Kliknij i wygraj!Wygraj audyt sklepu! Weź udział w świątecznym quizie e-commerce

Microsoft Advertising (Bing Ads)

Reklamy w Microsoft Advertising  to szansa na dotarcie do nowych użytkowników, dywersyfikację źródeł pozyskiwania przychodów i skalowanie sprzedaży w e-commerce. 

Prowadząc kampanie reklamowe w ekosystemie Microsoft Ads (Bing Ads), firmy mają szansę dotrzeć do użytkowników, którzy na co dzień korzystają z wyszukiwarek innych niż Google.

Szacuje się, że co 10. użytkownik w Polsce korzysta z Bing, Yahoo, czy DuckDuckGo i to m.in. do takich osób można trafić dzięki reklamom w Microsoft Ads. Reklamy w tym ekosystemie są także skutecznym rozwiązaniem dla marek, które chcą kierować swoją ofertę do odbiorców na rynkach zagranicznych.

Wojciech Szymański
Wojciech Szymański
Marketing Internetowy, Analizy strategiczne
Porozmawiajmy

Microsoft Advertising (Bing Ads) – jak działa?

Jeszcze do 2019 roku reklamy w Microsoft Advertising były znane pod nazwą Bing Ads. Z czasem Microsoft postanowił jednak zmienić nazwę swojego ekosystemu i tak w terminologii płatnych kampanii reklamowych, zaczęło funkcjonować pojęcie Microsoft Advertising. Reklamy tworzone w tym ekosystemie wyświetlają się użytkownikom, korzystającym nie tylko z wyszukiwarek, takich jak np. Bing, czy Yahoo, ale także w sieci reklamowej Microsoft Audience Network.

Zasady działania Microsoft Ads (Bing Ads) są podobne do Google Ads. Reklamodawcy mogą więc korzystać m.in. z reklam tekstowych, graficznych i produktowych. System rozliczeń także działa podobnie – opłata za wyświetlenie komunikatu jest naliczana, dopiero gdy użytkownik kliknie reklamę. Te podobieństwa nie oznaczają jednak, że te dwa ekosystemy, niczym się od siebie nie różnią.

Reklamy w Microsoft Ads są szansą na wygenerowanie dodatkowej sprzedaży w e-commerce oraz osiągnięcie innych celów, takich jak np. zwiększenie świadomości o marce poza granicami kraju, zarówno dla firm działających w sektorze B2B, jak i B2C. Ten ekosystem to więc idealne rozwiązanie zwłaszcza dla firm, które rozważają przejście na model cross-border, stwarzający duże możliwości rozwoju sprzedaży przy stosunkowo niskim koszcie i ryzyku.

Microsoft Ads – jakie formaty reklamowe można wykorzystać?

Prowadząc kampanie w Microsoft Ads wykorzystujemy różne formaty reklamowe, których wybór nierzadko jest zależny od celu, jaki chce osiągnąć dana marka. Korzystamy więc m.in. z formatów, takich jak:

  • Reklamy tekstowe – standardowe, tworzone w oparciu o słowa kluczowe. Wykorzystujemy również dynamiczne reklamy tekstowe - DSA. To komunikaty reklamowe generowane automatycznie, na podstawie treści strony docelowej, na którą kierowany jest użytkownik.
     
  • Reklamy produktowe –  inteligentne kampanie produktowe (wyświetlane w wynikach wyszukiwania z automatycznie określanymi stawkami i odbiorcami) oraz standardowe kampanie produktowe. 
     
  • Reklamy Audience Network  - reklama nastawiona na zasięg i budowanie świadomości marki. Wyświetla się w sieci partnerskiej Microsoft (Outlook, Microsoft Edge, czy MSN). 
     
  • Reklamy graficzne Multimedia Ads – to format reklamowy, który wyróżnia ekosystem Microsoft Ads (nie ma swojego odpowiednika w Google Ads). Celem tego typu reklam jest zwiększenie ruchu oraz sprzedaży na stronie, poprzez stosowanie atrakcyjnych kreacji, przyciągających uwagę użytkowników.

Microsoft Ads a Google Ads

Zastanawiając się nad tym, czy warto korzystać z Microsoft Ads, podczas gdy czołowym ekosystemem wykorzystywanym do promowania działalności firmy dotychczas było Google Ads – trzeba poznać charakterystykę obu tych systemów reklamowych.

Microsoft Advertising to ekosystem, dzięki któremu można dotrzeć do starszych internautów, charakteryzujących się wyższymi dochodami (41% użytkowników na rynku polskich osiąga wysoki dochód gospodarstwa domowego). Ponadto w ekosystemie tym dostępne są skuteczne opcje targetowania B2B.

Bing oraz inne wyszukiwarki, w których wyświetlają się reklamy tworzone w Microsoft Ads, charakteryzują się także mniejszą liczbą reklamodawców, co sprawia, że konkurencja również jest znacznie mniejsza niż w przypadku Google Ads.

Jednocześnie system reklamowy Google to większa różnorodność demograficzna użytkowników i niszowe opcje targetowania.

Istnieją jednak pewne przewagi Microsoft Advertising nad ekosystemem Google Ads, które warto wykorzystać. Microsoft Ads jest jedyną zewnętrzną platformą, która stwarza reklamodawcom możliwość targetowania kampanii na profil LinkedIn.

Wykorzystując funkcję LinkedIn Profile Targeting, reklamy są wyświetlane w Microsoft Search Network SERP (strona wyników wyszukiwania) lub w sieci Microsoft Audience Network, a nie na kanale LinkedIn.

To szansa dla marek, dla których ze względu na specyfikę usług, czy produktów, kierowanie reklam, w oparciu o firmę, branżę lub stanowisko odbiorców może przynieść wiele korzyści.

Co jednak istotne – LinkedIn Profile Targeting jest dostępne dla reklamodawców na całym świecie, jednak póki co funkcja ta może być wykorzystywana jedynie w kampaniach, kierowanych do odbiorców w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Kanadzie oraz Australii.

Prowadząc kampanie tego typu docieramy do zaangażowanych odbiorców. Tymczasem im mocniej ukierunkowani są odbiorcy, tym precyzyjniejsze jest zwiększanie stawek. Rośnie także prawdopodobieństwo osiągnięcia wysokiego ROAS.

Charakterystyka Microsoft Advertising – rynek polski


 

Zalety reklam w ekosystemie Microsoft Advertising

Mimo że znaczna część marek korzysta z Microsoft Ads głównie wtedy, gdy planuje rozszerzyć swoją działalność na rynek międzynarodowy (np. chce promować swoją ofertę w Stanach Zjednoczonych, gdzie Bing obsługuje 26,25% wyszukiwań), to potencjał tego ekosystemu coraz częściej odkrywają też firmy, działające na rodzimym rynku.

Wyniki kampanii, które prowadzimy dla klientów w tym ekosystemie wielokrotnie pozwalają uzyskać ROAS na poziomie kilku tysięcy %, przez zaledwie miesiąc działań. W gronie naszych klientów znajdują się firmy, działające w mocno zdywersyfikowanych branżach. Od branży spożywczej, przez motoryzacyjną, aż po przemysł drzewny.

W kampaniach wykorzystujemy cały wachlarz dostępnych formatów reklamowych, prowadząc m.in. kampanie produktowe Audience Network, dzięki którym odbiorcom wyświetlane są dynamiczne komunikaty, dopasowane do ich preferencji oraz potrzeb. Reklamy tego typu znacznie zwiększają szanse na konwersje i maksymalizują wyniki sprzedażowe w sklepach internetowych.

Kluczem do sukcesu jest jednak bieżąca optymalizacja kampanii. Dzięki stałemu śledzeniu przebiegu działań jesteśmy w stanie szybko podejmować decyzje, mające na celu zwiększenie ich efektywności, przy optymalnym wykorzystaniu budżetu na reklamę. Holistyczne podejście do prowadzenia kampanii sprawia, że nasi klienci obserwują, jak każda wydana przez nich złotówka, przekłada się na realne zyski w ich biznesie.

Jedną z głównych zalet z prowadzenia kampanii w Microsoft Ads, jest więc możliwość osiągnięcia szybkiego zwrotu z inwestycji i maksymalizacji przychodu, przy stosunkowo niewielkich zasobach środków finansowych przeznaczonych na reklamę. Zalet jest jednak znacznie więcej. A zalicza się do nich m.in.:

  • Kontrolę demograficzną – poza wyborem strefy czasowej oraz systemu operacyjnego urządzenia, kampanie mogą być targetowane także pod kątem wieku, płci, miejsca zamieszkania i wykształcenia.
     
  • Większą kontrolę zarówno kampanii, jak i grup reklam – system pozwala precyzyjnie dopasowywać kampanie do grup docelowych – pozwala określić, które reklamy będą wyświetlane na danym urządzeniu i jaki będzie system operacyjny.
     
  • Dywersyfikację wyszukiwarek, w których wyświetlają się reklamy – możliwość kierowania reklam do użytkowników, korzystających z wyszukiwarek, takich jak m.in. Yahoo, czy DuckDuckGo jest korzystna zwłaszcza dla firm, które działają na rynkach zachodnich.
     
  • Mniejsze koszty kliknięć - reklamy w Microsoft Ads są rozliczane w modelu CPC, a stosunek wydatków na wyświetlenia reklamy do opłat za kliknięcia, może być nawet kilkanaście procent niższy niż w Google Ads. Reklama w tym ekosystemie jest więc nie tylko opłacalna, ale także skuteczna.
     
  • Prosty import kampanii z Google Ads – system reklamowy Microsoft umożliwia łatwe przeniesienie reklam z Google Ads, dzięki czemu firmy mogą sprawdzić, jak dotychczas wykorzystywane przez nie kreacje, sprawdzają się także w nowym obszarze reklamowym.
     
  • Wysoki współczynnik CTR - w niektórych sektorach rynku - np. w branży finansowej i sprzedażowej, reklamy w wyszukiwarce Bing zapewniają wyższy współczynnik klikalności niż w przypadku Google. Kliknięcie to wprawdzie nie to samo, co skorzystanie z oferty, ale zainteresowanie reklamą z pewnością jest krokiem, który może przybliżyć odbiorcę do skorzystania z usług firmy.
     
  • Narzędzie Audience Network Planner – to narzędzie, które pozwala precyzyjnie planować i analizować kampanie reklamowe, w tym m.in. dokładnie oszacować liczbę kliknięć i wyświetleń.

Jak prowadzimy kampanie w Microsoft Advertising?

Współpraca z klientem rozpoczyna się od spotkania wprowadzającego. W jego trakcie poznajemy potrzeby klienta, cele, które chce osiągnąć dzięki prowadzeniu kampanii w Microsoft Advertising oraz specyfikę jego działalności.

W następnych krokach określamy budżet, okres prowadzenia działań i ich harmonogram, a także precyzyjnie dobieramy grupę docelową. Wybieramy także narzędzia, dzięki którym będziemy mierzyć efektywność kampanii. W zależności od potrzeb jesteśmy w stanie opracować także wszystkie niezbędne elementy, potrzebne do stworzenia kampanii (np. grafiki, czy copy reklamowe), określając sposób ich testowania, czy częstotliwość wprowadzania zmian.

W trakcie trwania kampanii na bieżąco monitorujemy jej rezultaty, a w razie konieczności - wprowadzamy konieczne modyfikacje, reagując na ewentualne nieprawidłowości.

Jesteśmy także w stałym kontakcie z klientami, raportując wyniki i konsultując się w sprawach związanych z bieżącą obsługą działań.

W ramach obsługi kampanii w ekosystemie Microsoft Ads (Bing Ads) podejmujemy się więc m.in.:

  • Utworzenia oraz kompleksowego zarządzania kontem w ekosystemie Microsoft Ads lub przeprowadzenia konfiguracji konta, które już istnieje.
  • Doboru słów kluczowych oraz ich optymalizacji (w trakcie prowadzenia kampanii, wykluczamy słowa, które nie przynoszą oczekiwanej skuteczności).
  • Stworzenia harmonogramu całej kampanii oraz realizacji działań zgodnie z przyjętym planem.
  • Kierowania kampanii do określonych obszarów (zasięg lokalny, krajowy, międzynarodowy).
  • Opracowania grupy docelowej kampanii – na podstawie wnikliwej analizy klientów i branży, w której działa dana firma.
  • Zarządzania budżetem.
  • Konfiguracji narzędzi, ułatwiających wykorzystanie pełnego potencjału Microsoft Advertising (np. Microsoft Advertising Keyword Planner).
  • Przygotowania wszystkich elementów, niezbędnych do stworzenia kreacji reklamowych.
  • Analizą konkurencji, monitorowaniem efektywności i badaniem wyników prowadzonych kampanii.
  • W zależności od potrzeb – przenosimy także kampanie z Google Ads do Microsoft Ads.

Reklama w Microsoft Ads – jak kontrolujemy koszty prowadzonych kampanii?

Koszty kampanii w Microsoft Ads (Bing Ads) monitorujemy dzięki różnym narzędziom i funkcjom, umożliwiającym zarówno ustawienie, jak i kontrolowanie budżetu, związanego z prowadzeniem kampanii. Ustawiamy dzienny budżet przeznaczony na działania reklamowe, określając maksymalną kwotę środków do wydania w ciągu jednego dnia.

Na tym etapie kluczowe jest jednak ustawienie odpowiedniego typu strategii stawek. Optymalizacja tego typu strategii może być zarówno automatyczna, jak i dostosowana do osiągnięcia określonych celów reklamowych.

A jak optymalizujemy wydatki? Na bieżąco wykluczamy wspomniane już słowa kluczowe, dzięki czemu nasi klienci płacą tylko za kliknięcia, cechujące się wysoką efektywnością. Korzystamy także z raportów - dzięki nim jeszcze sprawniej zarządzamy budżetem i możemy wychwycić obszary, w których widzimy szansę na obniżenie kosztów i poprawę skuteczności działań reklamowych.

Przeniesiemy Twoje kampanie z Google Ads do Microsoft Ads

Dzięki opcji łatwego i szybkiego importu kampanii z Google Ads do Microsoft Advertising będziemy w stanie uruchomić kampanie w tym ekosystemie dla Twojej marki, nawet w ciągu kilkunastu minut (w zależności od wielkości zasobów, przeznaczonych do przeniesienia). Po połączeniu kont wybieramy kampanie bądź całe konto (w przypadku kampanii – dostoswoujemy także jej ustawienia do celów marki) i rozpoczynamy importowanie.

Microsoft Advertising Channel Partner

Nasz partner w zakresie prowadzenia działań z obszaru digital marketingu i e-commerce – agencja Ideo Force, jest jedną z 14. firm w Polsce, posiadających status Microsoft Advertising Channel Partner.

Partnerstwo agencji w programie wspomaga pracę specjalistów, w zakresie płatnych kampanii reklamowych, poprzez zapewnienie im dedykowanego supportu oraz merytorycznego i technicznego wsparcia ze strony partnera. Przynależność do programu to także potwierdzenie rosnących kompetencji zespołu PPC agencji, w zakresie konfigurowania i optymalizowania kampanii reklamowych.

Microsoft Ads – dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

  • Tworzymy wysoko konwertujące kampanie w ekosystemie Microsoft Advertising. Zaufało nam już wielu klientów, którzy wykorzystali potencjał reklamowy tego systemu do zwiększenia sprzedaży w swoich firmach.
  • Rozumiemy potrzeby i oczekiwania naszych klientów, dlatego tworzymy kampanie, które zwiększają zasięg marki i generują realne zyski.
  • Docieramy do milionów nowych użytkowników, będących potencjalnymi klientami marek, z którymi współpracujemy.
  • Dostosowujemy strategię prowadzenia kampanii do marek, z którymi współpracujemy i na bieżąco optymalizujemy działania reklamowe, dlatego nasi klienci osiągają wysoki zwrot z inwestycji.