Poznawanie klientów

„Łatwiej spełniać oczekiwania osób, które znasz”

Przygotowanie charakterystyki grupy docelowej jest kluczowe dla lepszego zrozumienia jej potrzeb. Wówczas możliwe jest trafniejsze dopasowanie oferowanych produktów i ich prezentacji na stronie www.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Marketing Internetowy, Badania i analizy
Napisz do mnie

Charakterystyka konsumenta zmienia się nie tylko w zależności od konkretnej osoby, ale nawet konkretnego serwisu czy marki, z którymi podejmuje interakcje. Inaczej ze stron korzystają osoby młode, na codzień przywykłe do nowości, inaczej starsze. Odmiennych funkcjonalności oczekuje się od banku niż od sklepu internetowego. Co więcej, każdy użytkownik ma w danym momencie własne cele do zrealizowania.

Przede wszystkim jednak współczesny użytkownik jest niecierpliwy – trudność w dotarciu do informacji skutkuje chęcią opuszczenia strony i przejścia na konkurencyjną. Wymusza to konieczność projektowania serwisów, które są intuicyjne, proste w obsłudze i zaprojektowane z myślą o specyfice danej grupy docelowej.

Tworzenie person

Poznanie odbiorcy jest sprawą kluczową dla budowania skutecznej komunikacji. Dedykowany marketing, oferta odpowiadająca oczekiwaniom klienta – to sposoby zdobywania przewagi konkurencyjnej.

Pierwszym krokiem jest wyodrębnienie grup docelowych oraz przypisanie im charakterystycznych cech. Następnie tworzy się tak zwaną personę, czyli modelowego reprezentanta każdej z nich. Personie przypisywany jest zestaw precyzyjnie określonych cech, zachowań i motywacji. Możliwość wyobrażenia sobie konkretnej osoby, do której adresowane są komunikaty marketingowe, oferta handlowa czy strona internetowa, ułatwia skuteczne prowadzenie działań i osiągnie celów.

Najważniejsze korzyści

  • Lepsze poznanie klientów i ich motywacji
  • Strona www szyta na miarę oczekiwań grupy docelowej
  • Możliwość zastosowania danych w innych obszarach biznesu
Zapytaj o ofertę
 

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas