-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Zarówno Magento 2, jak i Shopware 6 są rozwiązaniami Open-source, a więc można je dowolnie rozwijać i modyfikować pod własne potrzeby. Istnieje jednak między nimi wiele różnic, które sprawiają, że są dedykowane różnym grupom sprzedawców. Prezentujemy zestawienie tych dwóch systemów, oparte na wielu kategoriach. Analiza ta, pomoże w wyborze oraz znalezieniu odpowiedzi: który z nich bardziej pasuje do Twojego biznesu.
Informacje ogólne
Magento 2
Jest to jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce, w oparciu o którą funkcjonuje obecnie ponad 200 tys. stron internetowych. Zajmuje 8 miejsce, wśród wszystkich rozwiązań open-source. Z systemu Magento 2 korzystają największe e-commerce na świcie, np. Nike czy Coca-cola. Wokół produktu wykształciła się bardzo duża i aktywna społeczność, która wspiera jego rozwój.
Shopware 6
Obecna od niemal 20 lat na rynku, niemiecka platforma open-source, posiada 4,7% udziału rynku. Cieszy się szczególnym zainteresowaniem w krajach niemieckojęzycznych. W wersji 6. system stał się bardzo elastyczny i znacznie wzrosła jego użyteczność i łatwość obsługi.
Koszt i czas wdrożenia
Podczas analizy ceny warto brać pod uwagę również czynnik czasu, który może się bezpośrednio przełożyć na poniesione koszty. Niekiedy postawienie MVP - mniej zaawansowanego systemu (i jego dalsza rozbudowa w późniejszym czasie), przyniesie zysk znacznie szybciej, aniżeli bardzo rozbudowane narzędzie, którego wdrożenie potrwa znacznie dłużej.
Magento 2
Podstawowa wersja Magento Community Edition jest oczywiście bezpłatna. Magento w wersji Enterprise Edition to koszt ok. 18.000$ na rok. Najwyższy pakiet Magento 2 Enterprise to wydatek nawet 22.000$ na rok, a cena ta może być wyższa, gdyż jest uzależniona od wielkości sprzedaży. Najwyższy pakiet przewiduje obsługę ponad 25 mln klientów, za abonament 125.000$ rocznie.
W ramach Magento Marketplace dostępnych jest ponad 5 tyś wtyczek, w podziale na 9 różnych kategorii m.in. finanse, marketing, płatności czy bezpieczeństwo. Część z nich dostępna jest bezpłatnie, jednak większość z nich wymaga opłaty od 40$ do nawet ponad 10,000$.
Czas wdrożenia Magento jest o wiele dłuższy, aniżeli Shopware. Mniejszy projekt może być skończony po około 3 miesiącach, natomiast większe, rozbudowane platformy wymagają nawet do roku czasu.
Shopware 6
Już w podstawowej (Starter Edition), darmowej wersji, oferuje bardzo bogaty pakiet opcji. Professional Edition kosztuje 199€ miesięcznie lub 2.495€ rocznie. Ta edycja daje możliwość wyboru między self-hosting lub hosting w chmurze Shopware. Najbardziej zaawansowana edycja Enterprise Edition jest wyceniania indywidualnie.
Shopware także posiada bogatą bazę wtyczek, które można nabyć w cenie do 7.900€.
W trakcie wdrożenia sklepu internetowego, w przypadku Shopware efekty są widocznie znacznie szybciej. W tym przypadku wdrożenie projektu może trwać od 2 do 6 miesięcy.
Technologia i obsługa
Magento 2
Wymagana jest chociaż podstawowa wiedza technologiczna. Samo zainstalowanie podstawowych funkcji i ich konfiguracja wymaga od specjalisty uwagi oraz doświadczenia. Codzienne użytkowanie jest przyjemne, jednak spersonalizowanie wszystkich ustawień nie jest już tak proste. Z uwagi na popularność platformy w internecie można znaleźć wiele tutoriali, które pomogą przejść przez wiele zawiłości systemu. Mimo wszystko jest to system złożony, który wymaga wiedzy technicznej.
Shopware 6
Nie wymaga większej wiedzy technologicznej. Bardzo przyjazny panel pozwala na dokonywanie zmian, nawet osobom, bez umiejętności w kodowaniu. Wiele elementów jest opartych na rozwiązaniu „przeciągnij i upuść”. Stały podgląd zmian pozwala na szybkie modyfikacje, nawet we własnym zakresie. Klienci sklepów opartych na Shopware również mają do czynienia z przyjaznym im interfejsem.
Wsparcie
Magento 2
Może poszczycić się jednym z najbardziej rozbudowanych społeczności na świecie. Wsparcie zbudowane jest z wiedzy i doświadczenia ponad 100 tyś. osób. Komunikacja z nimi możliwa jest poprzez fora dyskusyjne, jak i oficjalną dokumentację firmy.
Shopware 6
Społeczność zbudowana jest z ponad 40 tyś. członków, jednak warto mieć na uwadze, że jest ona przede wszystkim niemieckojęzyczna. Oprócz tego możliwe jest wykupienie u dostawcy profesjonalnej usługi wsparcia w cenie 49€ miesięcznie.
Dostosowanie
Obydwa rozwiązania oparte są na licencji open-source, a więc możliwa jest ich modyfikacja pod własne potrzeby. Ponadto obydwie marki oferują szeroki pakiet wtyczek, zarówno darmowych, jak i płatnych. Architektura obu platform pozwala na programowanie własnych, dedykowanych wtyczek.
Magento 2
Z uwagi na niezwykle rozbudowaną społeczność, Magento może pochwalić się ponad 5000 wtyczkami, a ponieważ cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, cały czas powstają nowe.
Shopware 6
Oferuje 3500 różnych modułów. Większość z nich jest dostępna jedynie w języku niemieckim, z uwagi na początkowy rozwój produktów wyłącznie w tym języku. Obecnie ulega to zmianie i pojawiają się rozszerzenia również w języku angielskim.
SEO i marketing
Magento 2
To, jakie funkcje marketingowe otrzymasz do swojej dyspozycji, zależy od pakietu, na jaki się zdecydujesz. Warte wymienienia są m.in. możliwość generowania kuponów i wyeksportowania ich do newslettera. Innym przykładem jest stworzenie systemu punktów i nagród. Ponadto możliwe jest dokupienie wtyczek, spośród niemal 500 obecnie dostępnych. Ceny takiej usługi sięgają do 1000$.
Shopware 6
Narzędzia do optymalizacji SEO są wbudowane automatycznie, jednak istnieje możliwość ich modyfikacji, jeśli zachodzi taka potrzeba. Możliwe jest wykupienie profesjonalnej wtyczki SEO, której koszt wynosi 249.00€. Na pewno bardzo duży aspekt sprzedaży Shopware opiera się na storytellingu. Unikalne doświadczenie klienta z produktem ma go zachęcić do dokonania zakupu.
Rozbudowa
Magento 2
Platforma powstała jako narzędzie zaprojektowane dla rozbudowanych e-commerce, które obsługują bardzo dużą liczbę konsumentów. Ponadto oferuje szeroki wybór walut, wysyłek do różnych państw, czy płatności. Towrzenie sklepu z Magento nie stanowi zatem większego problemu – jest on dedykowany klientom korporacyjnym. Niestety niektóre moduły z Magento 1 mogą nie być kompatybilne z Magento 2.
Shopware 6
Z uwagi na fakt, iż Shopware jest dedykowany przede wszystkim mniejszym sklepom, w razie rozrastania się sklepu konieczne będzie dokupienie dodatkowych opcji. Dużym utrudnieniem może być fakt, iż przez dłuższy czas Shopware było rozbudowywane wyłącznie w języku niemieckim.
Podsumowanie
W czym jest lepsze Magneto 2?
- Największy system e-commerce
- Najbardziej rozbudowany system wsparcia ze strony społeczności
- Możliwość realizacji bardzo zaawansowanych sklepów internetowych
- Wydajność pozwalająca na obsługę nawet kilku milionów klientów
W czym jest lepszy Shopware 6?
- Elastyczny interfejs, przyjazny dla mniej zaawansowanych technicznie użytkowników
- Większość opcji dostępna jest w wersji darmowej
- Krótki czas wdrożenia
- Doświadczenie zakupowe oparte jest na storytellingu
Wady Magento 2:
- Opcje rozbudowane są płatne – chcąc z nich korzystać, należy liczyć się z wysokimi kosztami
- Im więcej modułów, tym dłuższy czas wdrożenia
- Złożoność systemu sprawia, że samodzielne wdrożenie e-commerce jest praktycznie niemożliwe – konieczne jest korzystanie z wykwalifikowanych specjalistów IT
- W obsłudze wymaga chociaż podstawowej wiedzy dot. języków programowania
Wady Shopware 6:
- Społeczność jest zbudowana głównie z użytkowników niemieckojęzycznych oraz większość starszych dodatków jest dostępna tylko w tym języku
- Nie jest tak rozbudowany jak Magento np. podstawowe opcje SEO są nieco ograniczone
- System dopiero podbija rynki zagraniczne i znalezienie specjalistów od Shopware może być trudniejsze
- Może być utrudniona obsługa wielkich, korporacyjnych sklepów
Wnioski końcowe
Skracając powyższą analizę do kilku zdań można uznać, że Magento 2 lepiej sprawdzi się w przypadków dużych e-commerce, które obsługują miliony klientów. Marka zdając sobie sprawę z miejsca, jakie zajmuje na rynku, próbuje trafić również do mniejszych biznesów. W tym celu powstała aktualizacja 2.3.1, której celem jest stworzenie bardziej przyjaznego środowiska dla mniejszych firm. Z drugiej strony Shopware 6 stale się rozwija i dąży do zaproponowania produktu optymalnego dla każdego, który połączy w sobie wiele cech rozbudowanego e-commerce.
Niezależnie od tego, jaki system wybierzesz, jego wartość będzie zależeć w dużej mierze od tego w jaki sposób zostanie skonfigurowany. W tym celu warto zawsze zasięgnąć wiedzy specjalistów, szczególnie, jeśli nie posiadasz doświadczenia w projektowaniu sklepów i platform e-commerce.
Może zainteresują Cię także
Jak ułatwić proces sprzedaży w B2B? Podstawy, które musisz znać.
Jak przygotować się do wdrożenia systemu WMS?
Klienci o nas
Wybrane serwisy produktowe
Kontakt
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Używamy plików cookie
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Niezbędne
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Funkcjonalne
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej. Umożliwiają przechowywanie danych związanych z zabezpieczeniami, takimi jak funkcja uwierzytelniania, zapobieganie oszustwom i innymi mechanizmami ochrony użytkowników.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania preferencji językowych lub zapamiętywania danych logowania.
Śledzenie i wydajność
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Targeting i reklama
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
Twoja prywatność jest dla nas ważna
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.
Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź naszą Politykę prywatności