Checklista - bezpłatny PDFAnaliza przedwdrożeniowa - 100 pytań do dobrego wdrożenia PIM

Weryfikacja i optymalizacja

„Testy z użytkownikami weryfikują słuszność tez.”

Testy z użytkownikami są nieocenionymi wskazówkami w procesie projektowania. Weryfikowanie przygotowanych w ten sposób rozwiązań, potwierdza poprawność zrealizowanych projektów oraz umożliwia optymalizację jeszcze przed wdrożeniem danego rozwiązania.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Marketing Internetowy, Badania i analizy
Darmowa konsultacja

Zaprojektowane rozwiązania wymagają weryfikacji z użytkownikami. Bez tego nie możemy mieć pewności czy opracowane metody rzeczywiście spełnią swoje zadanie.

Testy weryfikujące stworzony koncept przeprowadzamy na etapie projektu funkcjonalnego. Mogą dotyczyć pojedynczych podstron lub gotowej makiety. Dzięki temu możliwe jest wczesne zdiagnozowanie problemów, a wdrożenie ewentualnych poprawek na tym etapie jest mniej kłopotliwe, niż w przypadku wprowadzania ich w zaawansowanym stadium prac.

Trendy panujące w sieci i preferencje konsumentów ulegają ciągłej ewolucji. Regularny monitoring pozwala adaptować stronę do zachodzących zamian, zapewniając jej wysoką skuteczność w przyciąganiu odbiorców i zwiększanie ich zaangażowania. Dlatego też prowadzona przez nas optymalizacja witryny nie jest zamkniętym procesem, a ciągiem działań. Po wdrożeniu rozwiązań wciąż obserwujemy zachowania użytkowników. Pozwala to wychwycić zachodzące nieprawidłowości i na bazie uzyskanych danych podjąć się wdrażania kolejnych ulepszeń lub przekształcić istniejące.

Narzędzia i metody badawcze

Weryfikację makiet i projektów funkcjonalnych można przeprowadzić na wiele sposobów. Wśród najpopularniejszych, z których również korzystamy, są:

  • Heat mapy – wskazują ruch kursora i najczęściej klikalne obszary serwisu. Odtwarzany jest w ten sposób rzeczywisty model zachowania użytkownika, pozwalający na optymalizację strony pod tym kątem.
  • Eye Tracking – specjalnie przygotowane urządzenie, czyli eye tracker, śledzi ruch gałek ocznych użytkownika. W ten sposób widzimy elementy przyciągające uwagę internauty oraz te mogące wskazujące jego zachowania, które nie przełożyły się działanie.
  • Testy A/B – w sytuacjach, w których możliwe są do wykorzystania alternatywne, równoważne rozwiązania przeprowadzamy testy A/B. Wyniki badań grup respondentów pokazują, które z proponowanych założeń wykazują większą skuteczność.
  • Lokalne badania na użytkownikach – możliwość bezpośredniej obserwacji respondenta daje obraz całości jego zachowań, niemożliwych do wyłapania za pomocą narzędzi analitycznych. Testy przyjmują charakter swobodnego kontaktu użytkownika z całą stroną lub wykonywanie przez niego określonych zadań (np. złożenie zamówienia na określony produkt).
  • Zdalne badanie użytkownika – jest to alternatywa do badań gromadzących sporą liczbę respondentów w jednym miejscu. Zdalne testy użytkowników, które przeprowadzamy to:
    • Testy moderowane – za kontakt z użytkownikiem i obserwacje jego zachowań odpowiada ekspert.
    • Testy niemoderowane – to specjalistyczne oprogramowanie, które automatycznie gromadzi dane o badanych.

Co zyskujesz?

  • Weryfikację skuteczności zastosowanych rozwiązań, co pozwala na ocenę ich efektywności i jeszcze na wczesnym etapie przekształcenie ich kierunku.
  • Wiedzę o realnym korzystaniu przez użytkowników ze strony wraz z trudnościami, jakie napotykają - być może konieczne będzie zaplanowanie zupełnie nowych rozwiązań.
  • Możliwość wprowadzenia zmian przed oddaniem strony do finalnej realizacji, co pozwoli już na tym etapie wyeliminować błędy i zaoszczędzić środki naszego Klienta.
  • Stworzenie strony efektywnej, dopasowanej do oczekiwań stawianych przez użytkowników i w pełni odpowiadającej na ich potrzeby.
  • Optymalizację witryny pod kątem użyteczności - bieżąca analiza nowej strony umożliwia szybką reakcję na niepożądane zachowania użytkowników.

 

Umów się na konsultację

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas