Projektowanie UX

„Zanim powstanie strona internetowa trzeba ustalić, jak powinna wyglądać i dlaczego.”

Na etapie prototypowania projektanci opracowują koncepcję strony i strukturę zawartych na niej treści. Strona, aby skutecznie spełniała swoją funkcję, musi zostać podporządkowana ujednoliconej koncepcji.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Marketing Internetowy, Badania i analizy
Darmowa konsultacja

Dlaczego internauta dociera na konkretną stronę? Jak korzysta z niej stały klient, a jak nowy użytkownik? Czy można zachęcić obie grupy do dłuższych wizyt lub przekonać do skorzystania z oferty? To tylko wybrane pytania, na które każdy właściciel strony powinien poznać odpowiedź. Pozwoli mu to na określenie preferencji użytkowników oraz prześledzenie ścieżki użytkownika. A ścieżką tą jest drogą, którą przechodzi, odwiedzając poszczególne podstrony serwisu, tak by osiągnąć założony przez siebie cel. Uzyskanie takiej wiedzy umożliwia nam zaprojektowanie interakcji, które zwiększą jego zaangażowanie i spowodują wykonywanie określonych aktywności na stronie.

Utworzony na podstawie projektu dokument stanowi swego rodzaju strategię prowadzenia dialogu z odbiorcami. Obejmuje liczne aspekty wśród nich jest m.in.: język komunikacji, charakter publikowanych treści, kreacja wizualna. Realizacja tych założeń pozwala budować przyjazny i spójny obraz serwisu. Konsekwencją stworzenia takiej strony jest pozytywny obraz marki w oczach konsumenta. W ten sposób firma poprzez strukturę strony zgodną z oczekiwaniami tworzy doświadczenia użytkowników.

Narzędzia

Niewątpliwie oczekiwanymi cechami współczesnej strony internetowej jest wygoda i funkcjonalność oraz szybkość przechodzenia przez poszczególne podstrony. Stąd też kluczowe jest zaplanowanie struktury, która pozwoli na intuicyjne poruszanie się w serwisie i szybkie odnajdywanie pożądanych treści. Komfort użytkowania witryny znacząco wpływa na postrzeganie marki – staje się firmą dbająca o wygodę swoich klientów. Zwiększa również szanse na ponowne odwiedzenie strony.

Ostatnim etapem podsumowującym nasze prace w tym zakresie jest zaprojektowanie makiety. Zwizualizowanie planowych rozwiązań pomoże zrozumieć sposób działania przyszłego serwisu, ale także sprawnie i bez dodatkowych kosztów wprowadzić zmiany. Podczas naszej pracy korzystamy z makiet, którymi są:

  • Low fidelity – makiety te zawierają podstawowe elementy i informacje o stronie, które określają rozmieszczenie poszczególnych elementów.
  • High fidelity – są to interaktywne prototypy obejmujące kluczowe mechanizmy serwisu. Nie ma jednej, słusznej metody prototypowania. Dla nas ważne jest to, by w drodze tworzenia wielu koncepcji wybrać najkorzystniejsze dla Klienta rozwiązanie.

Co zyskujesz?

  • Wstępną wizualizację serwisu, która stanowi zarys tworzonego przez nas planu – już na początku pracy informujemy Klienta o przygotowywanych strategiach pracy i możliwych efektach.
  • Koncepcję strony podporządkowaną komunikacji z grupą docelową - analizujemy funkcjonalności i badamy zachowania użytkowników, tworząc stronę zgodną z potrzebami konkretnej grupy.
  • Projektowanie ścieżek użytkownika i możliwych interakcji ze stroną - stworzymy stronę, która nie tylko będzie reagowała na potrzeby internautów, ale również je kreowała.
  • Możliwość przeprowadzania testów, które pozwolą obrać najkorzystniejszą strategię działań - wiemy, że poszukiwanie rozwiązań umożliwia również ich tworzenie.
  • Diagnozowanie skuteczności wdrażanych rozwiązań - wszystkie prace, jakie prowadzimy podlegają nieustannej analizie i wyciąganiu wniosków usprawniających późniejsze działania.
  • Szybkie i pozbawione zbędnych kosztów wprowadzanie zmian przez naszych specjalistów - na bieżąco reagujemy na procesy zachodzące podczas pracy.

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas