Pobierz bezpłatny raportNarzędzia i wtyczki wspierające rozwój sklepów internetowych.

11 pomysłów na uzyskanie większej liczby konwersji ze strony głównej

W jaki sposób zaprojektować stronę główną, aby realizowała ona powyższe założenia? Poniżej przedstawiamy 11 pomysłów na zwiększenie liczby generowanych konwersji ze strony głównej.

Strona główna to niejako wizytówka Twojego sklepu internetowego. Dla części z odwiedzających będzie to pierwszy punkt styku z Twoim e-commerce Użytkownik odwiedzając ją powinien:

  • Utwierdzić się w przekonaniu, że zakup w tym miejscu jest najlepszą decyzją jaką może podjąć na dany moment.
  • Wiedzieć, gdzie dalej nawigować, aby odnaleźć informacje, które go interesują.
  • Poczuć potrzebę dalszej eksploracji e-commerce’u.
     

1. Zakomunikuj unikalną propozycję sprzedaży nad linią załamania

Użytkownicy docierając na Twoją stronę główną przychodzą z konkretnym problemem, który Twoja usługa lub produkt powinny rozwiązać.

Zakomunikuj już nad linią załamania unikalną wartość Twojej usługi lub produktu. Już na tym etapie użytkownik powinien wiedzieć, że trafił we właściwe miejsce i to właśnie u Ciebie, a nie u Twojej konkurencji, powinien dokonać zakupu.

Komunikuj swoje przewagi zarówno w nagłówku, podtytule jak i wypunktowaniach. Zadbaj o to, aby zdjęcie było dopełnieniem Twoich tekstów. Jeżeli masz możliwość wstawienia w tym miejscu materiału wideo, który sprawi, że użytkownik wybierze właśnie Twoją firmę to nie zawahaj się go użyć.

Źródło: https://www.autotesto.pl/
 

2. Upewnij się, że kluczowe funkcjonalności są łatwe do znalezienia

Użytkownik wchodząc na stronę skanuję ją wzrokiem w poszukiwaniu interesujących go informacji. Na bok możemy odłożyć myślenie o tym, że użytkownicy przeszukują stronę „od deski do deski”.

Oczywiście zdarzają się pewne wyjątki od tej reguły, aczkolwiek chcąc, aby nasza strona główna była stroną wejścia, która realizuje efektywnie stawiane przed nią cele musimy zadbać o to, aby najważniejsze funkcjonalności były łatwo dostrzegalne.

Na jakie funkcjonalności powinniśmy zwrócić szczególną uwagę? Poniżej wymieniamy najważniejsze: 

  • Wyszukiwarka

    Odsetek osób wykorzystujących wewnętrzną wyszukiwarkę będzie się różnił w zależności od danego e-commerce oraz branży. Niezmienne dla wszystkich przypadków jest jednak to, że korzystają z niej zazwyczaj osoby, które mają skonkretyzowane cele zakupowe tj. wiedzą co chcą kupić. Tacy odwiedzający charakteryzują się zazwyczaj wyższą konwersją. Warto więc zadbać o to, aby wyszukiwarka była dobrze widoczna.
     


Źródło: https://allegro.pl/

  • Menu główne

    Menu główne dostarcza użytkownikowi informacji o zawartości sklepu oraz umożliwia dotarcie do kluczowych dla niego treści. Unikaj zamieszczania menu głównego w hamburgerze w rozdzielczościach dla komputerów.

    Dzięki wyświetleniu etykiet bezpośrednio na belce użytkownik jest w stanie od razu przeskanować zawartość bez konieczności podejmowania dodatkowej interakcji. Kolor etykiet menu powinien natomiast charakteryzować się wysokim kontrastem w stosunku do tła, aby teksty były dobrze widoczne.



Źródło: https://www.johnlewis.com/

  • Logowanie/Rejestracja

    Odnośnik do logowania i rejestracji powinien znaleźć się w prawym górnym rogu. Dzięki wykorzystaniu przyzwyczajeń użytkowników unikamy ryzyka polegającego na trudnościach ze znalezieniem odnośnika.
     


Źródło: https://www.euro.com.pl/

  • Koszyk

    Koszyk to jedna z najważniejszych funkcjonalności w e-commerce. W tym przypadku również nie warto stosować innowacyjnych rozwiązań. Prawy górny róg będzie właściwym miejscem jego lokalizacji.
     


Źródło: https://www.wayfair.com/

 

3. Stwórz ofertę w oparciu o regułę niedostępności

Posiadasz dobry produkt w dobrej cenie w niskim stanie magazynowym?

Wykorzystaj ten fakt i stwórz sekcję, w której zaprezentujesz dany towar wraz z komunikatem informującym o tym, ile egzemplarzy produktu jest jeszcze dostępnych. Dzięki temu z jednej strony dasz użytkownikom jasny sygnał, że oferta jest ograniczona do ściśle określonej liczby sztuk, z drugiej strony wykorzystasz regułę niedostępności, która mówi o tym, że jeżeli coś jest trudniej dostępne to ludzie pożądają tego dobra bardziej, niż w sytuacji, kiedy byłoby łatwo dostępne.

W miarę tego jak dostępność będzie spadać zwiększać się będzie na kupujących presja związana z dokonaniem ewentualnego zakupu. Może zdarzyć się tak, że z jakiegoś powodu dostępność będzie utrzymywać się na względnie wysokim poziomie, w takich sytuacja warto ofertę dodatkowo ograniczyć czasowo, aby spotęgować efekt sprzedażowy.

Źródło: https://www.x-kom.pl/
 

4. Zaangażuj „odkrywców”

Część użytkowników odwiedzających stronę główną nie posiada skonkretyzowanych intencji zakupowych. Niektórzy z nich poszukują inspiracji lub chcą pooglądać produkty, na które mogliby zdecydować się w przyszłości. Ci użytkownicy stanowią grupę, której warto dostarczyć wartościowy content pozwalający zwiększyć świadomość marki, a tym samym zwiększyć szanse na powrót do sklepu kiedy będą już zdecydowani na wydanie pieniędzy.

Przedstaw stylizacje, na które będą składać się produkty różnych marek oraz z różnych kategorii produktowych. Nic tak nie inspiruje do zakupu jak ładny look, który w oczach odwiedzającego jest tym co widział by na sobie:


Źródło: https://www.zalando.pl/mezczyzni-home/

Jeżeli oferujesz produkty do wyposażenia domu to zamieść na stronie głównej sekcję z aranżacjami. To właśnie podczas długich sesji przeglądania inspiracji aranżacyjnych najczęściej zapadają decyzje zakupowe.


Źródło: https://www.made.com/

Postaw na edukację swoich użytkowników i zapewnij im wiedzę skrojoną do ich potrzeb. Treści powinny być dostosowane do potrzeb odbiorców. Angażując potencjalnych kupujących w wartościowe treści zwiększasz ich wiedzę na temat produktów, dzięki czemu będą bardziej świadomi podczas podejmowania decyzji oraz przekonani, że czasem warto dopłacić więcej uzyskując przy tym wyższą jakość produktu.
 


Źródło: https://us.woombikes.com/


Źródło: https://www.johnlewis.com/
 

5. Prezentuj sezonową ofertę

Prezentacja sezonowej oferty jest działaniem wpisującym się znakomicie w strategię optymalizacji konwersji. Przedstawiając użytkownikom ofertę, która nawiązuje do aktualnego sezonu zwiększamy prawdopodobieństwo zainteresowania użytkownika produktami, a tym samym wciągnięcia go w ścieżkę zakupową.

Spraw aby sekcje z produktami na stronie głównej zawsze nawiązywały do aktualnego sezonu:


Źródło: https://answear.com/c/on

Prezentuj okazje i wyprzedaże nawiązujące do sezonu:


Źródło: https://www.walmart.com/

Sposób doboru asortymentu do danego czasu jest oczywiście zależny od branży i produktów, które sprzedajesz. Warto jednak pamiętać o najważniejszych okazjach:

  • Dzień kobiet.
  • Wiosna.
  • Walentynki.
  • Wielkanoc.
  • Majówka (podróże).
  • Lato.
  • Dzień dziecka.
  • Dzień ojca.
  • Powrót do szkoły.
  • Jesień.
  • Black Friday.
  • Cyber Monday.
  • Zima.
  • Święta.

Napisz do nas. Przeanalizujemy potrzeby Twojego strony internetowej i podpowiemy jak skutecznie zwiększyć konwersje.

 

6. Wykorzystaj społeczny dowód słuszności i opinie

Pokaż wszystkim użytkownikom, że Twój e-commerce cieszy się dużym zainteresowaniem oraz jest dobrze oceniany. Nic tak nie przekonuje do zakupów potencjalnych kupujących jak bardzo dobre doświadczenia zakupowe innych kupujących.

Aby użytkownik odwiedzający stronę główną mógł zostać do tego przekonany musimy mu zakomunikować ten fakt. Jak to zrobić? Jest na to kilka sposobów:

  • Sekcja z opiniami, w której wyświetlimy najnowsze wpisy:


Źródło: https://www.muscat.pl/

  • Informacja o liczbie zadowolonych klientów:


Źródło: https://www.meble.pl/

  • Widżet wyświetlający informację o najnowszych zakupach:


Źródło: https://www.autotesto.pl/
 

7. Złap kontakt do tych, którzy nie są zdecydowani na zakup

A co jeżeli ktoś nie złoży zamówienia, czy to oznacza, że taka osoba powinna opuścić nasz sklep bez pozostawiana po sobie śladu? Ależ skąd! Jest na to rozwiązanie, które pozwoli realizować określone cele biznesowe jak i będzie stanowić realną wartość dla użytkownika. Mowa tu o pozyskanie danych kontaktowych w zamian za określoną korzyść dla użytkownika.

O czym należy pamiętać aby skutecznie pozyskiwać kontakty od odwiedzających użytkowników?
Poniżej kilka zaleceń:

  • W pierwszej kolejności (w nagłówku) komunikuj zawsze zaletę, która wynika dla użytkownika z zapisania się do newslettera. Nie stosuj w najważniejszym nagłówku tekstu opisującego wykonywaną czynność np. „Zapisz się do newslettera” (sam zapis do newslettera nie jest korzyścią samą w sobie), staraj się komunikować korzyści np. „Informacje o wyprzedażach i nowościach”.
  • Zastosuj podtytuł, w którym rozwiniesz nagłówek. Tu jest miejsce, w którym opiszesz, że zapisując się do newslettera użytkownik będzie otrzymywał wiadomości na temat specjalnych ofert itd.
  • Daj użytkownikom możliwość personalizacji otrzymywanych komunikatów np. płeć, czy rodzaj wiadomości (biznesowe i prywatne):


Źródło: https://www.lowes.com/

  • Zaproponuj rabat na pierwsze zakupy. Użytkownicy będą chętniej pozostawiać kontakt jeżeli będą mogli otrzymać korzyść w postaci rabatu.


Źródło: https://www.made.com/

  • Wykorzystaj widżet, w którym użytkownicy będą polecać swoim znajomym Twój sklep. Rabat w określonej przez Ciebie wysokości dostanie zarówno polecany jak i polecający.


Źródło: https://www.colorland.pl/

 

8. Pokaż swoje bestsellery

Użytkownicy dokonując zakupu lubią opierać swoje decyzje w oparciu o wybory innych. Wynika to z tego, że często posiadają ograniczoną wiedzę na temat danej kategorii produktów i nie mają czasu lub nie chcą angażować się w pozyskiwanie informacji pozwalających podjąć bardziej świadomą decyzję.

W takiej sytuacji użytkownicy „idą na łatwiznę” i dokonują zakupów produktów, które są chętnie wybierane przez innych użytkowników. Kupujący w takiej sytuacji zakłada, że większość nie może się mylić i wybór danego produktu jest najlepszą decyzją jaką można podjąć. Pokaż na stronie głównej sekcję wyświetlającą najlepiej sprzedające się produkty, możesz nazwać ją np.: Bestsellery, Najchętniej wybierane, czy Najchętniej kupowane w tym miesiącu.

Tworząc sekcję pamiętaj o tym, aby:

  • Unikać wyświetlania bestsellerów, które są wybierane na podstawie długiego przedziału czasu. Chodzi o to, aby np. wiosną nie wyświetlać bestsellerów z zimy, ponieważ sekcja straci swój potencjał sprzedażowy. To jaki dokładnie czas wybierzesz zależy do liczby transakcji oraz aktualnego miesiąca.
  • Wyświetlać w niej produkty charakteryzujące się największa liczbą unikalnych zakupów a nie liczbą zakupionych sztuk (w celu uniknięcia wyświetlania w sekcji dużej ilości „małych produktów”, które są kupowane w większych ilościach w jednym zamówieniu).


Źródło: https://www.walmart.com/
 

9. Przypomnij użytkownikowi czym był ostatnio zainteresowany

Na ścieżkę zakupową składa się wiele etapów a jej czas trwania może rozciągać się na wiele dni, a nawet tygodni. Oczywiście to jak długo trwa proces decyzyjny jest zależne od indywidualnych cech potencjalnego kupującego oraz od tego jak poważny jest to zakup w jego subiektywnej ocenie.

W wielu przypadkach zakup będzie poprzedzony researchem, podczas którego użytkownik wejdzie w interakcje z marką w różnych punktach styku oraz zapozna się z wieloma rożnymi produktami. Im dłuższy proces tym ciężej użytkownikowi zapamiętać produkty, które przeglądał. Warto więc wyjść naprzeciw potrzebom odwiedzających i pokazać im na stronie głównej produkty, którymi ostatnio byli zainteresowani.

Korzyści z wyświetlenia ostatnio przeglądanych produktów:

  • Ponowne wciągnięcie w lejek zakupowy użytkowników, którzy wcześniej z jakichś powodów odłożyli zakup w czasie.
  • Zmniejszenie czasu dotarcia do produktu a tym samym zwiększenie szansy na konwersję.
     


Źródło: https://www.morele.net/
 

10. Personalizuj zawartość strony pod użytkownika

Każdy użytkownik w zależności od aktualnych potrzeb będzie oczekiwał dostępu do różnych ofert. Te potrzeby mogą się również zmieniać w czasie. Dlatego tak ważne jest, aby trafić do potencjalnego kupującego z odpowiednią ofertą w odpowiednim czasie. Nie jest to możliwe, jeżeli próbujemy komunikować wszystkim użytkownikom te same oferty, wówczas nasza propozycja jest zbyt ogólna co nie wywołuje zainteresowania u poszczególnych jednostek.

Rozwiązaniem jest personalizacja zawartości strony. Takie podejście sprawia, że każdy z odwiedzających posiada zawartość strony głównej skrojoną do jego potrzeb, to natomiast prowadzi do większego zaangażowania oraz zwiększa prawdopodobieństwo realizacji transakcji.

Warto wyświetlić sekcję z tematycznymi kolekcjami, które zostały wygenerowane na podstawie zainteresowań użytkownika:


Źródło: https://www.etsy.com/

Dobrym rozwiązaniem jest również prezentacja innych produktów z kategorii, którą użytkownik jest zainteresowany:


Źródło: https://www.redbubble.com/
 

11. Projektuj zgodnie z podejściem mobile first

Odwiedzający na urządzeniach mobilnych stanowią większość pod względem generowanej liczby odwiedzin już od jakiegoś czasu. Odsetek odwiedzających na mobile w stosunku do komputerów będzie oczywiście różny w zależności od typu strony oraz branży, w której działamy.

Serwis contentowy z aranżacjami wnętrz będzie notował ogromną przewagę wejść z mobile, natomiast e-commerce B2B będzie miał wciąż większy udział w odwiedzinach z komputerów. Niezależnie od tego jak wygląda udział urządzeń w strukturze naszego ruchu możemy mieć pewność co do tego, że będzie się on zwiększał na korzyść smartfonów.

Projektując e-commerce wykorzystaj podejście mobile first, zadbaj o to, aby Twoja strona główna była zoptymalizowana pod urządzenia przenośne. Zwróć szczególną uwagę na:

  • Optymalizacje szybkości wczytywania strony na urządzeniach mobilnych.
  • Dostosowaniu wielkości czcionek (nie powinny być zbyt małe).
  • „Przeskakiwanie” strony podczas doczytywania jej kolejnych elementów. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca.
  • Dostępność najważniejszych funkcjonalności: wyszukiwarka, koszyk, menu:


Źródło: https://www.ikea.com/pl/pl/
 

Podsumowanie

Przedstawione pomysły pozwolą Ci zwiększyć konwersje generowane przez Twoją stronę główną. Pamiętaj o tym, że Twoja strona główna powinna sprawić, że użytkownik zaufa Twojej marce oraz zdecyduje się na dalszą eksploracje Twojego e-commerce.

Buduj wiarygodność, komunikuj unikalną propozycję sprzedaży oraz wykorzystuj rozwiązania, które sprawią, że użytkownik zapragnie posiadać produkty lub usługi, które oferujesz.

Tagi: e-commerce

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Narzędzia i wtyczki w e-commerce

19 kwietnia 2023
Budując sklep internetowy trzeba pamiętać o implementacji i uruchomieniu niezbędnych narzędzi i wtyczek wspierających rozwój e-biznesu.

Case study Pimcore: Digitalizacja jednego z liderów rynku AGD i RTV w Polsce

9 marca 2023
Szereg rozszerzeń i modyfikacji dla lepszego zarządzania rozbudowaną bazą produktową jednego z liderów polskiego rynku AGD/RTV.

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas