Obejrzyj webinar"Pimcore w praktyce: Jak skutecznie zarządzać informacjami o produkcie?"

Mobilny portal TVN24.pl w nowej odsłonie oceniają specjaliści agencji interaktywnych.

WirtualneMedia.pl. Autor: Damian Glazer, frontend & mobile developer, Ideo

Działa jak aplikacja, nacisk na przekaz wizualny

Portal TVN24.pl udostępnił swoją wersję mobilną w gruntownie zmienionej odsłonie. Portal WirtualneMedia.pl poprosił specjalistów z agencji interaktywnych o komentarz na jej temat. Jednym z oceniających był Damian Glazer, który w Ideo odpowiada głównie za projekty Frontend i Mobile. Poniżej zamieszczamy jego komentarz.

Wchodząc na serwis tvn24.pl z urządzenia mobilnego od razu widać, że został on stworzony na wzór aplikacji mobilnej. Pierwsze wrażenie jest niezłe. Ładne animacje, przejrzysty content. Widoczne jest to, co użytkownika interesuje bez przesytu zbędnych treści. Bardzo na plus jest to, że wykorzystana została technologia PWA, która umożliwia zapisanie aplikacji na pulpicie urządzenia mobilnego i nie tylko.

Niestety brakuje tutaj cache'owania contentu, a szkoda, bo pozwoliłoby to użytkownikom na przeglądanie serwisu również w trybie offline. Przechodząc na treści artykułów uruchamiana jest animacja. Wymaga ona jednak optymalizacji, gdyż urządzenia 2 letnie (a więc nie tak całkiem stare) mają z nią problemy i widać klatkowanie. Powrót z artykułu do strony głównej również powoduje, że content odświeża się i przesuwa całą stroną.

Serwis został stworzony w technologii React oraz Next.js. Są to obecnie jedne z topowych rozwiązań w swojej kategorii. Jest to bardzo dobry wybór. Jest natomiast kilka aspektów, które wymagały by zmiany. Przede wszystkim strona podczas kompilacji nie została odpowiednio zminifikowana, przez co nazwy komponentów i ich dokładna struktura widoczna jest w narzędziach developerskich. Zmienić można także minifikowanie html'a, w którym widoczne są długie klasy css'owe. Ten zabieg pozwoli zaoszczędzić kilkadziesiąt kilkobajtów i kod będzie wyglądał bardziej profesjonalnie. Niestety nie ma możliwości sprawdzenia poprawności formularzy i niektórych funkcji dostępnych z menu, gdyż wszystkie zakładki z szarej sekcji przekierowują do nowej karty strony głównej.

Do strony dodane zostało rozwiązanie lazyload co pozwala na opóźnienie ładowania niepotrzebnych na dany moment zdjęć. Jednak cały serwis powinien zostać poddany optymalizacji, gdyż wyniki w narzędziu Lighthouse są dość słabe. Zdajemy sobie sprawę z tego, że do aplikacji dołączone są skrypty marketingowe, ale narzędzie informuje, że czas ładowania może być dłuższy niż 10s. Spowoduje to, że rozwiązania PWA nie będą w pełni wykorzystywane - strona nie zapyta czy może zapisać aplikację w urządzeniu mobilnym.

Podsumowując, strona jest ładna, przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Wybrane technologie są bardzo trafne. Są skalowane i relatywnie mniej kosztowne w utrzymaniu podczas rozwoju strony. Jak w każdym serwisie są elementy, które można poprawić lecz patrząc na całokształt jest nieźle :)


Autor

 

Damian Glazer, Frontend & Mobile Developer, Ideo.

Publikacja: Wirtualnemedia.pl, 13.01.2020 r.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Podsumowanie roku 2019: Internet i reklama mobilna

9 stycznia 2020
WirtuaneMedia.pl. Autor: Łukasz Szymański, Kierownik Marketingu i PR, Ideo.

Pozycjonowanie w 2020 - trendy i podsumowania

18 grudnia 2019
Blog Widoczni.com, Autor: Wojciech Szymański

Zapraszamy na bezpłatną konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas