-
Firma
-
E-commerce
-
E-commerce
- E-commerce B2C
- SmartPrice
- Technologie
- Platformy sprzedażowe B2B
-
Narzędzia wspierające e-commerce
-
Narzędzia wspierające e-commerce
- Integracja z ERP
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Marketplace
- Narzędzia Live Chat
- Narzędzia PIM
- Platforma WMS
- Platformy DAM
- Programy lojalnościowe
- Silniki rekomendacji produktów
- Silniki wyszukiwania produktów
- Social media
- System OMS
- Systemy CRM
- Systemy płatności
- Systemy PLM
- Usługi kurierskie
- Web Push
- Zarządzanie cenami
- Edito E-commerce CMS
- Narzędzia PIM
- Bezpieczeństwo danych
- Marketplace
- Asystent zakupowy AI
- Cross-border
- Rozwiązania AI dla e-commerce
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
E-commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Serwisy internetowe
- Portale informacyjne
- Dedykowane aplikacje internetowe
- Dostępność cyfrowa
- Rozwiązania AI
- Integracja z aplikacjami IT
- Programy lojalnościowe
- Aplikacje PWA
- Cloud / Hosting
- Aplikacje mobilne
- Platforma e-learningowa
- Konfiguratory produktów
- Oprogramowanie dedykowane
- Internet Software House
- Stosowane technologie
- Jak pracujemy
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Platforma low-code dla biznesu - LOGITO
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Działa jak aplikacja, nacisk na przekaz wizualny
Portal TVN24.pl udostępnił swoją wersję mobilną w gruntownie zmienionej odsłonie. Portal WirtualneMedia.pl poprosił specjalistów z agencji interaktywnych o komentarz na jej temat. Jednym z oceniających był Damian Glazer, który w Ideo odpowiada głównie za projekty Frontend i Mobile. Poniżej zamieszczamy jego komentarz.

Wchodząc na serwis tvn24.pl z urządzenia mobilnego od razu widać, że został on stworzony na wzór aplikacji mobilnej. Pierwsze wrażenie jest niezłe. Ładne animacje, przejrzysty content. Widoczne jest to, co użytkownika interesuje bez przesytu zbędnych treści. Bardzo na plus jest to, że wykorzystana została technologia PWA, która umożliwia zapisanie aplikacji na pulpicie urządzenia mobilnego i nie tylko.
Niestety brakuje tutaj cache'owania contentu, a szkoda, bo pozwoliłoby to użytkownikom na przeglądanie serwisu również w trybie offline. Przechodząc na treści artykułów uruchamiana jest animacja. Wymaga ona jednak optymalizacji, gdyż urządzenia 2 letnie (a więc nie tak całkiem stare) mają z nią problemy i widać klatkowanie. Powrót z artykułu do strony głównej również powoduje, że content odświeża się i przesuwa całą stroną.
Serwis został stworzony w technologii React oraz Next.js. Są to obecnie jedne z topowych rozwiązań w swojej kategorii. Jest to bardzo dobry wybór. Jest natomiast kilka aspektów, które wymagały by zmiany. Przede wszystkim strona podczas kompilacji nie została odpowiednio zminifikowana, przez co nazwy komponentów i ich dokładna struktura widoczna jest w narzędziach developerskich. Zmienić można także minifikowanie html'a, w którym widoczne są długie klasy css'owe. Ten zabieg pozwoli zaoszczędzić kilkadziesiąt kilkobajtów i kod będzie wyglądał bardziej profesjonalnie. Niestety nie ma możliwości sprawdzenia poprawności formularzy i niektórych funkcji dostępnych z menu, gdyż wszystkie zakładki z szarej sekcji przekierowują do nowej karty strony głównej.
Do strony dodane zostało rozwiązanie lazyload co pozwala na opóźnienie ładowania niepotrzebnych na dany moment zdjęć. Jednak cały serwis powinien zostać poddany optymalizacji, gdyż wyniki w narzędziu Lighthouse są dość słabe. Zdajemy sobie sprawę z tego, że do aplikacji dołączone są skrypty marketingowe, ale narzędzie informuje, że czas ładowania może być dłuższy niż 10s. Spowoduje to, że rozwiązania PWA nie będą w pełni wykorzystywane - strona nie zapyta czy może zapisać aplikację w urządzeniu mobilnym.
Podsumowując, strona jest ładna, przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Wybrane technologie są bardzo trafne. Są skalowane i relatywnie mniej kosztowne w utrzymaniu podczas rozwoju strony. Jak w każdym serwisie są elementy, które można poprawić lecz patrząc na całokształt jest nieźle :)
Autor
Damian Glazer, Frontend & Mobile Developer, Ideo.
Publikacja: Wirtualnemedia.pl, 13.01.2020 r.
Masz pytania? Napisz do nas
Napędzimy Twój biznes technologią, ale najpierw musimy poznać Twoje potrzeby. Działamy w trzech prostych krokach.
-
Analiza zapytania
Zapoznamy się z Twoją wiadomością i przekażemy ją do odpowiedniego eksperta, który wstępnie przeanalizuje problem i skontaktuje się z Tobą, by zadać kilka pytań. -
Zaproszenie na rozmowę
Odezwiemy się do Ciebie z propozycją terminu spotkania (online lub przez telefon), w trakcie którego dokładnie przeanalizujemy temat, by lepiej zrozumieć wyzwanie, przed którym stoisz. -
Spotkanie
Omówimy Twoje potrzeby, odpowiemy na pytania i, opierając się na naszym doświadczeniu, zaproponujemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.