Google Ads

"Reklama Google Ads zapewnia dobrą widoczność marki w tych miejscach w sieci, w których przebywają Twoi potencjalni klienci."

Korzystanie z systemu płatnych reklam Google Ads to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie ruchu, konwersji oraz sprzedaży. W ramach kampanii tworzone są skuteczne komunikaty reklamowe, które mają na celu realizację założeń biznesowych klientów. 

"Reklama Google Ads zapewnia dobrą widoczność marki w tych miejscach w sieci, w których przebywają Twoi potencjalni klienci."

Korzystanie z systemu płatnych reklam Google Ads to jeden z najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie ruchu, konwersji oraz sprzedaży. W ramach kampanii tworzone są skuteczne komunikaty reklamowe, które mają na celu realizację założeń biznesowych klientów. 

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Dyrektor działu Marketingu Internetowego
    Darmowa konsultacja

    Google Ads – czym jest?

    Google Ads (daw. Google AdWords) to jedna z najskuteczniejszych form reklamy w sieci. Korzystając z niej, można reklamować swoją stronę nie tylko w wyszukiwarce Google, ale też w sieci reklamowej, która zrzesza m.in. serwisy internetowe oraz aplikacje.

    W systemie można tworzyć różne formaty reklam (m.in. tekstowe, displayowe oraz wideo), a następnie korzystać z nich np. do promowania oferty swojego e-sklepu.

    Każda kampania reklamowa w Google Ads jest prowadzona w określonym celu. W przypadku reklam produktowych celem może być m.in. zwiększenie sprzedaży oraz konwersji. Do innych celów zaliczyć można zwiększenie ruchu na stronie czy zwiększenie liczby interakcji użytkowników z marką. 
     

    Dlaczego warto inwestować w Google Ads? 


    Jednym z powodów, dla których warto inwestować w Google Ads, jest fakt, że w Polsce z wyszukiwarki Google korzysta ponad 90 % użytkowników. To daje możliwość dotarcia z komunikatem reklamowym do bardzo dużej grupy docelowej.

    Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu narzędzia jakim jest Google Analytics, (Universal Analytics lub Google Analytics 4) reklamy tworzone w systemie Google Ads podlegają ścisłej analizie, co ma wpływ na skuteczną optymalizację kampanii, a w konsekwencji również na ich efektywność.

    Kolejnym atutem reklam Google Ads jest również to, że na prowadzenie kampanii można przeznaczyć właściwie dowolną kwotę. W kwestii budżetu należy wspomnieć także o tym, że pieniądze z niego są pobierane jedynie w momencie, gdy użytkownik postanowi kliknąć wyświetloną reklamę. Odpowiednio przygotowana i stale monitorowana kampania, to gwarancja osiągnięcia zakładanych celów biznesowych. 
     

    Reklamy Google Ads – dlaczego są tak skuteczne? 


    Istnieje kilka czynników, które mają wpływ na skuteczność reklamy w ekosystemie reklamowym Google Ads. Pierwszym z nich jest umiejscowienie reklamy, która wyświetla się użytkownikom korzystającym z jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie. To właśnie tam większość internautów szuka informacji na temat interesujących ich produktów lub usług.

    Reklamując się w Google Ads, można szybko dotrzeć do potencjalnych klientów. W tym celu można użyć m.in. linków sponsorowanych, za sprawą których po wpisaniu przez użytkownika danej frazy w wyszukiwarkę, wyświetli mu się tekst reklamowy, który będzie różnił się od organicznych wyników wyszukiwania jedynie niewielkim podpisem „reklama”. Większość użytkowników traktuje jednak takie komunikaty tak, jak naturalne wyniki organiczne. 

    Co jeszcze wpływa na wysoką skuteczność Google Ads?

    • Szerokie możliwości kierowania kampanii
      W Google Ads użytkownicy mają wiele możliwości targetowania komunikatów reklamowych. Mogą kierować je np. ze względu na lokalizację lub też do osób, które wcześniej odwiedziły witrynę, ale z jakiegoś powodu nie dokonały zakupu (remarketing).

      Targetowanie może być przeprowadzone także ze względu na zainteresowania użytkowników, ich demografię lub typ urządzenia, z którego korzystają. Domyślnym sposobem targetowania jest jednak kierowanie reklam z wykorzystaniem słów kluczowych.
       
    • Szybkość 
      Reklama w Google Ads zaczyna działać właściwie tuż po uruchomieniu kampanii, dzięki czemu nie trzeba długo czekać na jej efekty. System daje także możliwości, dzięki którym można szybko reagować na zmienne (np. na zmieniający się popyt na dany produkt), co pozwala maksymalizować efekty. Dla reklamodawców ważne jest również to, że kampania może zostać zatrzymana w każdym momencie.
       
    • Zasięg
      Zasięg reklam w Google Ads należy odnieść zarówno do sieci wyszukiwania, jak i do sieci reklamowej Google. Ze względu na bardzo dużą liczbę użytkowników, w sieci wyszukiwania można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Trzeba jednak pamiętać o odpowiednim targetowaniu, dzięki któremu reklamy będą skuteczne.

      Podobnie jest w sieci reklamowej (tj. w witrynach partnerskich Google), gdzie można wyświetlać klientom banery oraz korzystać z innych form reklamowych. Tutaj także istnieje możliwość kierowania kampanii do wybranych grup docelowych, w których mogą znajdować się użytkownicy potencjalnie najbardziej zainteresowani zakupem lub skorzystaniem z usług.
       
    • Mierzalne efekty
      Google Ads daje użytkownikom szerokie możliwości analityczne, za sprawą integracji konta reklamowego z Google Analytics. Dzięki takiemu połączeniu można uzyskać dostęp do szczegółowych danych na temat przebiegu prowadzonych kampanii.

      Takie dane umożliwiają precyzyjną optymalizację komunikatów reklamowych, gdyż pokazują szereg wskaźników, dzięki którym można nie tylko obserwować zmiany (np. po wdrożeniu nowej strategii), ale też szybko modyfikować działania, w celu maksymalizacji efektów.

    Google Ads – dostępne formaty reklamowe

    Jak reklamować się w Google Ads? Można wykorzystać w tym celu różne formaty reklamowe. Zawsze pomagamy klientom w ich doborze, tak aby odpowiadały na potrzeby marki, były dopasowane do jej wizerunku i przedstawiały jej ofertę w najkorzystniejszy sposób. Wyróżnia się kilka podstawowych formatów reklamowych:

    • Reklama tekstowa – to reklama w postaci linku sponsorowanego. Użytkownicy wyszukiwarki widzą ją ponad lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania w Google oraz na stronach, które korzystają z mechanizmów tej wyszukiwarki. Reklamy tekstowe odpowiadają na bieżące potrzeby użytkowników, gdyż wyświetlają się tuż po tym, gdy w wyszukiwarkę zostanie wpisana fraza dotycząca produktu lub usługi. Reklama w formie wyniku wyszukiwania zwiększa szanse na to, że klient zechce skorzystać z oferty. Co istotne – jest rozliczana w modelu PPC, dzięki czemu płacimy za nią jedynie wtedy, gdy użytkownik przejdzie na naszą stronę, a nie wówczas, gdy tylko wyświetli reklamę.
       
    • Reklama graficzna – to reklama wyświetlana w sieci Google Display Network. W tym typie reklamy wykorzystuje się banery, których kliknięcie przenosi użytkowników do witryny z reklamowaną ofertą. W zakresie reklam graficznych można wybrać np. reklamę elastyczną, dynamiczną lub w formie lightboxów. W tym typie reklam liczy się odpowiednie CTA, które zachęci użytkowników do odpowiedniej reakcji. Reklama graficzna dobrze sprawdza się m.in. w przypadku remarketingu.
       
    • Reklama video – ten typ kampanii umożliwia wyświetlanie reklam np. w serwisie YouTube, dzięki czemu można dotrzeć z ofertą do szerokiego grona użytkowników. YouTube jest drugą najpopularniejszą platformą społecznościową na świecie, a dodatkowo filmy z serwisu często są udostępniane przez użytkowników także na innych stronach, co również przekłada się na zwiększenie zasięgów. Kampanie video dają możliwość precyzyjnego targetowania, np. z wykorzystaniem informacji wynikających z danych lokalizacyjnych oraz demograficznych.
       
    • Reklama w Gmail – inaczej Gmail sponsored Promotions (GSP). Reklamy tego typu są wyświetlane na karcie „oferta” lub „społeczności” w widocznym miejscu, gdyż tuż na górze skrzynki odbiorczej. Użytkownik poczty widzi więc reklamę nad otrzymanymi wiadomościami (komunikat wygląda, jak prawdziwy mail, jednak wyświetla się z nazwą reklamodawcy). Istnieje możliwość połączenia GSP z Google Analytics oraz Google Ads, dzięki czemu można śledzić konwersje i badać efektywność wybranej strategii reklamowej.
       
    • Kampanie produktowe
      To szczególny typ kampanii przeznaczony głównie dla firm z branży e-commerce. Kampanie prowadzone w Zakupach Google potrafią znacznie zwiększyć ruch w sklepach internetowych. Ten typ reklamy to graficzne przedstawienie produktu, wraz z informacjami, takimi jak nazwa oferującej go firmy oraz cena. Kampanie produktowe są prowadzone z użyciem Google Merchant Center.

    Jak prowadzimy kampanie Google Ads?

    Od wielu lat realizujemy skuteczne kampanie Google Ads dla naszych klientów. Osiągamy cele, takie jak zwiększenie sprzedaży i poprawa konwersji, przy optymalizacji kosztów kampanii.

    Precyzyjnie targetujemy grupy docelowe, dzięki czemu docieramy do klientów najbardziej zainteresowanych ofertą reklamodawcy. Zapewniamy kompleksową obsługę Google Ads. Stale monitorujemy nasze działania i optymalizujemy kampanie, aby uzyskać wymierne efekty. Nasi klienci regularnie otrzymują raporty, dzięki którym na bieżąco śledzą wyniki. Sami również otrzymują dostęp do panelu Google Ads, z poziomu którego mogą w dowolnym momencie wstrzymać kampanię lub ją uruchomić. Za sprawą tego mają stałą kontrolę nad wykorzystaniem budżetu reklamowego, czasem trwania poszczególnych kampanii oraz harmonogramem wyświetlania reklam.

    Realizujemy wszystkie formaty reklam, jakie są dostępne w Google Ads. Przygotowujemy zarówno proste reklamy tekstowe, jak i złożone kampanie produktowe. Typ reklam zawsze dobieramy do rodzaju działalności firmy, a także do skali jej działania oraz do konkretnej grupy docelowej.

    Stale mierzymy skuteczność prowadzonych kampanii, a w razie potrzeby modyfikujemy podejmowane działania. Na rzecz klientów pracuje zespół doświadczonych specjalistów, którzy przygotowują skuteczne strategie kampanii Google Ads, za sprawą których dochodzi do zwiększenia konwersji i sprzedaży, przy efektywnym wykorzystaniu środków przeznaczonych na promocję.

    Ważną częścią działań, które możemy podjąć w związku z prowadzeniem kampanii, jest audyt konta Google Ads. To proces, dzięki któremu jesteśmy w stanie ocenić skuteczność oraz konfigurację kampanii prowadzonych na rzecz klienta. Audyt pozwala zidentyfikować obszary, które mogą wymagać optymalizacji.

    Audyt konta Google Ads

    Głównym wyznacznikiem sukcesu w prowadzeniu kampanii Google Ads jest ich skuteczność. Efektywna reklama to ta, która realizuje cele biznesowe danej firmy. Tworzenie tego typu reklam wymaga odpowiedniej strategii. Tę można stworzyć m.in. na podstawie analizy, w postaci audytu konta Google Ads.

    Oferujemy kompleksowy audyt, dzięki któremu sprawdzamy funkcjonowanie konta reklamowego. Na bazie wyników analizy tworzymy skuteczne reklamy, badamy wyniki kampanii i poprawnie zliczamy konwersje.

    W ramach audytu badamy poprawność wdrożonych rozwiązań, konfigurujemy narzędzia i analizujemy strukturę kampanii, a w tym m.in. trafność wykorzystywanych słów kluczowych. Sprawdzamy poprawność językową reklam, wskaźniki CTR oraz elementy, które mają wpływ na wzrost atrakcyjności komunikatu reklamowego dla odbiorców. Po przeprowadzeniu audytu wydajemy zalecenia zmian, których wdrożenie może przynieść wymierne efekty.

    Audyt powinien być działaniem cyklicznym. Warto przeprowadzić go zarówno przed, jak i w trakcie trwania kampanii. Takie podejście zapewni bieżące monitorowanie przebiegu prowadzonych działań, a w razie potrzeby pozwoli zastosować rozwiązania usprawniające i zwiększające efektywność kampanii.
     

    Dlaczego warto zdecydować się na audyt konta Google Ads?

    W wyniku audytu będzie można dokładnie zweryfikować rozwiązania wykorzystywane w trakcie prowadzenia kampanii. To ważne zwłaszcza w momencie, gdy środki przeznaczane na reklamę są duże, a efekty wizerunkowe i biznesowe nie są wymierne. W wyniku audytu będzie można przeprowadzić stosowną optymalizację i efektywniej zarządzać budżetem przeznaczonym na reklamę. Klienci, którzy zdecydują się na przeprowadzenie audytu, mogą być pewni, że wykryjemy i rozwiążemy problemy utrudniające skuteczne promowanie firmy za pośrednictwem Google Ads.
     

    Jak przeprowadzamy audyt?

    Zaczynamy od zweryfikowania tego, czy konto zostało połączone z innymi ważnymi w kontekście Google Ads narzędziami, takimi jak m.in. Google Analytics. Następnie określamy poprawność wdrożonych kodów śledzących (np. kodu remarketingu dynamicznego) Google Analytics i Google ADS.

    Zajmujemy się także konfiguracją harmonogramu wyświetlania poszczególnych komunikatów reklamowych oraz konfiguracją grup docelowych. Ważną częścią audytu jest również analiza struktury konta oraz kampanii reklamowej. Badamy także poprawność mierzenia konwersji i skuteczność kampanii pod kątem czynników, takich jak np. lokalizacja użytkownika.

    Skupiamy się również na frazach kluczowych, przeprowadzając m.in. analizę słów wykluczających. Podejmujemy szereg działań, dzięki którym jesteśmy w stanie określić, czy prowadzona kampania zrealizuje zamierzone cele, takie jak np. zwiększenie ruchu w witrynie, wzrost świadomości o marce wśród klientów, czy np. efektywniejsza sprzedaż produktów lub usług.

    Remarketing Google Ads

    Kampanie remarketingowe opierają się na tworzeniu reklam (np. tekstowych lub graficznych), których celem jest przypomnienie użytkownikom np. o ofercie, z którą mieli już kontakt w przeszłości.

    Skuteczny remarketing pozwala dotrzeć do klientów, którzy z jakichś powodów zrezygnowali np. z zakupu produktu, dokonania subskrypcji, czy kontaktu z firmą, mimo że wykazywali taką chęć. Nie bez powodu, reklamy remarketingowe czasami nazywa się także reklamami śledzącymi. Wszystko za sprawą narzędzia, dzięki któremu można zbierać dane o użytkownikach danej witryny. Mowa o Google Analytics, czyli narzędziu, które niemal zawsze łączymy z kontem Google Ads u naszych klientów. Na bazie danych otrzymanych dzięki oprogramowaniu, przygotowujemy i konfigurujemy skuteczne kampanie remarketingowe
     

    Jak prowadzimy kampanie remarketingowe?

    Przygotowując kampanie remarketingowe w Google Ads, zaczynamy od skonfigurowania źródła danych o korzystających z danej witryny użytkownikach. W tym celu odpowiednio dostosowujemy stronę do działań remarketingowych, dodając do niej tag Google Ads. Po otagowaniu witryny tworzymy komunikaty reklamowe, które są kierowane do użytkowników należących do poszczególnych kategorii list remarketingowych.

    Jak kierujemy kampanie remarketingowe?

    • Wykorzystujemy m.in. cross-selling oraz up-selling. W ramach cross-sellingu reklama „podąża” za użytkownikami, którzy dopiero skorzystali z oferty danej strony i przedstawia im podobne produkty, które mogą być zgodne z ich potrzebami lub zainteresowaniami. Up-selling to natomiast wyświetlanie reklam klientom, którzy dokonali zakupu w przeszłości, a celem prezentowanego komunikatu jest przypomnienie im o ofercie firmy.
       
    • W naszych działaniach wykorzystujemy także remarketing podstron i remarketing porzuconych koszyków. W ramach remarketingu podstron dostosowujemy treść komunikatu do zawartości np. strony konkretnej kategorii w witrynie, z której skorzystał użytkownik. Stosując remarketing porzuconych koszyków docieramy z kolei do tych odbiorców, którzy byli blisko sfinalizowania transakcji w e-sklepie, ale ostatecznie do tego nie doszło.

    Remarketing – rodzaje

    Prowadzimy zróżnicowane kampanie remarketingowe, których rodzaj zawsze dopasowujemy do celu, jaki chce osiągnąć nasz klient. W naszej codziennej pracy wykorzystujemy m.in.:

    • Remarketing standardowy – to komunikat, który użytkownik widzi po opuszczeniu promowanej witryny, korzystając z innych witryn lub aplikacji zrzeszonych w sieci reklamowej Google. Dzięki niemu jesteśmy w stanie przedłużyć ścieżkę zakupową klienta i zachęcić go np. do ponownego odwiedzenia strony, w celu sfinalizowania zakupu produktów.
       
    • Remarketing dynamiczny – to szczególny rodzaj komunikatu reklamowego, który wykorzystuje dane z pliku Feed (specjalny plik, którego implementacja odbywa się w w Google Merchant Center). Reklamy w zakresie remarketingu dynamicznego są tworzone automatycznie. Odbiorcy, który może stać się potencjalnym klientem, wyświetlane są komunikaty graficzne, przedstawiające produkty, którymi interesował się w trakcie korzystania z witryny.
       

    Czym remarketing dynamiczny różni się od standardowego remarketingu?

    Remarketing dynamiczny jest przeznaczony głównie dla e-commerce, podczas gdy standardowego remarketingu można używać niemal dla wszystkich rodzajów stron internetowych. Kluczową różnicą jest także kwestia automatyzacji.

    W klasycznym remarketingu, komunikaty reklamowe (np. treści i grafika) muszą zostać przygotowane odpowiednio wcześniej, w trakcie gdy proces tworzenia reklam w remarketingu dynamicznym jest w pełni zautomatyzowany. Działania z zakresu remarketingu dynamicznego są też bardziej indywidualne. Oznacza to, że przekaz reklamowy jest wyświetlany jednostkowym użytkownikom, w trakcie gdy w klasycznym remarketingu reklamy są kierowane do poszczególnych grup docelowych.

    Jakie jeszcze rodzaje remarketingu wykorzystujemy w swojej pracy?

    • Remarketing wideo – prowadzimy remarketing w serwisie YouTube, a także w wyszukiwarce na podstawie aktywności odbiorców w serwisach wideo. Listy remarketingowe tworzymy na podstawie informacji o tym, jakie działania podjęli użytkownicy (np. jakie filmy obejrzeli, czy które kanały odwiedzili).
       
    • Listy marketingowe dla reklam w wyszukiwarce – dzięki temu rodzajowi remarketingu, wyświetlamy reklamy osobom, które skończyły korzystać z danej strony internetowej, ale wciąż używają wyszukiwarki lub korzystają z witryn partnerów zrzeszonych w sieci wyszukiwania. Wykorzystujemy RLSA, dzięki czemu stawki poszczególnych fraz kluczowych są odpowiednio dopasowywane do odbiorców, pogrupowanych na konkretnych listach remarketingowych.
       
    • Remarketing z wykorzystaniem bazy adresów e-mail – to tzw. remarketing kierowany na listę użytkowników danej witryny. Każdy użytkownik, który jest zalogowany i korzysta np. z Gmaila, YouTube, czy innych usług Google może zobaczyć w jednym z tych miejsc przekaz reklamowy danej marki. To jeden z tych rodzajów remarketingu, który wpływa nie tylko na wzrost świadomości marki wśród klientów, ale także na wzrost konwersji.

    Kampanie remarketingowe – zalety

    Jedną z głównych korzyści płynących z remarketingu jest zwiększenie sprzedaży. Zalet jest jednak znacznie więcej, a należy do nich m.in.: 

    • Budowa świadomości marki – dzięki remarketingowi, kontakt użytkownika ze stroną nie kończy się w momencie, w którym postanowi on ją opuścić. W zależności od wybranego rodzaju kierowania kampanii przekaz reklamowy marki dociera do odbiorców w różnych miejscach. 
       
    • Reklamy emitowane, w trakcie trwania procesu zakupowego – dzięki korzystaniu z reklam „śledzących” ruchy osoby, która wyraziła chęć skorzystania z usług, ale jeszcze nie sfinalizowała transakcji, można zachęcić ją do tego, aby wróciła na stronę i dokonała zakupów. 
       
    • Szeroki zasięg – reklamy remarketingowe docierają do klientów w wielu miejscach (inne witryny, aplikacje, filmy). To m.in. dlatego są tak skuteczne i prowadzą do wzrostu świadomości marki u potencjalnego klienta. 
       
    • Mierzalne efekty kampanii – dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi statystycznych można sprawdzać, czy nakłady finansowe przeznaczone na remarketing są adekwatne do uzyskiwanych efektów. 
       
    • Precyzyjne kierowanie przekazu reklamowego – dzięki listom remarketingowym można docierać z komunikatem reklamowym do konkretnych grup odbiorców, a co za tym idzie trafiać do potencjalnie najbardziej zainteresowanych ofertą użytkowników. 

    Promocja aplikacji mobilnych w Google Ads

    Korzystanie z aplikacji mobilnych jest dzisiaj codziennością. Wiele firm podąża za rozwojem nowoczesnych technologii i decyduje się na stworzenie dla swojej marki także aplikacji mobilnej. Po jej stworzeniu przychodzi czas na promocję, którą można przeprowadzić m.in. za pośrednictwem Google Ads.

    Posiadamy duże doświadczenie w promowaniu aplikacji mobilnych. Działania w tym zakresie prowadzimy m.in. z wykorzystaniem wyszukiwarki Google Play, w witrynach należących do sieci reklamowej Google, w serwisie YouTube oraz w innych aplikacjach.

    Warto zaznaczyć, że proces przygotowania kreacji reklamowych jest zautomatyzowany przez Google, który do tworzenia komunikatów wykorzystuje m.in. dostępne na stronie informacje o aplikacji, tworząc różne formaty reklamowe. Każda kampania jest prowadzona zgodnie z celem wybranym przez reklamodawcę i może być zoptymalizowana m.in. pod kątem liczby transakcji oraz wartości działania w aplikacji (komunikaty są kierowane do użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami i wykazują duży potencjał konwersji).

    Google Ads – dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

    Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie tworzenia reklam w systemie Google Ads. Doskonale znamy mechanizmy, którymi należy kierować się m.in. w trakcie wyboru słów kluczowych tak, aby promowana strona zachowała swą konkurencyjność, nawet w bardzo wymagających branżach (np. w e-commerce).

    Tworzymy skuteczne strategie reklamowe, opierając swoje działania na danych, pozyskiwanych z odpowiednich narzędzi analitycznych. Dzięki temu prowadzone przez nas kampanie są efektywne i przynoszą wymierne korzyści dla klientów. 

    Przeprowadzamy audyt Google Ads, za sprawą którego optymalizujemy kampanie i stale analizujemy wskaźniki, tak aby wykorzystywać budżet na działania przynoszące wartościowy ruch. Skutecznie zwiększamy konwersje i sprzedaż. Nasi eksperci to certyfikowani specjaliści, którzy doskonale znają i rozumieją ekosystem reklamowy Google Ads. 
     

    Co możemy dla Ciebie zrobić?

    ×

    Klienci o nas