-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Analiza UX
„Dobrze zaprojektowana strona skutecznie realizuje cele.”
Analiza użyteczności serwisu internetowego pozwala na zidentyfikowanie elementów strony pod kątem intuicyjności, przystępności nawigacji i komunikacji z użytkownikiem. Poprawność ich funkcjonowania przekłada się na zadowolenie internautów, a to z kolei na podniesienie współczynnika konwersji.
Budowanie biblioteki rekomendowanych rozwiązań UX musi opierać się na rzeczywistych danych. Są one uzyskiwane z podczas przeprowadzonych przez nas szczegółowych analiz danej marki, jej konkurencji i środowiska działalności oraz panujących trendów. Gromadzenie tego typu informacji jest procesem długofalowym, który odbywa się na kilku płaszczyznach. Podczas wyboru odpowiednich narzędzi i wyznaczania zakresu pracy opieramy się na wywiadzie, który wskazuje potrzeby i oczekiwania naszego Klienta względem współpracy.
Najczęściej korzystamy z dwóch rodzajów analizy eksperckiej: heurystycznej i wędrówki poznawczej. Podczas analizy heurystycznej ekspert bada wszystkie elementy na stronie przy wykorzystaniu naukowych zasad budowania serwisów. Jest to metoda nieskomplikowana, jednak wymagająca sporej wiedzy od specjalisty, który ją przeprowadza i formułuje wnioski. Z kolei wędrówka poznawcza to typ badania użyteczności oparty na zachowaniu potencjalnego użytkownika. Porusza się on po serwisie zgodnie z opracowanymi wcześniej scenariuszami. Badanie pozwala nam określić m.in. to, w jaki sposób użytkownik przechodzi między podstronami oraz czy poszczególne elementy nawigacji umożliwiają mu realizację celu.
Narzędzia analizy UX
Analiza UX bazuje na narzędziach i strategiach badawczych. W naszej pracy staramy się korzystać z takich, które przede wszystkim pozwalają na kompleksową ocenę sytuacji oraz wskazanie obszarów wymagających naszej ingerencji. Wśród tych narzędzi są m.in.:
- Benchmark UX konkurencji – analiza otoczenia konkurencyjnego pozwala nakreślić silne i słabe strony serwisu Klienta oraz zaproponować rozwiązania umożliwiające budowanie przewagi rynkowej. Benchmarking pozwala na obserwację poczynań konkurencji, której działalność może być źródłem cennej wiedzy i inspiracji. Zależy nam bowiem na wdrożeniu rozwiązań na tyle skutecznych, by strona naszego Klienta z czasem maksymalnie realizowała swoje cele.
- Analiza statystyk – dane pozyskane dzięki narzędziom takim, jak np. Google Analytics pozwalają nam na zdefiniowanie największych i najskuteczniejszych źródeł ruchu oraz wstępne nakreślenie schematów zachowań użytkowników. Analiza danych statystycznych jest niezbędna do wytyczenia kierunku działań oraz ich późniejszego wdrażania i ulepszania.
- Analiza konsumentów – zrozumienie zachowań potencjalnych klientów, ale również stałych odbiorców, wiernych marce daje możliwości tworzenia i dostarczania produktu dopasowanego do ich oczekiwań. Analizy najczęściej przyjmują różnorodne formy, najczęściej są to ankiety, grupy fokusowe, wywiady pogłębione czy warsztaty prowadzone przez eksperta.
- Eye tracking i heat maps (mapy cieplne) – narzędzia te pozwalają obserwować zachowania użytkowników podczas korzystania ze strony. Możliwa jest obserwacja w czasie rzeczywistym, czyli śledzenie nawigacji umożliwiające np. poznanie elementów zatrzymujących uwagę. Metoda ta, dzięki tego typu uzyskanym informacjom pomaga zaprojektować rozwiązania zwiększające zaangażowanie odbiorców.
- Warsztaty – prowadzone przez naszego eksperta warsztaty z Klientem pomagają nakreślić cele stawiane przed nowym serwisem oraz przedstawić charakterystykę poszczególnych elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas współpracy. To także czas, w którym wspólnie wypracowujemy przyszłe kierunki działań.
Co zyskujesz?
- Dopasowanie strony internetowej do panujących trendów. Oznacza to, że zaprojektowany przez nas serwis będzie atrakcyjny dla internautów wizualnie i użytkowo.
- Wiedzę o konkurencji, która daje nie tylko przewagę, ale umożliwia tworzenie rozwiązań eliminujących niekorzystne posunięcia.
- Poznanie słabych i silnych stron własnego serwisu, co pozwala przebudować stronę na podstawie całościowej oceny wszystkich funkcjonalności.
- Wiedzę o zachowaniach użytkowników na stronie, która jest niezbędna do zrozumienia potencjalnych klientów i tym samym wdrożenia rozwiązań pod kątem użytkowania w przez nich witryny.
- Bibliotekę rekomendowanych przez nas rozwiązań, która jest bazą najkorzystniejszych koncepcji dedykowanych konkretnej stronie.