględnione przy realizacji dalszych procesów biznesowych. Co szczególnie ważne, stosunkowo łatwo można dołączyć do takiej platformy następnych kontrahentów.
Prawidłowo zaprojektowana platforma B2B może w dużym stopniu zautomatyzować większość powtarzających się operacji, odciążając tym samym pracowników. Jest to również rozwiązanie niewymagające specjalistycznej wiedzy informatycznej. Poprzez to pracownicy mogą w pełni skoncentrować się na realizacji poszczególnych etapów każdego zamówienia, tym samym podnosząc poziom obsługi klientów. Docelowo wpływa to na zwiększenie ich skłonności do ponownych zakupów.
Większa sprzedaż dzięki technologii
Platforma B2B połączona ze sklepem internetowym może oferować internautom bieżącą ofertę firmy wzbogaconą np. o:
- Dostępność produktów uwzględniającą stany magazynowe firmy i jej dostawców
- Czas dostawy uwzględniający terminy ewentualnych dostaw od kontrahentów
- Ceny wliczające marże oraz rabaty, które wynikają z umów z poszczególnymi kontrahentami
- Ceny uwzględniające rabaty, które przysługują danemu użytkownikowi sklepu internetowego
Poprzez integrację z systemem finansowo-księgowym zaraz po zakupie towaru może nastąpić bezobsługowe generowanie oraz wysyłka faktur, śledzenie terminowości zapłat, przypominanie o zaległościach, czy nawet automatyczne przekazywanie przeterminowanego tematu do windykacji. W odniesieniu do współpracy z dostawcami można mówić również o bezobsługowych płatnościach za zamówione towary i automatycznym rozliczaniu księgowym.
Łączenie platformy z systemami magazynowymi umożliwia prezentację kompletnej listy produktów, razem z określonym statusem ich dostępności w magazynach dostawców (uwzględniając wielu alternatywnych dostawców danego produktu), co tym samym umożliwia skuteczne przewidywanie oraz kontrolę terminu dostaw oraz realnych kosztów związanych z zakupem produktów.
Standardowe kontakty z kontrahentami (telefoniczne i faksowe zapytania, zamówienia, potwierdzanie stanu realizacji zamówienia itd.) sprawnie zastąpić może elektroniczna baza kooperantów. W znacznym stopniu ogranicza to ilość czasu niezbędnego pracownikom do obsługi tego typu procesów.
Dzięki systemom, które wykorzystują dane odnoszące się do indywidualnych preferencji klientów końcowych, dostępne jest bezobsługowe weryfikowanie ich opinii oraz rekomendowanie następnych zamówień czy organizacja dedykowanych promocji (w postaci np. spersonalizowanego newslettera, kampanii bannerowej, która dociera bezpośrednio do osób zainteresowanych danym produktem czy wiadomości SMS).
Systemy analityczne, osadzone w platformie umożliwiają rzetelną oraz skuteczną identyfikację ewentualnych problemów i zagrożeń, o wiele wcześniej niż podczas tradycyjnej weryfikacji, co pozwala na wczesną eliminację ich źródła i minimalizowanie negatywnych efektów, jakie mogą spowodować.
Poprzez wdrożenie zautomatyzowanej platformy B2B mocno zintegrowanej z procesami biznesowymi mającymi miejsce w firmie, pracownicy mają większą ilość czasu na pozyskiwanie nowych klientów, lepszą jakościowo obsługę zamówień, organizowanie promocji, a co za tym idzie – zwiększanie obrotów firmy. Nie bez znaczenia (a może nawet najważniejszy) jest pozytywny odbiór przedsiębiorstwa w oczach klientów, którzy poprzez rzetelną informację na bieżąco wiedzą, jaki jest status ich zamówienia i dzięki temu są w stanie dokładnie zaplanować termin dostawy zamówionego towaru. Jest to tym bardziej ważne teraz, gdy większość decyzji zakupowych podyktowana jest poleceniem od znajomych.
Dobra podstawa – analiza potrzeb
By osiągnąć tego typu efekt, konieczne jest jednak szczegółowe analizowanie potrzeb i oczekiwań klienta (oraz jego klientów), poprzedzające etap projektowania i wdrożenia. Wówczas na podstawie tego typu analizy zaprojektowane zostaną narzędzia użyteczne oraz podnoszące efektywność pracy.
Autor
Łukasz Szymański
Z branżą związany od 2003 r. Doświadczenie zdobywał projektując serwisy internetowe jako freelancer. Od 2006 r. pracuje w firmie Ideo Sp. z o.o., która łączy kompetencje Agencji Interaktywnej i Internet Software House. Początkowo kierował projektami, obecnie odpowiada za kontakty z klientami i budowanie kompleksowych strategii związanych z obecnością firm w Internecie. Pozwala mu to często zastanawiać się „co by było gdyby…” w internetowej rzeczywistości. Członek Zarządu VII oraz VIII Kongresu PR. Trochę szkoli, trochę mówi, trochę też pisze na temat szeroko pojętego „bycia marek” on-line. Brał udział w projektach realizowanych m.in. dla: Raiffeisen Bank Polska S.A., Nestlé Polska S.A., D-LINK Europe Ltd., BPH TFI S.A., Commercial Union PTE S.A.
Publikacja:
e-PROFIT, nr 10/2013
Może zainteresują Cię także
Chcesz założyć sklep? Zapytaj siebie...
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności