Chatboty

"Umiejętność komunikowania się, stała się towarem, za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny"

John D. Rockefeller

Paweł Szczyrek
Paweł Szczyrek
Creative and Content Manager
Darmowa konsultacja

Budują pozytywne doświadczenia, angażują klientów sklepów internetowych, pomagają dobrać odpowiedni produkt, a nawet przyjmują reklamacje. Pracownicy idealni? Nie, mowa o chatbotach, które rewolucjonizują sprzedaż, wprowadzając zupełnie nowe standardy w obsłudze konsumenta.

Szacuje się, że nawet 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest pod wpływem pozytywnych doświadczeń w kontakcie z marką. Dla porównania unikalne właściwości produktu generują jedynie 30% sprzedaży. Tak znacząca dysproporcja sprawia, że należy zastanowić się, czy poziom obsługi klienta naszego sklepu internetowego jest zadowalający dla konsumentów i co warto zrobić, aby zyskać przewagę nad konkurencją. Rozwiązaniem usprawniającym obsługę klienta są chatboty.

Chatboty to wirtualni asystenci, obecni zawsze wtedy, gdy konsumenci potrzebują pomocy. Szacuje się, że już w 2020 roku 85% interakcji w sieci, odbywać będzie się bez udziału człowieka. Czy oznacza to, że nowe technologie w znaczącym stopniu zredukują rolę czynnika ludzkiego? Prognozy na przyszłość mówią, że zostanie ona ograniczona jedynie do rozwiązywania najtrudniejszych problemów, a te jak wiemy, stanowią zaledwie ułamek wszystkich dokonywanych transakcji.

Jak pracujemy?

Dzięki połączeniu wiedzy IT oraz doświadczenia w tworzeniu konwersacji potrafimy stworzyć rozwiązania, które znacząco wpływają na podniesienie komfortu klientów sklepu internetowego oraz minimalizują ryzyko tzw. porzucenia koszyków. Z autopsji wiemy, że chatbot nie powinien tylko informować, ale musi działać w sposób oczekiwany przez osoby, którym jest dedykowany. Z tego też powodu do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, a sam proces tworzenia rozwiązania rozpoczynamy od:

  • wnikliwej analizy grup docelowych,
  • określenia potrzeb konsumenckich,
  • poznania nawyków komunikacyjnych klientów,
  • zbudowania zespołu projektowego,
  • wyboru platformy obsługującej chatbota,
  • analizy w zakresie ochrony danych osobowych.

Mamy doświadczenie w tworzeniu i obsłudze chatbotów konkursowych, rekrutacyjnych czy kalkulatorów, które obliczają zniżki na daną usługę. Chatboty mogą mieć różne zastosowanie – wszystko zależy od potrzeb firmy i pola jej działalności. Rozwiązania, które do tej pory wdrożyliśmy, cechowały się prawie stuprocentowym współczynnikiem osób odczytujących wiadomości. Wśród funkcjonalności, które wykorzystujemy są: pytania i zagadki, możliwość wyboru odpowiedzi, storytelling, elementy graficzne.

Chatbot marketing

Wdrożenie chatbota to bez wątpienia sukces i perspektywa znaczącej poprawy relacji z klientem. Jednak implementacja rozwiązania to jednak dopiero początek. Należy pamiętać, że działanie bota jest procesem, który wymaga stałej pracy i nieustającej weryfikacji potrzeb konsumentów. Dlatego naszym zdaniem jest wpracowanie komunikacji zgodnej z potrzebami klientów. Chatbot jest narzędziem, które umożliwia sprawne kontaktowanie się klientami za pomocą odpowiedniego oprogramowania. Jednak, aby dialog odnosił oczekiwany skutek, konieczna jest ciąga optymalizacja procesu. Wszystko to sprawia, że na rozwiązania tego typu nie należy patrzeć jednorazowo. Korzystanie z chatbota jest procesem, który musi wychodzić naprzeciw ewoluującym nawykom konsumentów.

Zapewniamy kompleksowe podejście do realizowanych zleceń. Swojej pracy nie kończymy wraz z oddaniem chatbota do użytku, ale stawiamy na jego bieżącą optymalizację i działania promujące, dzięki którym start programu przyniesie realne efekty w postaci podniesienia wyników sprzedaży.

Najważniejsze korzyści

Zastanawiałeś się, w jaki sposób chatbot usprawnia proces zakupowy, a więc poprawia komfort zakupów online? Oto lista głównych korzyści, które można uzyskać wprowadzając zautomatyzowaną komunikację z klientami sklepu internetowego:

  • Spersonalizowany newsletter – automatyczne wysłanie wiadomości informujących np. o promocjach.
  • Możliwość składania reklamacji przez Messengera – klienci mają kontakt z firmą z poziomu Facebooka.
  • Wysyłka kodów rabatowych – szybkie poinformowanie klientów o indywidualnie przygotowanych zniżkach.
  • Konkursy dla użytkowników – łatwe angażowanie uwagi konsumentów i zachęcanie do interakcji.
  • Oszczędność czasu – mniej skomplikowane czynności obsługowe zostaną zastąpione automatyczną komunikacją.
  • Wsparcie sprzedaży – chatboty ułatwiają klientowi przechodzenie przez ścieżkę zakupową, pomagając mu na każdym jej etapie.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

×

Klienci o nas