-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Spis treści
- Czym jest wersjonowanie i dlaczego to jest tak ważne?
- Mechanizm kontroli wersji w procesie projektowania workflow?
- W jaki sposób wersjonowanie może skrócić czas wdrożenia workflow oraz wesprzeć automatyzację?
- Korzyści dotyczące wersjonowania procesów workflow
Czym jest wersjonowanie i dlaczego to jest tak ważne?
Najprościej mówiąc, wersjonowanie to czynność polegająca na utrzymywaniu i kontrolowaniu danej wersji, takiej jak proces biznesowy, plik lub oprogramowanie dostawcy rozwiązania, które może zarządzać całym procesem produkcyjnym.
Warto dodać, że jeśli chodzi o samo wersjonowanie, to najczęściej możemy spotykać się z kontrolą wersji dokumentów, oprogramowania lub integracji.
Wersjonowanie w odniesieniu do działu IT, to nie tyle identyfikacja wersji, co wiele innych elementów, które ostatecznie wpływają na jakość finalnego oprogramowania.
Platformy workflow, takie jak m.in. LOGITO, zapewniają inny rodzaj kontroli wersji: wersjonowanie procesów biznesowych. Nasza platforma zawiera narzędzia workflow do projektowania procesów biznesowych BPMN i technologii low-code.
Zaawansowany mechanizm wersjonowania naszej platformy umożliwia użytkownikom LOGITO łatwiejszy sposób zarządzania stworzonym procesem oraz testowania różnych scenariuszy biznesowych, a także implementacji go w swojej organizacji zmniejszając koszty wdrożenia po stronie dostawcy IT.
Mechanizm kontroli wersji w procesie projektowania workflow?
Z punktu widzenia indywidualnego użytkownika funkcjonalność ta dotyczy dostępu, np. do plików lub wersji aplikacji. W pliku ważniejsze są zmiany, które w nim dokonujemy, takie jak podgląd zmian, możliwość ich śledzenia, edycji oraz wpływanie na treść dokumentu, poprzez ich akceptuję lub odrzucenie, czyli powrót do poprzedniego stanu dokumentu.
Natomiast wersja aplikacji pozwala sprawdzić, czy dana funkcja jest po prostu dostępna. Natomiast wersjonowanie w procesie digitalizacji firmy jest bardzo ważne z biznesowego punktu widzenia, czy to z całokształtu funkcjonowania przedsiębiorstwa, czy przyszłego dynamicznego rozwoju.
Można przyjąć, że proces jest scenariuszem biznesowym dla konkretnej sytuacji, która składa się z ciągu powtarzalnych czynności. Często jest przedstawiany w formie diagramu BPMN.
Proces workflow może być np. wielopoziomową ścieżką elektronicznego obiegu faktur lub prostym obiegiem wniosku urlopowego, czy reklamacji dla Klientów. Jednak im większa organizacja, tym bardziej złożone stają się te procesy.
Działanie wersjonowania workflow w procesach biznesowych?
Dla znalezienia najlepszej opcji biznesowej, optymalnego workflow dla danego obszaru, a następnie zautomatyzowania go, opracowuje się kilka wariantów tego samego scenariusza, ale w ramach jednego procesu.
Cały proces wykonywany jest zazwyczaj przez Citizen Dewelopera lub Lidera Transformacji Cyfrowej, jak również przez osobę, która posiada wiedzę na temat procesów występujących w danym przedsiębiorstwie oraz ich wzajemnym oddziaływaniu.
Platforma LOGITO posiada dostęp do specjalnego panelu wersjonowania, w którym zapisywane są różne warianty scenariuszy danego procesu. Wykorzystywane są zarówno do intensywnych testów, przykładowo przy projektowaniu nowego scenariusz biznesowego, jak i do późniejszych modyfikacji w celu uwzględnienia zmian w firmie.
W jaki sposób wersjonowanie może skrócić czas wdrożenia workflow oraz wsprzeć automatyzację?
Lider Cyfryzacji Procesów, który wykorzystuje wersjonowanie, posiada już gotową wersję procesu działającego w firmie, a powiązane dokumenty mają swoje własne ścieżki obiegu.
Natomiast tworzenie przez niego nowej wersji aktywnego procesu w żaden sposób nie wpływa na istniejący już proces. Wobec tego wszystkie dokumenty będące w trakcie przetwarzania i znajdujące się na różnych etapach są bezpieczne oraz zakończą swój obieg zgodnie z wcześniejszą wersją istniejącego obiegu.
Nowopowstała wersja procesu nie ma wpływu na rozpoczęte już obiegi dokumentów i nie powoduje ich opóźnień w akceptacji. Aktywacja nowszej wersji tego samego procesu dotyczy tylko tych dokumentów, które czekają na wprowadzenie do systemu. Najważniejszym celem wersjonowania jest zapewnienie bezpieczeństwa dokumentom oraz płynnego workflow dla procesów.
Warto zauważyć, że po stronie zleceniodawcy, to oszczędność czasu i kosztów. Klient, który posiada odpowiednią platformę workflow, nie musi projektować tego samego procesu od nowa, tylko możne wykorzystać już istniejącą wersję modyfikując ją do własnych potrzeb. Dokładnie tak samo można zbudować nowy proces w wersji MVP i uruchomić go w firmie.
Może zainteresują Cię także
E-learning w procesie on-boardingu nowych pracowników
Wszystko co powinieneś wiedzieć o PIM
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności