Analiza UX

„Dobrze zaprojektowana strona skuteczniej realizuje cele”

Analiza użyteczności serwisu www pozwala stwierdzić, czy posiada on intuicyjną strukturę zawartości, przyjazną nawigację i zrozumiałe komunikaty. Przekładają się one na wzrost zadowolenia internautów i podniesienie współczynnika konwersji.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Marketing Internetowy, Badania i analizy
Napisz do mnie

Budowanie biblioteki rekomendowanych rozwiązań UX musi być poparte rzeczywistymi danymi. Są one uzyskiwane z przeprowadzonych analiz klientów, konkurencji, panujących trendów, a także samej marki.

Gromadzenie informacji jest procesem długofalowym i odbywającym się na kilku płaszczyznach. Dobór odpowiednich narzędzi i zakres prac są zawsze realizowane w oparciu o indywidualne potrzeby i oczekiwania Klienta.

Najczęściej występują dwa rodzaje analizy eksperckiej:

  • analiza heurystyczna, w której ekspert analizuje wszystkie elementy na stronie wykorzystując naukowe zasady budowania serwisów
  • wędrówka poznawcza, w której potencjalny użytkownik porusza się po serwisie zgodnie z opracowanymi wcześniej scenariuszami.

Przykładowe narzędzia

Benchmark konkurencji – analiza otoczenia konkurencyjnego pozwala nakreślić silne i słabe strony serwisu Klienta oraz zaproponować rozwiązania, pozwalające na budowanie przewagi rynkowej.

Analiza statystyk – dzięki danym np. z Google Analytics, możliwe jest zdefiniowanie największych i najskuteczniejszych źródeł ruchu oraz wstępne nakreślenie schematów zachowań klientów.

Analiza konsumentów – zrozumienie Klientów pozwala dostarczyć produkt dopasowany do ich oczekiwań. Badania mogą przyjmować charakter ankiet, grup fokusowych, wywiadów pogłębionych czy warsztatów prowadzonych przez eksperta.

Eye tracking i heat maps – nowoczesne narzędzia pozwalają obserwować zachowania użytkowników podczas korzystania ze strony. Możliwa jest obserwacja w czasie rzeczywistym jak po niej nawigują i co przykuwa ich uwagę. Metoda ta pomaga zaprojektowanie rozwiązania zwiększającego zaangażowanie odbiorców.

Warsztaty – prowadzone przez eksperta warsztaty z Klientem, pomagają nakreślić cele stawiane przed nowym serwisem oraz zaprezentować poszczególne jego elementy. To także moment, w którym wspólnie wypracowuje się przyszłe kierunki działań.

Najważniejsze korzyści

  • Dopasowanie strony do panujących trendów
  • Wiedza o konkurencji
  • Poznanie słabych i silnych stron własnego serwisu
  • Wiedza o zachowaniach użytkowników na stronie
  • Biblioteka rekomendowanych rozwiązań
Zapytaj o ofertę
 

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas