-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Zarówno Magento 2, jak i Shopware 6 są rozwiązaniami Open-source, a więc można je dowolnie rozwijać i modyfikować pod własne potrzeby. Istnieje jednak między nimi wiele różnic, które sprawiają, że są dedykowane różnym grupom sprzedawców. Prezentujemy zestawienie tych dwóch systemów, oparte na wielu kategoriach. Analiza ta, pomoże w wyborze oraz znalezieniu odpowiedzi: który z nich bardziej pasuje do Twojego biznesu.
Informacje ogólne
Magento 2
Jest to jedna z najbardziej popularnych platform e-commerce, w oparciu o którą funkcjonuje obecnie ponad 200 tys. stron internetowych. Zajmuje 8 miejsce, wśród wszystkich rozwiązań open-source. Z systemu Magento 2 korzystają największe e-commerce na świcie, np. Nike czy Coca-cola. Wokół produktu wykształciła się bardzo duża i aktywna społeczność, która wspiera jego rozwój.
Shopware 6
Obecna od niemal 20 lat na rynku, niemiecka platforma open-source, posiada 4,7% udziału rynku. Cieszy się szczególnym zainteresowaniem w krajach niemieckojęzycznych. W wersji 6. system stał się bardzo elastyczny i znacznie wzrosła jego użyteczność i łatwość obsługi.
Koszt i czas wdrożenia
Podczas analizy ceny warto brać pod uwagę również czynnik czasu, który może się bezpośrednio przełożyć na poniesione koszty. Niekiedy postawienie MVP - mniej zaawansowanego systemu (i jego dalsza rozbudowa w późniejszym czasie), przyniesie zysk znacznie szybciej, aniżeli bardzo rozbudowane narzędzie, którego wdrożenie potrwa znacznie dłużej.
Magento 2
Podstawowa wersja Magento Community Edition jest oczywiście bezpłatna. Magento w wersji Enterprise Edition to koszt ok. 18.000$ na rok. Najwyższy pakiet Magento 2 Enterprise to wydatek nawet 22.000$ na rok, a cena ta może być wyższa, gdyż jest uzależniona od wielkości sprzedaży. Najwyższy pakiet przewiduje obsługę ponad 25 mln klientów, za abonament 125.000$ rocznie.
W ramach Magento Marketplace dostępnych jest ponad 5 tyś wtyczek, w podziale na 9 różnych kategorii m.in. finanse, marketing, płatności czy bezpieczeństwo. Część z nich dostępna jest bezpłatnie, jednak większość z nich wymaga opłaty od 40$ do nawet ponad 10,000$.
Czas wdrożenia Magento jest o wiele dłuższy, aniżeli Shopware. Mniejszy projekt może być skończony po około 3 miesiącach, natomiast większe, rozbudowane platformy wymagają nawet do roku czasu.
Shopware 6
Już w podstawowej (Starter Edition), darmowej wersji, oferuje bardzo bogaty pakiet opcji. Professional Edition kosztuje 199€ miesięcznie lub 2.495€ rocznie. Ta edycja daje możliwość wyboru między self-hosting lub hosting w chmurze Shopware. Najbardziej zaawansowana edycja Enterprise Edition jest wyceniania indywidualnie.
Shopware także posiada bogatą bazę wtyczek, które można nabyć w cenie do 7.900€.
W trakcie wdrożenia sklepu internetowego, w przypadku Shopware efekty są widocznie znacznie szybciej. W tym przypadku wdrożenie projektu może trwać od 2 do 6 miesięcy.
Technologia i obsługa
Magento 2
Wymagana jest chociaż podstawowa wiedza technologiczna. Samo zainstalowanie podstawowych funkcji i ich konfiguracja wymaga od specjalisty uwagi oraz doświadczenia. Codzienne użytkowanie jest przyjemne, jednak spersonalizowanie wszystkich ustawień nie jest już tak proste. Z uwagi na popularność platformy w internecie można znaleźć wiele tutoriali, które pomogą przejść przez wiele zawiłości systemu. Mimo wszystko jest to system złożony, który wymaga wiedzy technicznej.
Shopware 6
Nie wymaga większej wiedzy technologicznej. Bardzo przyjazny panel pozwala na dokonywanie zmian, nawet osobom, bez umiejętności w kodowaniu. Wiele elementów jest opartych na rozwiązaniu „przeciągnij i upuść”. Stały podgląd zmian pozwala na szybkie modyfikacje, nawet we własnym zakresie. Klienci sklepów opartych na Shopware również mają do czynienia z przyjaznym im interfejsem.
Wsparcie
Magento 2
Może poszczycić się jednym z najbardziej rozbudowanych społeczności na świecie. Wsparcie zbudowane jest z wiedzy i doświadczenia ponad 100 tyś. osób. Komunikacja z nimi możliwa jest poprzez fora dyskusyjne, jak i oficjalną dokumentację firmy.
Shopware 6
Społeczność zbudowana jest z ponad 40 tyś. członków, jednak warto mieć na uwadze, że jest ona przede wszystkim niemieckojęzyczna. Oprócz tego możliwe jest wykupienie u dostawcy profesjonalnej usługi wsparcia w cenie 49€ miesięcznie.
Dostosowanie
Obydwa rozwiązania oparte są na licencji open-source, a więc możliwa jest ich modyfikacja pod własne potrzeby. Ponadto obydwie marki oferują szeroki pakiet wtyczek, zarówno darmowych, jak i płatnych. Architektura obu platform pozwala na programowanie własnych, dedykowanych wtyczek.
Magento 2
Z uwagi na niezwykle rozbudowaną społeczność, Magento może pochwalić się ponad 5000 wtyczkami, a ponieważ cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem, cały czas powstają nowe.
Shopware 6
Oferuje 3500 różnych modułów. Większość z nich jest dostępna jedynie w języku niemieckim, z uwagi na początkowy rozwój produktów wyłącznie w tym języku. Obecnie ulega to zmianie i pojawiają się rozszerzenia również w języku angielskim.
SEO i marketing
Magento 2
To, jakie funkcje marketingowe otrzymasz do swojej dyspozycji, zależy od pakietu, na jaki się zdecydujesz. Warte wymienienia są m.in. możliwość generowania kuponów i wyeksportowania ich do newslettera. Innym przykładem jest stworzenie systemu punktów i nagród. Ponadto możliwe jest dokupienie wtyczek, spośród niemal 500 obecnie dostępnych. Ceny takiej usługi sięgają do 1000$.
Shopware 6
Narzędzia do optymalizacji SEO są wbudowane automatycznie, jednak istnieje możliwość ich modyfikacji, jeśli zachodzi taka potrzeba. Możliwe jest wykupienie profesjonalnej wtyczki SEO, której koszt wynosi 249.00€. Na pewno bardzo duży aspekt sprzedaży Shopware opiera się na storytellingu. Unikalne doświadczenie klienta z produktem ma go zachęcić do dokonania zakupu.
Rozbudowa
Magento 2
Platforma powstała jako narzędzie zaprojektowane dla rozbudowanych e-commerce, które obsługują bardzo dużą liczbę konsumentów. Ponadto oferuje szeroki wybór walut, wysyłek do różnych państw, czy płatności. Towrzenie sklepu z Magento nie stanowi zatem większego problemu – jest on dedykowany klientom korporacyjnym. Niestety niektóre moduły z Magento 1 mogą nie być kompatybilne z Magento 2.
Shopware 6
Z uwagi na fakt, iż Shopware jest dedykowany przede wszystkim mniejszym sklepom, w razie rozrastania się sklepu konieczne będzie dokupienie dodatkowych opcji. Dużym utrudnieniem może być fakt, iż przez dłuższy czas Shopware było rozbudowywane wyłącznie w języku niemieckim.
Podsumowanie
W czym jest lepsze Magneto 2?
- Największy system e-commerce
- Najbardziej rozbudowany system wsparcia ze strony społeczności
- Możliwość realizacji bardzo zaawansowanych sklepów internetowych
- Wydajność pozwalająca na obsługę nawet kilku milionów klientów
W czym jest lepszy Shopware 6?
- Elastyczny interfejs, przyjazny dla mniej zaawansowanych technicznie użytkowników
- Większość opcji dostępna jest w wersji darmowej
- Krótki czas wdrożenia
- Doświadczenie zakupowe oparte jest na storytellingu
Wady Magento 2:
- Opcje rozbudowane są płatne – chcąc z nich korzystać, należy liczyć się z wysokimi kosztami
- Im więcej modułów, tym dłuższy czas wdrożenia
- Złożoność systemu sprawia, że samodzielne wdrożenie e-commerce jest praktycznie niemożliwe – konieczne jest korzystanie z wykwalifikowanych specjalistów IT
- W obsłudze wymaga chociaż podstawowej wiedzy dot. języków programowania
Wady Shopware 6:
- Społeczność jest zbudowana głównie z użytkowników niemieckojęzycznych oraz większość starszych dodatków jest dostępna tylko w tym języku
- Nie jest tak rozbudowany jak Magento np. podstawowe opcje SEO są nieco ograniczone
- System dopiero podbija rynki zagraniczne i znalezienie specjalistów od Shopware może być trudniejsze
- Może być utrudniona obsługa wielkich, korporacyjnych sklepów
Wnioski końcowe
Skracając powyższą analizę do kilku zdań można uznać, że Magento 2 lepiej sprawdzi się w przypadków dużych e-commerce, które obsługują miliony klientów. Marka zdając sobie sprawę z miejsca, jakie zajmuje na rynku, próbuje trafić również do mniejszych biznesów. W tym celu powstała aktualizacja 2.3.1, której celem jest stworzenie bardziej przyjaznego środowiska dla mniejszych firm. Z drugiej strony Shopware 6 stale się rozwija i dąży do zaproponowania produktu optymalnego dla każdego, który połączy w sobie wiele cech rozbudowanego e-commerce.
Niezależnie od tego, jaki system wybierzesz, jego wartość będzie zależeć w dużej mierze od tego w jaki sposób zostanie skonfigurowany. W tym celu warto zawsze zasięgnąć wiedzy specjalistów, szczególnie, jeśli nie posiadasz doświadczenia w projektowaniu sklepów i platform e-commerce.