Badania użyteczności

„Użyteczność to najprościej mówiąc, komfort korzystania ze strony lub aplikacji.”

Dzięki odpowiednio przeprowadzonym badaniom można określić obszary stwarzające użytkownikom problemy. Obniżają one efektywność i utrudniają korzystanie z zasobów serwisu. Musimy pamiętać o oczekiwaniach współczesnego internauty – ich niespełnienie jest przyczyną przechodzenia na strony wygodniejsze w obsłudze.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Kierownik Projektów Marketingowych
Darmowa konsultacja

Wyniki badań użyteczności są skarbnicą wiedzy o zachowaniach internautów. Wnioski uzyskane w drodze badań, znacznie wychodzą poza perspektywę praktyczności, uwzględniając aspekt psychologiczny.

Współczesny użytkownik internetu jest niecierpliwy. Jego potrzebę informacji ogranicza czas i stopień trudności. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek trudności w obsłudze odwiedzanego serwisu użytkownik skłonny jest do niezwłocznego przejścia na wygodniejsze w obsłudze strony. Właściwie przeprowadzone badania i trafna interpretacja wyników pomaga określić problematyczne obszary strony, sklepu internetowego czy aplikacji. Poprawa problematycznych elementów jest o tyle konieczna, że konsekwencją nawet z pozoru niewielkich zaniedbań w tym zakresie będzie obniżenie efektywności serwisu. To z kolei prowadzi do utrudnienia w czerpaniu z jego możliwości.

Korzystanie z szerokiego wachlarza technik pozwala nam wykonywać wnikliwe analizy serwisów, wyciągać odpowiednie wnioski i proponować Klientom konkretne rozwiązania. Pomagamy projektować od podstaw w pełni funkcjonalne i intuicyjne strony, ale także modernizować już istniejące.

Jak to robimy?

Przygotowujemy precyzyjne oceny eksperckie oparte na analizach porównawczych serwisu ze stronami konkurencji i liderów branży. Analiza strony pod kątem użyteczności to źródło cennej wiedzy o aktywności i potrzebach użytkowników. Pokazuje miejsce, z którego przeszli na stronę, motywacje skłaniające do określonych poszukiwań, najbardziej interesujące ich punkty w witrynie i czas spędzony na przeglądaniu poszczególnych elementów. Pozyskanie tych informacji jest niezbędne do stworzenia projektu strony internetowej, która będzie urzeczywistniała faktyczne potrzeby użytkowników. Wykorzystujemy jedno z najlepszych na rynku narzędzi, którym są testy A/B. Ich wyniki pozwalają sprawdzić użyteczność strony internetowej w obszarach takich jak, chociażby układ informacji czy budowa elementów koszyka zakupowego. To użytkownicy testów sprawdzają przygotowane warianty strony, wybierając ich zdaniem optymalny. Testy A/B przyczyniają się do zwiększenia wartości koszyka zakupowego i zaangażowania użytkowników, którego efektem jest konwersja.

Dla e-commerce oferujemy cały wachlarz usług w zakresie badań użyteczności. Optymalizujemy sklepy internetowe poprzez prowadzenie testów multiwariacyjnych, takich jak wspomniane testy A/B. Wykonujemy badania użytkowników odwiedzających witrynę pod kątem ich liczby i zachowań. Specjalizując się w tworzeniu rozwiązań dla sklepów internetowych, jesteśmy w stanie przygotować dla naszych Klientów nowe sposoby generowania sprzedaży. Wiemy również, jak istotne znaczenie dla konwersji ma prędkość strony oraz wyeliminowanie nawet najmniejszych nieprawidłowości oddziałujących na jej funkcjonowanie. Dlatego też wdrażamy narzędzia, które zbadają zarówno szybkość, jak i poprawność działania strony.

Co zyskujesz?

Decydując się na badania użyteczności, zyskujesz internautów zadowolonych, którzy z dużą dozą prawdopodobieństwa będą regularnie powracać na stronę. To z kolei przekłada się na ilość składanych zamówień, których konsekwencją jest wzrost zysków firmy.

Z perspektywy użytkownika, strona będzie wygodniejsza w obsłudze i łatwiejsza w poszukiwaniu istotnych dla niego informacji. Uatrakcyjnienie poszczególnych elementów znacząco wydłuży czas, jaki użytkownik spędza na przeglądaniu strony. Jak pokazuje nasze doświadczenie, płynność w przechodzeniu przez poszczególne podstrony maksymalizuje wygodę korzystania z serwisu. Satysfakcja użytkownika ma swoje przełożenie w zwiększeniu przewagi konkurencyjnej firmy. Internauta z pewnością chętniej będzie korzystał ze strony funkcjonalnej, czyli takiej, która płynnie przeprowadzi go przez etapy jego poszukiwań.

Badania użyteczności przeprowadzone we właściwym czasie (np. podczas planowania struktury nowego serwisu) pozwolą odpowiednio wcześnie wykryć błędy. To z kolei zaoszczędzi środki i czas pracy na późniejszych etapach.

Co oferujemy?

  • Przeprowadzamy audyt UX pod kątem analizy poszczególnych elementów strony, potrzeb użytkowników i dobrych praktyk użyteczności – strona internetowa jest analizowana kompleksowo, tak by móc wyciągnąć wnioski na podstawie wszystkich czynników oddziałujących na jej funkcjonalność.
  • Korzystamy z najskuteczniejszych rozwiązań do badania użyteczności stron i sklepów internetowych i wdrażamy rozwiązania usprawniające witrynę. Dodatkowo optymalizujemy konwersję (w tym sprzedaż) tak, by w całości wykorzystać efektywność strony – wynikiem naszej działalności jest jej znaczący wzrost.
  • Udoskonalamy funkcjonalności strony, czyli jej elementy i nawigację na bazie doświadczeń użytkownika – tylko na tej podstawie może powstać strona, której oczekuje potencjalny klient czy odbiorca oferowanych treści (np. czytelnik bloga).
  • Przygotowujemy makiety stron, łącząc cel biznesowy naszego Klienta z aspektem wizualnym witryny – zawsze podczas współpracy uwzględniamy zdanie i potrzeby właściciela strony. Dialog jest nieodłączną częścią wszystkich naszych usług.
  • Już od pierwszych działań gwarantujemy Klientom stały kontakt z naszymi specjalistami i raportowanie prac, czyli pełny wgląd we wszystkie etapy zlecenia.

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas