Projektowanie UX

„Zanim powstanie strona www, trzeba ustalić jak powinna wyglądać i dlaczego”

Na etapie prototypowania projektanci opracowują koncepcję strony i strukturę zawartych na niej treści. Aby strona skutecznie spełniała swoją rolę, musi zostać podporządkowana ujednoliconej koncepcji.

Mateusz Bober
Mateusz Bober
Marketing Internetowy, Badania i analizy
Napisz do mnie

Dlaczego internauta dociera na konkretną stronę? Jak korzysta z niej stały klient, a jak nowy użytkownik? Czy można zachęcić ich do dłuższych wizyt lub  przekonać do zrobienia zakupów?

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań pozwalają określić preferencje użytkowników oraz tzw. ścieżkę użytkownika, czyli drogę jaką przemierza w serwisie, aby osiągnąć założony cel. Dzięki takiej wiedzy można zaprojektować interakcje, które zwiększą jego zaangażowanie i aktywność.

Tworzony jest zatem dokument – swego rodzaju strategia prowadzenia dialogu z odbiorcami. Obejmuje liczne aspekty m.in. stosowany język, charakter publikowanych treści, komunikacja wizualna czy wartość dodana. Realizacja tych założeń pozwala budować przyjazny i spójny obraz serwisu, co przekłada się na całościowe postrzeganie marki.

Architektura treści

Współczesna strona internetowa musi być wygodna i szybka w obsłudze. Kluczowa staje się dobrze zaplanowana struktura, pozwalająca na intuicyjne poruszanie się w serwisie i odnajdywanie treści. Komfort użytkowania przekłada się na pozytywny wizerunek marki oraz zwiększa szanse na ponowne odwiedziny strony.

Makiety i makietowanie

Dopiero ostatnim etapem prac jest rzeczywiste tworzenie makiety. Dzięki tej wizualizacji łatwo zrozumieć sposób działania przyszłego serwisu, a także szybko i bez zbędnych kosztów wprowadzić zmiany.

Makiety low fidelity - zawierają podstawowe elementy i informacje o stronie. Często przedstawiane w postaci statycznych bloków, określają rozmieszczenie poszczególnych elementów.

Makiety high fidelity - są interaktywnymi prototypami obejmującymi kluczowe mechanizmy serwisu.

Najważniejsze korzyści

  • Wstępna wizualizacja serwisu
  • Koncepcja strony podporządkowana komunikacji
  • Projektowanie ścieżek użytkownika i interakcji
  • Możliwość przeprowadzania testów
  • Diagnozowanie skuteczności rozwiązań
  • Szybkie i pozbawione zbędnych kosztów wprowadzanie zmian
Zapytaj o ofertę
 

 

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas